Koemelkallergie

Hallo Allemaal,

Kortgeleden hebben wij ontdekt, dat onze jongste dochter Noëlle (van nu bijna 5 maanden) een koemelkallergie heeft. Ze krijgt nu ruim 2 weken koemelkvrije-voeding (Friso Intensief HA) en daardoor werd ze in de afgelopen weken al veel tevredener. Het vele huilen en jengelen stopte in elk geval. Wat echter ook bij haar al vanaf het begin af aan een groot probleem is, is dat ze heel licht slaapt en vaak na 1 slaapcyclus (45 min.) al weer wakker wordt. Vooral overdag en 's avonds slaapt ze slecht.

Kan iemand mij dus ook vertellen, hoe lang het duurde voordat ze verbeteringen opmerkten na het overstappen op Hypo-Allergene voeding? Vanaf het begin merkten wij bij Noëlle, dat ze wel veel lekkerder in haar vel ging zitten, maar ze slaapt nog steeds heel slecht overdag en 's avonds en sinds gisteren is ze ook weer meer gaan jengelen en huilen. Ik vroeg me dus af of het toch nog veel meer tijd nodig heeft, voordat het lichaam hersteld is van het vechten tegen de allergie en dat het slapen dus misschien pas later gaat verbeteren of dat dat inmiddels ook al wel beter zou moeten gaan.

Ik hoop dat hier dus meer mensen ervaring hebben met een kindje met KMA en mij kunnen vertellen, hoe lang dat bij hen duurde voordat hun kind helemaal opknapte.

Groetjes,

Frieda, getrouwd met Dirk en moeder van de achtjarige Anouk Manon en baby Noëlle Louise

Gewijzigd door - Freya Alie op 06 Apr 2009 14:38:11

Gewijzigd door - Freya Alie op 06 Apr 2009 15:42:18

Mijn zoontje is nu ruim 3,5 maand en hij krijgt ook hypo allergene voeding ivm een (vermoedelijke) KMA. Dit is niet bewezen. Hij doet het nu prima op deze voeding, dus willen ze nog even wachten met testen.
Roy slaapt prima en is nu een heel tevreden mannetje. Ik merkte echt dezelfde dag nog verschil.
Noëlle kan nu inderdaad wel eens in het sprongetje zitten van 4,5 maand.

Gr. Marieke

[img]http://www.beebiesite.nl/final/home/images/tmp/58220.png" alt=“beebiehofkens.beebiesite.nl” border=“0”>

Sowieso zit je dochter in een sprong, dus daar kan dat slechtere slapen ook goed mee te maken hebben. Maar omdat ze ook KMA heeft wil ik zeker niet alles op die sprong schuiven.

Heb je al eens geprobeerd om haar toch in bed te laten na die 45 min. en dan te zeggen dat ze nog even verder gaat slapen, muziekdoosje aan (als je die hebt natuurlijk, haha) etc. En dan weer weggaan. Mijn zoontje heeft overdag ook nooit veel geslapen, maar gisteren maakte 'ie het wel heel erg bont. Na een half uur middagslaapje wakker en huilen. Vond deze mama veel te kort, dus die deed inderdaad het hele slaapritueeltje weer en daarna heeft 'ie nog 45 min. geslapen. Misschien zal dat bij jullie ook kunnen werken. Enne, soms even laten huilen hè. Na een paar minuten dan weer even troosten en dan weer weggaan.

Succes!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb zelf ook al gedacht, dat de 19-weken sprong bij Noëlle momenteel misschien ook wel meespeelt, want ze kliert ook ontzettend bij het fles drinken. Maar ja, waar begint de sprong en waar eindigt die, het is zo moeilijk te beoordelen, gezien ze nu ook net op andere voeding is overgegaan ivm KMA.

Denk zelf soms ook wel, dat er natuurlijk ook een bepaald patroon is gecreeërd doordat ze zoveel huilde (echt krijsen af en toe) en dan maar weer uit bed werd gehaald als het slapen toch niet ging lukken. Toen ik haar vanmorgen na de fles van 11:00 uur naar bed bracht, was ze heel moe, maar ze wilde weer niet gaan slapen en zette het weer op een huilen.

Omdat ik toen wel zoiets had van eigenlijk huil je nu om niets en wil je gewoon dat ik je weer meeneem, zodat je bij mij kan blijven, heb ik het toch maar eens vol gehouden om haar op haar kamertje te houden. Ik heb haar dus laten huilen en ging elke 5 minuten naar haar toe om haar te troosten en haar speentje weer terug te geven. Het was al met al een hele klus, want ze krijste af en toe zo hard, dat ze zich er bijna in verslikte, zeg maar, maar ik heb volgehouden. Ik heb haar af en toe wel even uit haar bedje gepakt en als ze gekalmeerd was, legde ik haar dan weer terug en ik ging telkens ook weer even de kamer uit en liet haar weten, dat ze moest gaan slapen. Uiteindelijk hield het krijsen, na ruim een uur, abrupt op (ik schrok er in eerste instantie van, want ik dacht even, dat ze er in was gebleven) en toen viel ze als een blok in slaap.

Ze heeft toen 45 minuten geslapen en werd toen dus al wel weer wakker om 13:00 uur, maar nadat ik haar haar speen weer had gegeven, viel ze weer opnieuw in slaap en werd ze om 14:30 uur weer wakker. Dus het middagslaapje is redelijk goed gelukt, nadat de aanhouder had gewonnen. Na de fles van 15:00 uur heb ik haar om 16:30 uur weer naar bed gebracht en toen is ze zonder problemen gaan slapen en nu om 18:00 uur slaapt ze nog steeds. Dus misschien moeten we maar eens wat consequenter doorzetten om haar in bed te houden als ze gaat huilen, want ze is er natuurlijk ook aan gewend geraakt dat ze er weer uitgehaald werd als ze het op een krijsen zette. Maar we kunnen haar 's avonds ook eigenlijk niet steeds maar door laten huilen in bed omdat onze andere dochter dan ook niet kan slapen en zij moet de volgende dag wel weer naar school.

Maar we moeten maar eens zien hoe we dat gaan doen 's avonds.

Groetjes,

Frieda, getrouwd met Dirk en moeder van de achtjarige Anouk Manon en baby Noëlle Louise

Wat goed! Zo zie je maar, even doorbijten levert een hoop op. Misschien kan je oudste dochter een paar nachtjes uit logeren, zodat jullie ook 's avonds die kleine slaaptraining kunnen geven?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker