Ik vraag me af hoe andere moeders hun kleintjes brood of ander eten geven. Zodra Jedidia een piepklein brokje in haar mond voelt begint ze te kokhalzen, en vaak geeft ze dan over. Dit doet ze met fruit, brood (gedompeld in melk), koekjes en groente. Nadat ze kokhalst wil ze niet meer eten, dus pureer ik het avond eten nog steeds, en dan eet ze wel alles op. Ze lust absoluut geen papje in de morgen (heb ik nu 3 weken elke dag geprobeerd), dus geef ik alleen borstvoeding. Heeft iemand misschien ideeen wat ik kan doen voor het ontbijt en lunch? Oja, haar eerste tandje is net doorgekomen, en nauwelijks zichtbaar nog. Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Groetjes, Daniella
Kokhalzen - baby 8 mnd
ik deed in het begin stukjes brood in lauwe soep strooien en even laten staan het brood word dat zo zacht dat het heel makkelijk te eten is…
maar maak je geen zorgen want mijn neefje was 1 jaar en kon nog steeds geen brood eten ( je leest het goed 1 jaar !)mijn tante had al vanalles geprobeerd maar het wilde echt niet lukken het leek wel alsof hij er in stikte… naar veel overleg op het cb is er een mevrouw bij haar thuis gekomen om ze te helpen… het heeft in iedergeval goed geholpen en nu eet hij als geen ander!
Maar als de kleine nog zo jong is dan zou ik gewoon even afwachten elk kind doet het op zn eigen tempo…
Je kunt het ook eens op het cb bespreken mischien hebben zij ook nog wel handige tips voor je…
veel liefs joyce
joyce
Bedankt voor je reactie. Ik zal het zeker eens proberen, en anders inderdaad gewoon afwachten.
Groetjes, Daniella
Blijkbaar is ze gewoon nog niet toe aan wat grover eten.
Rustig afwachten, en elke week weer een beetje proberen.
Misschien trouwens dat je de stukjes brood TE klein maakt.
En ze zich daarom verslikt.
Bijna een centimeter in het vierkant moet lukken.
Probeer maar eens.
M.