Kokhalzen van groente?

Hallo

wij zijn sinds zaterdag begonnen met (een beetje) groente. Worteltjes ging zaterdag, zondag en maandag goed. Gisteren de sperziebonen (potje) wilde hij niet eten, lippen stijf op elkaar.
Vandaag (verse) snijbonen, maar die vond hij ook niet echt lekker. Hij hapte wel, maar met een zuur gezicht. Tot hij op een gegeven moment bijna begon te kokhalzen. Ik ben dus direct gestopt met het geven.
Maar nu vraag ik me af of het komt doordat hij het niet lekker vindt, of misschien omdat de structuur anders (iets grover dan een potje) is.

Ik vond het wel eng om te zien in ieder geval.

Groetjes,
Petra

Hier gelukkig neit hoeven kokhalsen maar Muriel wilde de eerste dagen ook bijna geen groente eten. Wij kregen hier de tip om gourgette te geven en dat vond ze inderdaad lekker. Misschien kun je dat eens proberen. En elke groente een paar dagen achter elkaar aan bieden ze moeten heel erg wennen aan de smaak.

Dat was mijn volgende vraag inderdaad: wanneer weer snijbonen aanbieden? Morgen of eerst even wachten en een andere groente proberen?

Er word vaak geadviseerd om 3 dagen achter elkaar dezelfde groente aan te bieden.

Thanks!
Ik ga het morgen (en overmorgen) gewoon weer proberen. Hopelijk gaat het dan beter.

Inderdaad 3 dagen na elkaar dezelfde smaak geven. Voorlopig ook nog geen gecombineerde smaken geven. Eerst aan de pure smaken laten wennen en als dat goed gaat, overstappen op gemengde smaken.

En 3 dagen dezelfde smaak geven, kost je geen 3 potjes, dat weet je he?!
Een potje moet met 48 uur op zijn anders moet je de inhoud weggooien,.

48 uur = 3 maaltijden (Bijv. vandaag 17.00, morgen 17.00 en vrijdag 17.00. Tussen vandaag 17.00 en vrijdag 17.00 zit 48 uur).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Aug 2010 20:21:59

courgette was hier in het begin ook favoriet. Wortels stoppen dus moet je niet te vaak geven. Sperziebonen heeft hij vanaf het begin niet graag. Snijbonen wel maar doe ik wel veel kookvocht bij.

22-12-2009 colin geboren

Dit noemen ze de kokhals-reflex. Eigenlijk heel goed dat je baby deze heeft. Op deze manier gooit hij eten dat anders in zijn keeltje terecht zou komen er terug uit. Naarmate je baby beter leert kauwen zal deze reflex zich verder naar achteren gaan verplaatsen zodat je baby dus steeds minder snel zal kokhalzen.
Ook in het begin goed pureren! Stukjes in het eten zijn nog niet ok wanneer je baby nog niet gewend is aan vast voedsel. Dit langzaam aan opbouwen. Kijk maar naar de potjes, die worden per leeftijdscategorie ook steeds grover. Is jouw baby al 8 maanden, maar begint deze pas net met vast voedsel, dan ook nog geen potjes van 8 maanden geven, maar gewoon beginnen met die van 4 maanden.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Sje
Niet dat het voor mij nog iets uitmaakt, want Jessey eet al hele 6 maanden potjes inmiddels, maar eh… Op onze groentepotjes staat niet hoelang ze na openen houdbaar zijn, (alleen dat je ze na verwarmen, niet opnieuw mag verwarmen) en op de fruitpotjes staat binnen 24 uur consumeren… Is dat dan per merk verschillend?

Groetjes Anouk

Vandaag voor de tweede dag snijbonen geprobeerd. Wel wat meer gepureerd door er een beetje water door te doen. Geen kokhalzen vandaag, maar lekker vond hij het ook niet. hij heeft maar 15 gram gegeten, haha, niet de moeite waard dus. Morgen een nieuwe poging!