Koemelkallergie, bijna 2 jaar Pepti, hellupp

hallo lieve moeders,

wie heeft ook een kindje met een koemelkallergie en is bijna 2 jaar? (niet bewezen, niet officieel getest, maar praktijk leert)

vanaf 6 maanden pepti en reageert op ei, kip, kaas, melk en allehande producten waar koemelk in zit. We merken wel dat ze soms wel tegen een beetje kaas kan, bijvoorbeeld door de macaroni, en soms niet. Soms krijgt ze ook uitslag van gewoon andijvie met aardappelen of na het eten van een kaakje(tarwe wel te verstaan)

maar…ze is nu bijna 2 en drinkt nog steeds pepti. na 2 jaar wordt het niet meer vergoedt en tegen soja kan ze ook niet!!! ik moet van het CB de dietist raadplegen, nog niet gedaan, moet nog afspraak maken.

iemand ervaringen??

Hoi,

Raar ik heb gelijk een afspraak gekregen bij de dietiste toen het bij mijn dochter werd vermoed. Vier maanden. Toen onder begeleiding introductie gedaan van voedsel enzv. Zij is er nu overheen. ik zou zeker een afspraak maken en haar ook laten testen aangezien ze al twee is. De kans bestaat dan dat ze er niet overheen komt. tarwe kan ook duiden op gluten intollerantie deze heeft ook vaak verband met koemelkallegie in de zin van symptonen.
Echte tips heb ik niet. Wij zijn ervan af.

sterkte en groetjes

lon106

Mijn zoontje was bijna 2 voordat hij van de pepti af was. Het vreemde was dat hij niet tegen melkproducten kon maar wel een danoontje zo weg hapte. Je kan de pepti ook nu nog van de belasting aftrekken op je medische kosten. Misschien heb je daar wat aan. Ik heb begrepen dat dat voor dit jaar nog gaat maar niet over 2009. Groetjes Pompelien

Hoe ben je van de pepti afgegaan dan? Wat dronk hij dan?Ik neem niet aan dat je hem 3x daags een danoontje gaf? Dat is bij mijn dochtertje ook zo, ze eet bijvoorbeeld absoluut geen kaas, hefet er ook een afkeur voor. maar kaas door macaroni eet ze wel en krijgt ze zo goed als gene uitslag van. Ook pindakaas en koekjes kan ze eten(tarwe dan, maar ja is ook van melk)
Het is volgens mij de samenstelling van de eiwitten en daar zou ik nou wel eens van willen weten of het te onderzoeken is voor welke eiwit je kind allergisch is.

quote:
Mijn zoontje was bijna 2 voordat hij van de pepti af was. Het vreemde was dat hij niet tegen melkproducten kon maar wel een danoontje zo weg hapte. Je kan de pepti ook nu nog van de belasting aftrekken op je medische kosten. Misschien heb je daar wat aan. Ik heb begrepen dat dat voor dit jaar nog gaat maar niet over 2009. Groetjes Pompelien