'Koken' in je buik?

Ik heb het me al een paar keer afgevraagd. Ik moet dinsdag naar de vk en zal het eens vragen, maar misschien weten jullie het ook wel? Is het vruchtwater altijd lichaamstemperatuur, dus zo’n, 37-38 graden, of kan het ook ‘opwarmen’? Ik vraag me weleens af of ons mannetje niet aan het koken is daarbinnen met deze tropische temperaturen! Natuurlijk niet letterlijk he, maar gewoon, dat hij het ook warm heeft? Of is het een stomme vraag?

Mijn zus zag ooit een hoogzwangere vrouw uren in de brandende zon liggen. Hoe dom! Ze zei toen: ‘Dat kind moet toch wel gekookt worden zo!’ Ik ben ook benieuwd hoe dat zit, ik blijf zelf uit de zon weg nu, maar kook zelf ook onderhand…Weten jullie het?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Je lichaamstemperatuur kan nooit te hoog oplopen. Vruchtwater wordt goed op temperatuur gehouden door je lichaam, dus je hoeft niet bang te zijn dat je kindje er gepocheerd uit gaat komen.

Geen moment zorgen over maken!

En met deze temperaturen in de volle zon liggen is nooit een goed idee, of je nou zwanger bent of niet.

Groetekes, Sje

Gepocheerd! Ik dacht wel dat je lichaam dat goed zou regelen, maar toch! Ik wilde het toch even weten!

Enne…ik ga ook nooit in de felle zon. Hou ik niet vol. Maar dat mens lag maar te stomen. Liet ze en passant ook bijna nog haar andere kind verdrinken, zo druk had ze het met zonnen. Gelukkig sprong er een man in het bad om haar kind te redden. Ze was daar ook niet van onder de indruk. Weirdo! Net als die moeder van de week die was gaan winkelen terwijl haar kindje in de auto zat te koken! Het was al even bewusteloos geweest. Zo zielig! Dat mens mag zich echt geen moeder noemen! Ik laat Eef al nooit alleen in de auto en zéker al niet met zulke temperaturen. Doe je zelf toch ook niet, lekker op iemand wachten die aan het shoppen is, terwijl je zit te ‘pocheren’?

Ja, dat snap je toch ook niet dat winkelen terwijl je kind nog in de auto zit?!
Ik laat de kinderen hooguit in de auto zitten als ik ze al in de auto gezet heb (onder de carport!) en als ik binnen nog iets moet pakken.

En dan gooi ik de auto op slot zodat niemand ze eruit kan lokken.

Groetekes, Sje

Ha ha ha Rainbow ik vroeg me dat ook af met Morgan toen

Overigens is het heel slecht om zo te bakken met een zwangerschap. Je kan een zwangerschapsmasker krijgen omdat je pigement ophopingen kan krijgen en dat ziet er niet uit. Ook is het bagger slecht voor je huid trouwens.

Enne dat soort mensen moeten geen kinderen krijgen. Ik ga met dit weer juist 's morgens vroeg boodschappen doen met morgan zodat ze 's middags niet in de hitte hoeft te sjouwen. Overigens moet ik er niet eens aan denken om te winkelen met dit weer want ze wil niet eens lopen nu

Groetjes,

Michèle

Hahaha… mn zus vroeg gister precies hetzelfde! En ik antwoordde ongeveer als Sje, dus ik sluit me er bij aan. Mn zus zat wel met heel dikke voeten en enkels (in de schaduw… ) Heb jij daar ook last van?

liefs

haha echt toevallig hoeveel mensen dit denken, ik had het namelijk ook met rico toen.
niet dat het zou gaan koken ofzo maar wel dat ik bang was dat hij het benauwd ging krijgen door het warme water oid… maargoed dat kon dan ook weer niet blijkbaar

enne sje het zou eruit zien als je kind er zo uit zou komen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Pfff, het is maar goed dat de natuur alles met je lichaam goed regelt, anders was ons mannetje nu echt gekookt. Ik had vanmorgen gezwommen en was heerlijk afgekoeld, maar 's middags op de fiets drupte het zweet van mijn rug af. Niet te geloven he, die temperaturen!

@Liske, wanneer is je zus uitgeteld? Ik heb mezelf gewogen vandaag en ik was behoorlijk wat bijgekomen. Ik denk ook dat er veel vocht bij zit, want mijn pootjes zijn ook al dikker dan normaal en ook verdwijnt langzaam de vorm uit mijn benen. Dat is wel jammer, maar niks aan te doen. Ik probeer veel te drinken, dat schijnt te helpen.

@Rainbow: Mn zus loopt ongeveer gelijk met jou, ze is begin oktober uitgerekend.

Het is hier nu lekker aan het regenen en begint goed af te koelen, heerlijk voor in huis. Alle zwangere dames zullen er ook blij mee zijn denk ik!

liefs

@Liske, wat leuk. Misschien beval ik ook wel begin oktober! En ik ben inderdaad blij met de regen. Hier regent het keihard!

Hier ook heel blij met wat verkoeling

Oh die zwangerschapsmasker heb je zo te pakken… Ik was met Jurian bezig badje op zetten daarna 5 minuten nodig om de was op te hangen… en hup verbrand in gezicht. Gelukkig daarna geen last meer van gehad maar de dokter zei wel dat ik er mee op moest letten… Tja …

Gelukkig houdt ik verder geen vocht vast en ben ik de laatste 3 weken 0 kg gegroeid! … dus dat is netjes…

Eigenlijk had ik het zo nog niet bekeken! Maar inderdaad, dan zou je altijd koorts hebben! Ik heb het vanmiddag bij de vk nog gevraagd en inderdaad, je lichaam blijft dezelfde temperatuur. Gelukkig maar!