Koemelkallergie?

Ik lees regelmatig op dit forum over koemelkallergie (maar ik heb net gezocht en kan het toch niet helemaal vinden )
Onze dochter is al een hele tijd onrustig, dat wil zeggen: huilen, winderigheid, krampjes en weinig slapen. We zijn met haar 3x naar de osteopaat geweest (die heeft scheve bekken geconstateerd èn verholpen), hebben Omneo voeding sinds 4 weken en ze ligt nu bijna 4 weken in de Pacco doek.

Het gaat overdag al stukken beter, maar ze blijft 's avonds huilen en onrustig. Vandaag is ze om half 5 begonnen met huilen. Dan ga ik om de 10 min ongeveer naar haar toe om de speen in te doen. Om half 6 is ze in bad geweest en daarna de fles. Ze heeft vervolgens van kwart over 6 tot kwart voor 7 geslapen en sindsdien is ze weer wakker. Huilen, jengelen, hard huilen en krijsen wisselen elkaar af. Ik heb haar een half uurtje geleden even voor 5 min uit bed gehaald om haar rustig te krijgen, want ze snikte het uit.

Nu zeiden ze destijds bij het CB dat als deze voeding niet hielp, we eventueel Pepti voeding konden proberen. Ze heeft nog steeds last van veel windjes en regelmatig nog krampjes, maar nu vraag ik me af of het wellicht koemelkallergie zou kunnen zijn (of ga ik te kort door de bocht en is daar veel meer voor nodig)? Ze heeft verder geen huidproblemen of zo, maar als ze heeft gehuild lijkt ze wel verkouden. Ook drinkt ze heel onrustig, qua slikken zeg maar.

Weet iemand van jullie raad?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Onze zoon heeft kma, alleen hij was de hele dag onrustig. Hij had ook darmproblemen (nog steeds) en exceem. ook had hij eigelijk vanaf de geboorte een loopneus en idd ook slecht drinken van de fles. Sinds hij op de Allergy Care voeding zit is hij stukken rustiger geworden, maar de avonden blijven onrustig en ook zijn flessen blijft hij onrustig drinken.
Ik zou zeggen dat het het proberen waard is om de Pepti te proberen. Doe dit wel via de huisarts, dan krijg je de voeding vergoed.
Groetjes Nancy

Overigens is de kma nooit met een provocatietest aangetoond, maar voor de kinderarts was het wel duidelijk. Kan in ons geval ook gewoon zijn dat de voeding die hij kreeg moeilijk te verdragen was en de Allergy Care is het makkelijkst verteerbaar. Dat zou ook zijn rust kunnen verklaren.
Maar goed, voor jullie het proberen waard…

@Zwelgje: daarom twijfel ik aan de ene kant ook. Ze heeft het vooral 's avonds. Vanavond ook weer. Gillen en krijsen en trappen met de beentjes. Niet stil te krijgen (alleen wiegend op de armen). Ze is nu 4 weken ingebakerd en in het begin was er niets aan de hand. De laatste 14 dagen is ze 9 avonden onrustig geweest (lees huilen). En dan van ongeveer half 7 tot 10 uur. Ik zal morgen eerst het CB eens even bellen. Zij hebben destijds aanbevolen evt. Pepti te gebruiken.

Wat is het verschil tussen Pepti en Allergy Care? Het merk waarschijnlijk (Nutrilon en Friso), maar zijn er nog meer?

Onze dochter is met een paar weken op Nutramigen gezet. Maar deze moet je krijgen op doktersrecept en meestal willen ze eerst een test doen. Wat niet echt opschiet aangezien je dat niet met 1 dag voeding kunt merken…

Maar goed, onze dochter had ook erge last van winderigheid, reflux, vanaf de geboorte vrijwel altijd verkouden… Maar geen eczeem of andere huiduitslag.
Toch zijn we over gegaan op de Nutramigen en na een aantal dagen werd het veel beter.

Toeval of niet… Want met 8 maanden had ze in elk geval geen KMA (meer).

Je zou altijd kunnen overstappen naar een hypo allergene voeding.
Dat kan nooit kwaad en wie weet helpt het om haar wat rustiger te krijgen.
Vergeet overigens ook niet dat veel baby’s `s avonds behoefte hebben om bij je in de buurt te zijn. Onze dochter heeft echt heel lang een “huiluurtje” gehad van 19.00 tot 20.30 ongeveer. Zolang ze bij ons lag, was het goed, de box was ook prima, maar haar bedje was not done.

Na de laatste fles rond 22u konden we haar gewoon zo wegleggen.

Succes!

