Koken met fruit?


#1

wie heeft er recepten tips of ideeen wat ik zoal kan maken met fruit
omdat twee van mijn drie kids weigeren fruit te eten ook appelmoes en appeltaart gaat er niet in.
alles is welkom!

before you judge me, try hard to love me


#2

Hoi,

Probeer mijn recept van voor anouk. Kip pilaf/ hamlap pilaf.

Ook is rijst met kip en bannaan erg lekker.
Of zoet zuur met verse ananas

lon106


#3

je kan er ook ijsjes van maken?
Peer door de mixer in een vormpje stokje erin en je hebt een festina?
of appel, appel/peer, banaan etc

Milkshakes van maken met wat ijs

pureren en door de yoghurt/kwark doen als toetje?


#4

Smoothies? Met de blender. Fruit, yoghurt en dan maar lekker mixen. Hmmmm!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#5

zie de berichtjes nu pas maar ijsjes is wel een goed idee alleen is het daar niet echt meer het weer voor helaas (ik heb een ijsmachine dus dat is opzich wel makkelijk te doen)

smoothies heb ik gemaakt maar ipv yogurt had ik melk gebruikt dus ik kan het nog wel even met yogurt proberen.met melk was geen succes helaas maar wie weet

en nou had ik laatst een recept gezien met stoofperen maar bij welk gerecht kan je dat dan gebruiken of is dat misschien iets voor een dessert?

before you judge me, try hard to love me


#6

Stoofperen zijn heerlijk met een varkenshaasje en gebakken aardappels, vind ik! (of eet je geen varkensvlees? in dat geval met een goed stuk ander vlees)

Verder doen wij wel in de tajine kippenbouten aanbraden, daarna appels, dadels beetje water en kruiden (kaneel (behalve poeder ook 2 hele stokjes), gemberwortel, komijnzaad, wat je maar lekker vindt erbij), lekker laten sudderen en dat met couscous en amanderschaafsel erover. Hebben we uit een kookboek voor de tajine en is hier favoriet, vooral als het weer wat kouder wordt. Als je geen tajine hebt, kan het denk ik ook wel in een gietijzeren braadpan, kwestie van proberen.

Succes!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker


#7

liske weet je toevallig hoe dat recept heet dan kan ik op het net even surfen voor de exacte hoeveelheden want het klinkt wel erg lekker!couscous ben ik gek op en kip eet iedereen hier erg graag.

varkensvlees eten wij indd niet maar er is genoeg lekker vlees wat er wel bij kan denk ik maar denk dat ik het eerst maar eens als dessert ga proberen.

Sannn dat probeer ik al jaren uit te leggen aan mijn man dat de alcohol verdampt maar hij gelooft daar niet in misschien kan ik een kleurstof gebruiken??want een rode peer trekt de kids waarschijnlijk meer aan dan een standaard kleurtje

before you judge me, try hard to love me


#8

Nou, ik heb allemaal toeren uitgehaald om het kookboek erbij te pakken, stond in een doos hoog in de kast maar daar komtie:

Voor 4 tot 6 personen:
4 kippenbouten
4 eetlepels olijfolie
2 uien
1 teentje knoflook
1 tl gemberpoeder
1/2 tl kaneelpoeder
1 kaneelstokje
3 golden delicious appels
250 gr ontpitte dadels (kan ook met pruimen)
50 gr. amandelschaafsel
zout

Eerst de bouten bakken in de olie. Als de kip bruin is, de gesnipperde ui, knoflook, kaneel, zout en poeders toevoegen. Water toevoegen tot de helft van de kip onder water staat, deksel erop en 45 minuten stoven op halfhoog vuur. Appels in 8 stukjes snijden en na de 45 minuten toevoegen samen met de dadels. Nog 30 minuten laten stoven. Amandelschaafsel roosteren en met de couscous serveren met alles uit de tajine. Eventueel kun je ook rozijnen erdoorheen doen, nog wat zoeter…

Ben benieuwd hoe het smaakte!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker


#9

Liske dankje wel voor het recept !!! ik ga hem van de week eens even uitproberen en dan laat ik het je wel weten

sannn o dat is een goeie , druivensap, dat ga ik ook binnekort uitproberen!

before you judge me, try hard to love me