Kok halzen van zelfgemaakt fruithapje

ik ben van plan om fruit en groentehapje zelf te gaan maken en ik heb dus vandaag een appel gemalen.
was geen succes…ruben moest vreselijk kokhalzen.
zou dat komen dat er toch weel kleine stukjes in zitten?
ik kan het niet zo fijn krijgen als die potjes…
iemand een tip?

groetjes!!

karin

had je hem eerst ff gekookt karin?
en met de staafmixer krijg ik alles glad

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Het zal denk ik echt aan die kleine stukjes liggen, die kan hij nu nog niet hebben, krijg je het wurgreflex.

Wat michelle zegt: Koken en in de staafmixer (even geduld…) en dan krijg je het net zo glad als Ovarit!

Succes!

Liske

ik geef dan geen appel omdat dat te zuur is voor zijn slokdarm maar ik doe banaan zelf prakken. Dat prakken ben je echt lang mee bezig maar ik heb een oplossing. hihihi. Ik heb het over zo’n zeef/rasp heen gehaald. Dan is het zo puree.

groetjes van sabrina en rené

ze zeiden tegen mij toen dat ik eerst alles moest koken, maar volgens andere gaan dan weer vitamine verloren dus deed ik het niet meer
ik deed een beetje water erbij in de keuken machine en hopsakee
op de hardste stand

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Komt inderdaad van de stukjes. Demi had hetzelfde met z’n avondeten. En ik maar denken dat hij het niet lekker vond…

Saskia

een appel eerst koken???
moet dat dan met alle fruit?
heb ik nooit geweten…
word tijd dak een staafmixer aanschaf dus…

groetjes!

karin

Fruit eerst zelf koken voordat je er fruithap van maakt heb ik nog nooit van gehoord. Want inderdaad, dan ben je een hoop vitamines kwijt.

Gewoon koud bewerken.

Groetekes, Sje

Ik heb wel gehoord dat je appels en peren inderdaad eerst even moet koken. Misschien is dat om ze makkelijker te pureren? Met ander fruit hoeft het niet, lijkt me ook geen succes om een banaan te koken!!

Saskia

nee ik zou het zeker niet koken (doe ik ook niet meer) ten eerste zijn alle vitamines dan verloren en ten 2e is de smaak verrot.
maar ik heb een keukenmachine en ik zet hem op de hoogste stand,
nu deed ik er eerst zo’n 10 cc water bij warm eten erbij, omdat ik het niet glad kreeg toen het nog wel glad gegeven moest worden.
dus ik denk dat dat met fruit ook wel kan hoor

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

groente hapjes gaan hier ook met de staaf mixer!!
supper glad
en is zo op zonder probleemen…
fruit mag ze misschien vanaf volgende week ook gaan proberen donderdag eerst even na kind en gezin

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nee ik bedoelde ook niet dat je alle fruit moet koken maar appels en peren worden er wat zachter door

Liefs Michelle