@MamaH: onze dochter heeft eerst moedermelk gehad (uit een flesje ivm haar vroeggeboorte) en daarna Nutrilon HA. Omdat ze last hield van krampen en moeizame ontlasting, zijn we sinds 4 weken overgestapt op Omneo. De arts van het CB zei destijds wel dat mocht deze voeding ook niet helpen, we eventueel Pepti moesten gebruiken. Er kon dan sprake zijn van koemelkallergie. Het gekke is dat alles tijdelijk werkt. Eerst de regelmaat, toen de osteopaat, het inbakeren en de Omneo voeding. Alles helpt een paar weken en daarna wordt het huilen weer erger. Vandaar dat ik denk dat er iets anders aan de hand is, maar wat??
Ik heb vanmorgen met het CB gebeld en ik word teruggebeld, dus we wachten even af.
Onze dochter wil niet leuk in de box liggen of zo, dan begint ze ook te huilen. Het enige wat ze meestal wel wil is gedragen worden. Maar goed, dat gaat natuurlijk niet de hele dag als onze zoon van 20 mnd ook nog rondloopt.

Hallo,

Mijn zoontje nu 4 1/2 maand was ook erg onrustig tijdens de fles en dan huilen/krijsen/wiebelen, daarna overigens was er niets aan de hand.
Ik dacht ook aan KMA omdat hij ineens ook allemaal rode droge plekken kreeg. Totdat hij hele flessen liet staan. Ik heb altijd Nutrilon standaard gegeven.

Vorige week zaterdag heb ik aan de buurvrouw gevraagd of ik van haar eens Friso comfort mocht gebruiken. Dus fles klaargemaakt hoppa na 15 minuten was deze leeg. Dus nog maar eens gevraagd of hij een fles mocht proberen kon een toevalstreffer zijn. Maar ook deze fles ging er zonder moeite in. Dus ik naar de winkel en Friso gehaald. En ik moet eerlijk zeggen ik heb een heel ander kereltje in huis gekregen.

Hij drinkt nu 4 flessen van 210ml en de laatste fles(20.15) zelfs 270ml en slaapt dan lekker tot 7.15 uur. Wel heb ik dan 3 schepjes comfort en 4 schepjes standaard. Eerder had hij 1 dunne luier richting de groene kleur en nu heeft hij 2 soms 3 luiers met gele dikke ontlasting.

Ik ben helemaal geen voorstander van wisselen van voeding, maar nu was ik eigenlijk ten einde raad, maar het gaat super.
Vandaag bij de kinderarts geweest en hij ziet gewoon een gezonde knul. Hij groeit goed en die plekken zijn helemaal verdwenen.

Ik weet niet of je iemand in de buurt hebt die toevallig Friso gebruikt, ik hoor namelijk vaak dat kindjes het op Omneo het niet zo goed doen, maar er zijn er natuurlijk altijd kindjes die het hier prima op doen. Maar omdat jou kindje het er niet zo goed op doet is het misschien een overweging waard om de Friso comfort te proberen deze is voor krampjes en spugen.

Spuugt ze veel?

En stopt ze tussen het drinken door vaak?
Smakt ze veel?
Het kan evt. ook verborgen reflux zijn…
Het doet natuurlijk hartstikke zeer om melk terug te krijgen.
En dat gebeurd als ze dan ligt. Dan zou ik het ook fijner vinden om rechtop gehouden te worden

Het is lastig uit te vogelen waar zo’n kleintje last van kan hebben.
Konden ze maar praten!

quote:
Spuugt ze veel?

En stopt ze tussen het drinken door vaak?
Smakt ze veel?
Het kan evt. ook verborgen reflux zijn…
Het doet natuurlijk hartstikke zeer om melk terug te krijgen.
En dat gebeurd als ze dan ligt. Dan zou ik het ook fijner vinden om rechtop gehouden te worden

Het is lastig uit te vogelen waar zo’n kleintje last van kan hebben.
Konden ze maar praten!

Ze spuugt niet heel veel. Wel als ze in de box ligt, dan spuugt ze soms wat waterige voeding. Ze stopt niet zo vaak tussen het drinken door, maar smakt wel heel erg aan de fles. Het lijkt wel alsof ze het vacuum steeds verbreekt en dat ze de speen niet goed meer kan pakken. Ik heb wel eens gezocht op verborgen reflux, maar weet ook inderdaad niet of ze dat heeft. Het doet inderdaad erg zeer om zuur terug te krijgen. Ik ga me er toch maar eens in verdiepen.

Het CB heeft vandaag teruggebeld en die adviseerden eerst een ander fles, namelijk de dr. Brown fles. Heeft iemand daar ervaring mee?

Wanneer je haar neerlegt gaat ze dan ook huilen?
Wil ze liever rechtop zitten?
Mijn 1ste zoontje had een verborgen reflux, wilde absoluut niet liggen.
Vaak een dik uur na de voeding kwam er doorzichtige voeding met witte vlokjes terug.
We hebben de voeding verdikt met Nutriton en daarna was het over en had ik een vrolijk kereltje. Ik mocht toendertijd van de huisarts ook Gaviscon vloeibaar geven (een theelepeltje)