Hallo allemaal,
Ik was even benieuwd of er iemand is die mijn probleemje herkent.
Mijn zoontje (1 jaar en 10 maand oud) heeft namelijk wat vreemde gewoontes met eten. Het normale eten gaat er allemaal prima in (brood, pap, koekjes, fruit en warm eten). Maar hij heeft wat problemen met onbekend eten. Zo begon het laatst al een keer met chocolade vlokken die ik op brood had. Ik dacht dat hij dat wel lekker zou vinden en legde er een paar voor hem neer. Hij keek er naar en trok al een vies gezicht. Na wat aandringen stopte hij er één in z’n mond. Maar daar begon hij van te kokhalzen! Terwijl hij wel chocola lust…
Later hebben we het nog een paar keer geprobeerd, maar dat ging zelfs over in echt overgeven.
Ook met een blokje kaas, een komkommer, of een stukje worst doet hij zo vreemd. Hij durft het amper in z’n mond te stoppen, en als het dan wel een keer te ver gaat begint hij echt te kokhalzen.
Gisteren was ik met hem bij iemand op bezoek, en daar stonden druiven op tafel. Ik pakte een klein druifje voor hem en hield hem voor z’n mond. Hij begon spontaan te kokhalzen.
Daarna gaf hij er nog een paar aan mij. Maar toen ik nog een keer vroeg of hij er één wou begon hij weer te kokhalzen. Daarna kon hij er zelfs niet meer naar kijken of hij begon alweer met kokhalzen.
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet… gelukkig eet hij verder wel gewoon goed z’n bordjes leeg, maar als ik een keer iets nieuws wil proberen dan krijg ik het er gewoon niet in. Ook als ik zelf 10 keer voor doe hoe het werkt en zeg hoe enorm lekker het is…
Ik hoop dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt en die mij misschien wat tips kan geven!