Koemelkallergie?

ik wilde graag iets weten over koemelkallergie.
mijn zoontje van 15 maanden heeft na de eerste 5 weken veel gehuild en nog.
een echte huilbaby. hij had schrale wangetjes, spuugde 9 maanden lang na elke voeding. reflux werd er gezegd. uiteindelijk na veel dokterbezoekjes naar een homeopaat gegaan. na wat tabletjes was het spugen over. darmkrampjes had hij ook toen der tijd. het huilen bleef aanhouden. we zijn op vakntie geweest en daar was geen melk en hij sliep 2 x per dag 2.5 uur en hij sliep de nachten door. ook daar had hij last van, verstoord dag / nachtritme. thuis gekomen weer veel huilen en slecht slapen. nu ben ik twee dagen de melk aan het weglaten en hij slaapt 2 x per dag 2 uurtjes en de nacht door ipv 1 uurtje per dag slapen en ook in de nacht een keer wakker worden. toeval of niet… kan dit koemelkallegie zijn???
hoop op reacties van ouders die ervaring hiermee hebben

m.nafzger

Hallo Melany,

Ik herken jouw probleem maar al te goed. Mijn dochtertje (2) heeft ook vreselijk gespuugd, na een voeding van bv 200ml spuugde ze er zomaar weer 160ml uit.Ze heeft ook een paar keer hiervoor in het ziekenhuis gelegen, ze hebben in haar slokdarm gekeken en deze was ontstoken. Hier kan jouw zoontje ook last van hebben, van al dat zuur wat omhoog komt. Ze was ook een echte huilbaby en had schrale wangen. Wij hebben zoveel met haar meegemaakt kan ik niet nu in een kort verhaaltje typen. Je kan een test doen of jouw zoontje de allergie heeft. Eerst Eliminatie: alle voeding weglaten die klachten kunnen geven dus koemelk en producten daarvan, goed op de etiketten kijken zit namelijk in heel veel producten. Na verloop van tijd weer koemelk introduceren, belasten: dag 1, circa 10 ml melk (de voorkeur gaat uit naar zure producten zoals yoghurt, karnemelk of biogarde) drinken geven. Als je zoon hierop reageerd dan direct stoppen met de test dan is het wel duidelijk anders dag twee 1 beker melk geven, dag drie 2 bekers dag 4 de hoeveelheid die hij voor de test ook kreeg. Bij geen reactie geen koemelkallergie. Hij kan ook sterk op omgevingsprikkels reageren bij weinig slaap en veel huilen kunnen baby’s ook last krijgen van darmkramp enz. deze kindertjes hebben heel veel baat bij de drie R’s. Tip: boek van Ria blom. Ik heb ook nog een zoontje van ruim zeven maand en geef nog borstvoeding. sta ook op dieet ivm een vermeede koemelkallergie, ben weer aan het introduceren. Als een van de ouders ook allergie heeft zoals hooikoorts enz, heeft jullie kind, kinderen meer kans op (koemelk)allergie.

Hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes Cindy

hoi melany ik heb ook een dochter met koemelkallergie. Al vrij snel waren we erachter gekomen omdat ze heel erg veel huilde. Ik ben alle dokters nagegaan om erachter te komen wat er aan de hand was. zij bleek het kiss syndroom te hebben en ook een koemelkallergie. Heel erg veel darmkrampjes, spugen en dagenlang niet poepen waren onderandere de klachten wat verwees naar een koemelkallergie. Vanaf dat moment ben ik over gegaan op andere voeding. Gelukkig krijg ik het vergoed van de verzekering want de melk die ik moest gaan gebruiken is echt heel duur. Mijn dochter is inmiddels 9 maanden geweest en eind sepember als ze bijna 11 maanden is moet ik weer naar de kinderarts. Voor die tijd moet ik produkten met melk introduceren en twee weken ervoor de hele melk omgooien naar gewone opvolg melk en goed kijken wat ze gaat doen en of er klachten komen. uitslag; of ze is er overheen gegroeid of ze moet nog een half jaar door met haar dieet en het dan weer testen. Ik hoop op het eerste ook al maakt het voor haar nog niets uit, ik vind het vervelend dat ik niet lekker alles kan geven en overal op moet letten. Op een gegeven moment zal ze zelf ook wel dat besef krijgen.
Je kan het heel goed bij je kindje testen en dat zag ik in het vorige berichtje ook al staan dus hoef ik niet uit te leggen. Ook weet je huisarts hoe je dat het beste kan doen. Succes
liefs ietsia

dank je wel voor jullie reacties, is inderdaad koemelkallergie. moest nu sojaproducten gaan gebruiken. hier reageert hij echter niet zo goed op.
schrale wangen in een keer, spuugt soms wat uit en zijn ontlasting is flink dikker dan anders. vrijdag ga ik weer naar het bureau en dan krijg ik een verwijskaart voor de kinderarts. bedankt voor jullie medeleven en ook jullie succes met de kids.

m.nafzger

Hallo,

Wij zijn ook onder behandeling bij een kinderarts. Onze dochter, 9 weken oud. Heeft verborgen reflux en waarschijnlijk ook een koemelk allergie. Alleen de melk die we daar voor kregen, nutramigen, wilde ze niet drinken. Steeds minder, tot ze op het laatst nog maar 75cc per flesje dronk. Hierdoor ook weer dikke en moeilijk ontlasting. En slapen deed ze ook slechter. Wij zijn nu weer terug bij Nutrilon1. Op zich drinkt ze nu redelijk tot goed. Soms overstrekt ze zich nog en weigert dan weer de fles, maar er gaat wel meer melk in. Hierdoor slaapt ze ook weer beter en is vrolijker.

Groeten ikkies