Koken met twee kids

Pff, soms vraag ik me af wanneer ik moet koken met twee kinderen in de buurt? Eva kan nog wel rustig bv even TV kijken, al helpt ze liever mee, maar Max zit overal aan en wordt nu echt een beetje een doerak die je in de gaten moet houden. Maar ik zal toch ook een keer gewoon moeten koken? Nu wacht ik vaak tot papa er is, maar dan is het zo 19.00 uur voor we gaan eten en dat is nogal laat! Hoe doen jullie dat met twee (drukke) kids in de buurt?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ow herkenbaar! Nu gaat het allemaal wel redelijk soepel, maar ik heb soms ook nog steeds dagen dat ik net zo lief een paar boterhammen smeer omdat er gewoon niet te koken valt met die twee in de buurt!

Wat ik vaak gedaan heb is in de middag tijdens middagslaapje alvast de aardappels schillen en groente klaar maken, zodat ik het alleen nog maar op hoefde te zetten tegen 5 uur. Gerechten als macaronie of spaghetti maakte ik wel eens helemaal af, en die warmde ik dan alleen op tegen etenstijd. Of voor twee dagen koken, scheelt je ook weer 1 dag ploetren met twee kleintjes om je heen!

Wat ook wel eens helpt is beide kids aan de keukentafel zetten met teken-spullen of een bot mesje met een stuk groente ofzo, dan konden ze helpen en zijn ze in elk geval rustig

Groetjes Anouk

Anouk banjert hier nog niet rond, dus dat probleem heb ik gelukkig nog niet. Zij zit meestal bij mij in de keuken in de wipstoel. Wil Max niet meer in de box? Anders kun je hem daar misschien even inzetten.

Groetjes Natasja

Ik heb dat probleem nu niet meet omdat mijn man `s avonds is gaan werken.

Maar voorheen zette ik H. altijd in de kinderstoel erbij met wat potjes, bakjes en lepels en was ze mee aan het helpen.
Soms, als mijn man wat vroeger moet beginnen, doe ik dat nog.

Voorheen zorgde ik dat alles zover klaar was als ze in de middag sliep.
Groente gesneden, aardappelen geschild, vlees gekruid/gehaktballen gedraaid o.i.d.
Dan hoefde ik het alleen nog maar op te zetten.

Ik dacht ook meteen Max in de kinderstoel erbij zetten, of in de box…

Nou loopt Noa nog niet echt rond natuurlijk maar ik herken het wel. Met 2 kids is het gewoon helemaal druk. Ik maak het eten ook alvast even pan klaar tijdens de middagslaap of als ik moet werken de avond er voor. Rijst en macaroni ed maak ik helemaal af zodat dat alleen nog opgewarmd moet worden.
Nou heb ik gelukkig mazzel dat mijn man vaak al om 4 of 5 uur 's middags thuis is maar die werkt in wisseldiensten dus het komt ook voor dat hij pas om 19.30 uur thuis is.
Alles wat in de diepvries kan maak ik idd ook dubbele porties zo heb ik altijd een gezonde kant en klaar maaltijd achter de hand. En vaak kies ik voor simpele dingen als mijn man er niet is zoals gewoon aardappels vlees en groente. Ff aan de kook brengen gas laag en de kookwekker aan en dan heb je er niet al te veel omkijken naar.
Rens helpt meestal mee of hij zit aan de eetafel met een spelletje of hij kijkt even tv. Noa ligt dan in de box of ze zit bij mij in de wipper.
Max zou ik sowieso in de box zetten of in de kinderstoel.
Het gebeurd hier ook weleens dat Noa het er dan niet zo mee eens is maar ik heb wel zoiets van de hele planning mag in de soep lopen maar er word wel op tijd gegeten en ze moeten op tijd naar bed.

Groetjes Ramona

Hier doen ze gewoon hun ‘ding’ als ik kook!
En de aardappels koken ook wel als ik er niet bij sta, dus dan doe ik even met hun ‘ding’ mee… haha!
Ze spelen dus lekker door waar ze ook al mee bezig waren voor ik begon! Ik loop eenmaal heen om het vuur aan te draaien, ik loop eenmaal heen om het op wat zachter te zetten als het kookt, en ik loop eenmaal heen om af te gieten en op tafel te zetten!

Manderijn

Max zit niet meer in die box, die hebben we weggehaald inmiddels. Maar ś middags koken vind ik een goede tip, dingen voor 2x maken ook en ie kinderstoel, dat doen we nu ook weleens. Kortom: ik kan er wel wat mee, bedankt!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier lukt het aardig om te koken met Noah en Joël erbij moet ik zeggen.

Noah vermaakt zich wel, en Joël is altijd bij Noah in de buurt,
En net wat Manderijn zegt: de aardappels koken ook wel als ik er even niet bij sta.

En anders heeft Joël echt even pech gehad als ik aan t koken ben.

Liefs, Melanie

Onze zoon vermaakt zich over het algemeen wel goed als ik aan het koken bent, maar ik zorg wel dat ik alles heb voorbereid en dus alleen nog maar alles hoef aan te zetten. Als hij zich niet vermaakt zet ik ook de tv aan en dan is het feest. NOrmaal kijkt hij overdag geen tv, dus dat werkt bij hem altijd.

Lilypie First Birthday tickers