Ik zit even met een hoop vragen.
Jenda is nu vijf maanden, heeft koemelkallergie en reflux. Daarvoor krijgt ze Pepti en nutriton. Dit ging/ gaat eigenlijk vrij goed. De klachten omtrent huilen zijn praktisch weg. Waar ik wel nog mee zit is het volgende:
Sinds haar geboorte heeft ze een erg droog huidje, het was helemaal schilferig. Toen ze zes weken was hebben we vaseline cetomacrogol creme voorgeschreven gekregen. Daar moesten we toen haar droge plekjes mee insmeren. Voor de rest mocht ze om de dag in bad, enkel in een ongeparfumeerde olie. Dat doen we sindsdien trouw. Ik gebruik daarvoor Neutral badolie. Echter smeren we haar sinds een maand bijna dagelijks helemaal in met vaseline-cetomacrogol. Ze krijgt steeds meer pukkeltjes en rode plekjes. Maar dat is nu goed in de hand te houden, het is rustig en dat blijft meestal ook zo.
Ook haar gezichtje smeren we dagelijks meerdere malen in. 2,5 week geleden ben ik bij de huisarts geweest, omdat ze steeds meer eczeem in haar gezichtje begon te krijgen. Het begon bij een klein plekje, wat met vas.cet. weer wegtrok. Daarna kwam er weer één en weer één enz. Nu smeer ik eigenlijk als sinds het bezoek bij de huisarts dagelijks met hydrocortison, een hormoonzalf. Is de ene plek weg, komen er twee nieuwe voor in de plaats. En de oude is na een paar dagen niet smeren ook weer terug. Het zijn rode schilferige plekken, echt eczeem. (het het zelf ook op m’n handen, dus herken t wel)
Ze begint er nu ook flink jeuk aan te krijgen en wrijft er continu over als ze de kans krijgt. Van een bevriende apothekersassistente heb ik vandaag eucerin blauw gekregen. Dat moet wat verlichting geven.
Alleen waar ik nu dus mee zit is dat de eczeem erger lijkt geworden nadat ik 3,5 week geleden met rijstebloem ben begonnen. Volgens het cb mocht dat, ook bij KA. (ik lees nu echter andere verhalen)
Sinds een dag of vier-vijf lijkt ze het ook niet meer te willen. Ik deed het door de laatste fles, maar die gaat er steeds moeizamer in. Twee dagen geleden heb ik voor t eerst wat pap gemaakt en dat met een lepeltje gegeven. Natuurlijk gaat dat nog met veel gesmeer, maar ze zit er echt bij te kokhalzen. Is dat normaal? Het is toch dezelfde smaak?
Voor de nacht maken we altijd flessen van 250 met rijstebloem klaar. Gister wilde ze na 60 niet meer hebben. Wat verdund, dacht dat ie te dik was. Nog niks. Toen een gewone fles gemaakt en daar dronk ze wel goed van.
Waar ik ook nog mee zit is het volgende: Mijn dochtertje is erg winderig. Al zeker vanaf een week of vier. Ze laat zulke stink winden, dat buitenstaanders denken dat ze een poepluier heeft. Wat echt niet het geval is. Kan dit door de voeding komen? Ik twijfel nu (door de winden en het eczeem) of Pepti wel voldoende is. Ze doet het er prima op, maar volgens mij zit er toch iets nog niet lekker als je steeds van die verschrikkelijke winden moet laten.
Even nog beknopt de vragen, want het verhaal is zo lang geworden:
Wat kan ik aan die eczeem doen? Heeft de rijstebloem hier invloed op? Doe ik er goed aan naar een dermatoloog te gaan? Is Pepti voldoende? Enz.
Bedankt voor jullie tijd!
Groetjes Desirée
Groetjes Desiree