Koekjes bakken


#1

Hoi

Wie van jullie heeft een goed recept voor koekjes te bakken.

Nou het recept is niet het probleem volgens mij maar bij mij vloeien alle vormpjes in de oven in elkaar en dan hebben we 1 grote plaatkoek over.

Dus de kinderen hebben bloemen, manen, zonnetjes en hartjes gemaakt en daar zie je dus niets meer van als de koekjes gebakken zijn.

Weet iemand hoe dit komt.

Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker


#2

Ja dat komt omdat je teveel boter of ander vocht in je deeg hebt gebruikt. In het recept staat vaak ook 1 ei. Heb je dat door het deeg gedaan? Moet namelijk niet, dat is om over de koekjes heen te smeren voordat ze de oven in gaan. Dan glanzen ze mooi als ze eruit komen. Daar ben ik namelijk ook een keer de mist mee in gegaan.

Van Koopmans bestaat er kant-en-klare “Mix voor koekjes”. Die is perfect als je de aanwijzingen goed volgt en het zijn heerlijke koekjes!

Groetekes, Sje


#3

hoi, er ij ook mixen waar je alleen maar water hoeft toe te voegen. ideaal en lekker!


#4

Daar ligt zeker het probleem denk ik. te vochtig. Ik heb het trouwens wel eens andersom gehad tijdens de zwangerschap. Muffins bakken en als ze in de over staan je afvragen waar die eieren op het aanrecht ook alweer voor waren.

Groetjes,

Michèle


#5

Ja maar toen kon je de hormonen in elk geval de schuld nog geven!

Zo heeft een tante van mij ooit met zo’n kant-en-klaar-pakket een kwarktaart willen maken. Toen dat ding al uren in de koelkast stond op te stijven kwam ze de bak kwark in de groentenla tegen.

Zaten we met z’n allen gelatinetaart te eten op die verjaardag!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Jun 2009 12:34:01


#6

Ha ha ha das ook leuk ja, Of mijn moeder die in de drukte die ze al had wel even een appeltaatr zou bakken… met kipkruiden in plaats van kaneel…

Groetjes,

Michèle


#7

Oh kipkruiden kan ook! Ik heb een keer paprikapoeder in appeltaart gebruikt in plaats van kaneel. En toch was het prima te eten hoor! Dus als je ooit geen kaneel in huis hebt en appeltaart wilt bakken: paprikapoeder nemen!

Groetekes, Sje


#8

Ha ha ha oke zal het onthouden. Kipkruiden is overigens niet lekker

Groetjes,

Michèle


#9

Volgens mij had ik al zo’n kant en klaar pak kan je nagaan hahahah.
nou ik ga het gewoon weer eens proberen.

Appeltaart, kwarktaart en cake enz gaat altijd goed maar die koekjes niet.

Bedankt weer
Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker


#10

Zo heb ik steeds ruzie met de cakepakken

Groetjes,

Michèle


#11

Bianca, wat ik altijd doe, ook met die kant-en-klaar-pakken: in eerste instantie minder vocht erin doen dan op de verpakking staat. Nog iets achterhouden. Het kan beter te droog dan te vochtig zijn.

Mocht je alsnog een keer te vochtig deeg hebben, dan kun je altijd een klein scheutje bloem toevoegen om het deeg wat droger te maken.

Groetekes, Sje


#12

Ik heb net weer zo’n pak gekocht maar daar moet helemaal geen vocht bij alleen maar boter. Zal ik dan wat minder boter doen?

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker


#13

Ja, doe in eerste instantie maar iets minder boter. Of het moet zijn dat je nog gewone bloem op voorraad hebt. Dan kun je wel de aangegeven hoeveelheid boter doen en evt. te klef deeg wat droger maken met een vleugje bloem.

En bel even als de koekjes klaar zijn, dan komen we proeven!

Je brengt me wel op een idee. Ik heb ook nog van die koekjesmix staan en we hebben het hele weekend niks, dus misschien morgenochtend met de meisjes aan de slag in de keuken.

Groetekes, Sje


#14

Ha ha ha wij gan wel gewoon zwemmen, maar misschien binnen kort weer enne ook maar weer eens oefenen op de cake’s en appeltaart voor Morgan’s verjaardag

Groetjes,

Michèle