Koekneus

Ik wil nog reageren op alle andere postings, maar we staan op het punt om op kraamvisite te gaan…Maar gauw gooi ik hier nog een vraag neer!

Eva is flink verkouden geweest en het snot loopt echt haar neus uit. Opa zei het goed vanochtend, ze heeft een ‘glijbaantje’ onder haar neus! Dat is zo weggepoetst, maar er blijven van die gekoekte snotjes over. 's Ochtends wordt ze wakker met een koekneus van hier tot Tokio. Sommige snotjes zijn ook wat bruin-rood bloedrig. Ik vind het zelf best lekker om ze eruit te graaien (hahahaha), maar Eva is natuurlijk not amused! Zodra ik met mijn vinger bij/in haar neus kom, is het al brullen, hoofdje wegdraaien of wegkruipen. Soms hou ik haar goed vast en dan graai ik snel even, maar leuk is anders. Ik hoorde op het kdv iets over yoghurt, waarmee je de neus schoon kunt maken? Kennen jullie die truc? En wat werkt ook nog? Een nat washandje of douchen gaat wel, maar misschien kennen jullie nog andere snotjesgraaimethodes? Dank je, ook namens de diva!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier doe ik het ook gewoon met een lauwwarm washandje hoor, Ha ha ha met yoghurt hebben ze volgens mij nog meer ander soort koek onder de neus. Als het niet allemaal weggaat laat ik het zitten want anders gaat het bloeden en kapot en das niks met deze kou. Soms doe ik er een beetje vaseline op dat maakt het wat soepeler en dan komt het vanzelf los.

Groetjes,

Michèle

Hoi,
Smeer vóórdat ze gaat slapen vaseline onder het neusje en 's ochtends vroeg zitten er geen snotjes meer vastgekoekt! Ze vallen er dan allemaal vanzelf af (moet je ze wel in het bedje bijeenrapen maar dat is toch minder erg!).
Bij mijn dochter heb ik sindsien nooit meer last van aangekoekte snotjes gehad!
groetjes
Iris

Ik ga de vaseline vanavond proberen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

haha viespeukje! eruit graaien
nee meid ik snap wat je bedoeld.
ik doe het of met een billendoekje (schoon)
of ik spray met otrivin en na een kwartier is het er half uitgelopen en “wrijf” het dan met een doekje naar beneden.
gewoon boven op 't neusje beentje “knijpen” en naar onder wrijven.
die neus zuiger werkt hier voor geen meter.
rico heeft ook een schrale neus ervan.
is net een clowntje. smeer onder de neus vaseline.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Rainbow, wat een goeie vraag. Zitten hier met hetzelfde “probleem”. Die tip van de vaseline is SUPER. Ga het vanavond ook gelijk uitproberen.
Hier is meneer ook not amused als we zijn neusje schoon moeten poetsen.

ja ik ben niet met vaseline begonnen vanwege de snotjes maar meer omdat hij zo schraal werd onder zijn neus
kwam er toen achter dat het OOK hielp tegen de snotjes. maar dat deed ik eigenlijk toen ie 4 mnd oud was al omdat hij toen al zo’n korstjes kreeg

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wij gaan ook aan de vaseline, alleen nu vanmorgen die neus nog even schoon zien te krijgen.

Groetjes,

Michèle

goede tip die vaseline!
volgende keer als ruben verkouden is gaan wij ook vaseline proberen!!
ruben vind het ook 3x niks als je aan zijn neus zit te purken…misschien is dit de oplossing!

groetjes!!

karin

En ik maar denken dat er nu foto’s kwamen van een kleine Eva met een neusje dat onder de koekkruimeltjes zat…

Ha ha ha lekker ding ben je jolan

Groetjes,

Michèle

Super die vaselinetip! Daar was ik nooit opgekomen! En die yoghurttip begreep ik ook niet helemaal hoor, jakkie! Vandaag ziet ze er weer mooi uit, in haar kerstjurk met rode maillot, maar die koekneus zat er gewoon weer! Ik hield haar in de houdgreep en graaide, met dikke tranen als gevolg én een rode Rudolph rendierneus! Ik ga vanavond meteen vaseline smeren, ik heb gelukkig bij de ETOS laatst een megapot gekocht, dus smeren maar!

@Jolan, ik kan er wel een paar naar je toesturen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hè jah, van die lekkere groene… Alleen verse hoor! Doe maar in een flopje

ha ha ha hier ook op der kerstbest en met koekneus… We zijn inmiddels veilig in het hoge noorden aangekomen maar je ikke ben junkie he

Groetjes,

Michèle

Veilig in het hoge noorden…? Dan ben je niet zo ver bij mij vandaan, waarschijnlijk… Tijd over?

Ik zat in Wervershoof Jolan. Puntje van Noord Holland

Groetjes,

Michèle

Mjah… Das toch meer halverwege het hoge noorden… Telt niet!

quote:
Mjah... Das toch meer halverwege het hoge noorden... Telt niet!

Inderdaad. Het hoge noorden is echt nog een stukje verder.
Over twee weken: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&source=hp&q=sallatunturi&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=Sallatunturi,+Salla,+Finland&gl=nl&ei=2lM3S5_jG4fj-Qbtm5GvCg&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CAgQ8gEwAA

Sallatunturi

Da’s wel redelijk het hoge noorden

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 27 Dec 2009 13:28:49

Ja hallo voor een hagenees is dat al best ver weg

Groetjes,

Michèle