Knutselenprobleem!

Heey,

Ik had even een vraagje,
Ik studeer 1e jaar pedagogiek, dit is een hbo-opleiding.
Ik loop al vanaf het begin van het schooljaar stage op een kinderopvang.
Nu moet ik voor een aantal weken knutselactiviteit bedenken.
Ik vind het erg lastig om steeds iets nieuws te verzinnen.
Ik loop alleen maar met kinderen van 1-1,5 jaar.
Om dan steeds een nieuwe knutselactiviteit te bedenken is erg lastig.
Ik heb al best veel gedaan qua activiteiten.
Ik heb al gekleid met de baby’s, vingerverf met handafdruk, tekenen (met waskrijt)
ik heb zelfs al met ze geplakt. Ik heb zelf de vingerverf gemaakt zodat het niet schadelijk is voor de baby als die het opeet. ook heb ik ‘eetbare’ klei zelf gemaakt . Ik lees boekjes met ze, ik probeer ze te laten puzzelen ik heb ze al gemasseerd! ik von dt het allemaal heel leuk! alleen mijn inspiratie is een beetje op!
Hebben jullie nog wat ideetjes??

Groetjes!!
Alvast bedankt!!

rol over de grond met ze, met ballen, blokjes of andere vormen, ondekt cq bekijk de wereld eens vanaf hun nivo

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hoi

Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en wat wij wel eens deden is met scheerschuim spelen.

In hun rompertje zetten wel omgeveing niet te koud en een beetje op hun arm op been spuiten of zelf in je hand doen en in je handen klppen.

Trotse mama van Milan Lucas Simon 10 maart 2005

Hoi,

Op deze leeftijd gaan ze vanalles ontdekken, erg leuk hoor. Bryan vond het erg leuk om met een houten pollepel op zijn trommel te slaan, of juist met de garde, maakt net weer ander geluid. Zowiezo alles wat maar eningzins muziek kan maken is leuk. vul bv kleine plastic potjes met macaroni (ongekookt) of rijst.
Dansen op muziek is ook prachtig, mooie gekleurde lamp erbij, helemaal top. of liedjes zingen, maar dat doe je vast al wel. met name die waarbij je moet bewegen (dit zijn je wangetjes, in de maneschijn, klap eens in je handen, treintje ging uit rijden, enz.)
Ballonnen vind hij ook schitterend.
Verder is hij veel bezig geweest met bouwen, met name de bouwwerken weer uit elkaar halen. Ook de bal is favoriet, met een strandbal kan ook, die is niet zo zwaar om te tillen. hij gooit ermee, maar het leukst is als we m overrollen en als we erachter aan gaan rennen, kruipen.
Bryan vind kleuren ook geweldig. ik heb dan de stiften van de hema, die zijn voor de allerkleinste en kan geen kwaad als ze die in hun mondje doen of op de kleding krijgen, met een nat doekje haal je het er zo weer af en anders even in de was en het is weg.
Die scheerschuim is idd ook wel erg leuk hoor! moet je wel ff opletten of het niet schadelijk is als ze het in hun mond stoppen, anders slagroom pakken… hahaha…
Je kan het dan ook nog op een spiegel doen, zet ze ervoor en je zult de prachtigste dingen zien. Bryan staat zichzelf nog steeds iedere keer te bewonderen en staat te dansen op muziek voor de spiegel (maar dan zonder de scheerschuim)

Nou hoop dat je er iets aan hebt. zal nog eens verder verzinnen.

gr. mama van Bryan

Wat een leuke ideeën allemaal!
Ik zal eens een aantal dingetjes uitproberen!
Muziek maken is inderdaad ook wel een leuk idee!
Zingen en dansen heb ik inderdaad al gedaan.
zingen moet ik iedere keer doen als we gaan eten.
Ook het idee van de scheerschuim is een erg leuk idee!
Zo leren ze ook materiaal herkennen.
Laats had ik zelf bijvoorbeeld wol meegenomen, en die mochten ze plakken.
Maar ze waren zo bezig met het voelen van de wol !
Dank jullie wel!

Groetjes, Iris (stagiaire kinderopvang)