Mijn laatste bericht was dat mijn zoontje van bijna 5 maanden in het ziekenhuis ligt (hij ligt er nog steeds).
Hij heeft waarschijnlijk koemelkallergie en reflux.
Wie heeft daar ervaring mee??
Koemelkallergie en reflux
Wat lijkt me dat zwaar voor jullie om je zoontje in het ziekenhuis te zien liggen!
Ik heb verder geen ervaring met koemelk allergie, maar heb misschien wel een tip(je). Je zou eens contact op kunnen nemen met de fam. Van der Laar in Zeeland (Brabant), zij hebben wegens de productie van paardenmelk (www.paardenmelk.nl) ook veel te maken met baby’s die last hebben van koemelk allergie. Het klinkt misschien gek, maar het kan zeker helpen. Ik heb bij verschillende mensen gezien dat het werkt en deze melk is heel goed te vergelijken met borstmelk.
In elk geval veel sterkte voor jullie en ik hoop dat je zoontje goed weer wat opknapt!
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.
Hoi,
Onze dochter heeft zoals dat toen der tijd heete een lichte vorm van koemelkallergie gehad. Wij hebben via de arts/ dietist speciale voeding voorgeschreven gekregen de meer kosten hiervoor kregen wij vergoed via de verzekering. Na enige tijd zijn we overgegaan op hypoallergene voeding van nutricia. ook dat meer bedrag kregen we vergoed. Veder hebben wij een speciaal schema gekregen voor het introduceren van de fruit en groentehapjes en ander voedsel.
Ook heb ik van de dietist een lijst gekregen van voedingsmiddelen die melktoevoegingen hebben en een lijst die je wel mag geven. Na een jaar hebben wij beetje bij beetje gewone koemelk geintroduceerd. en dat is goed gegaan.
Heel veel succes hoop dat ie gauw weer thuis is. i
k heb hele goede begeleiding gekregen vanuit de dietist.
groetjes
lon106
Jeetje wat vervelend! Hoe lang ligt hij nu al in het ziekenhuis? En gaat het beter met hem? Hoe gaat het met jullie?
Ongelooflijk om zo’n klein hummeltje in het ziekenhuis te hebben liggen, hartstikke rot voor hem en voor jullie!
Wij hebben ook koemelkallergie in de familie. En onze ervaring is dat de huisarts een heel belangrijke schakel is in dit geval. Je kunt je verhaal kwijt en al je vragen. Schrijf op wat je te binnen schiet en laat je informeren. Wanneer je weer vragen krijgt ga je gewoon terug. De huisarts begrijpt goed dat je meer informatie wilt en dat je je enorme zorgen maakt. Hij is er niet alleen voor jullie zoontje maar ook voor jullie.
Probeer het eens als je denkt dat je je er beter door kan voelen. Er kan een last van je schouders vallen.
Wij hebben gemerkt dat er met koemelkallergie heel goed te leven valt. Het vergt natuurlijk een hoop aanpassingen in het begin, maar geloof me… dat gaat op de automatische piloot voor je het weet!
Die speciale melk is mijn huisarts ook over begonnen. Krijg je inderdaad gewoon vergoed.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar in ider geval erg veel sterkte. Ik hoop dat je je mannetje snel mee naar huis mag nemen!
Groetjes, Anne-Marie
Hallo allen,
Onze zoon heeft verborgen reflux en is nu 9 maanden oud. Volgens het consultatiebureau was er niets aan de hand en vond hij gewoon “zijn melk niet lekker”… . Gelukkig - na 4 maanden (!) van pijn, niet slapen (hij en wij), weinig voeding binnenkrijgen en het consultatiebureau platlopen en bellen - werd door onze huisarts Verborgen Reflux aangehaald. Direct door naar de kinderarts, PH-metrie gehad en nu krijgt hij - naast de gebruikelijke antireflux-therapie - Losec Mups. Het is een ander mannetje geworden! Ook hebben wij een speciaal anti-refluxbed aangeschaft en dat werkt ook goed. Daarvoor zaten wij te hannesen met boeken onder het bed, tuigjes om in te hangen, slapen in het wipstoeltje, etc. Echt werken deed het niet en voor zijn rug is het ook niet al te best allemaal. Enfin, de reden voor dit schrijven:
Mochten moeders dit lezen die zoekende zijn naar wat er met hun baby aan de hand is: blijf de deur platlopen bij de medici, zeker wanneer je vermoedt dat het een verborgen reflux is, die is minder goed herkenbaar.
Meer informatie kun je ook vinden op: www.infantrefluxdisease.com ,een hele goede site!
Meer informatie over het antirefluxbedje kun je vinden op www.antirefluxbedje.nl
Hoop dat ik hiermee wat mensen kan helpen.
Groet,
Kyta