Knutselenprobleem!

Heey,

Ik had even een vraagje,
Ik studeer 1e jaar pedagogiek, dit is een hbo-opleiding.
Ik loop al vanaf het begin van het schooljaar stage op een kinderopvang.
Nu moet ik voor een aantal weken knutselactiviteit bedenken.
Ik vind het erg lastig om steeds iets nieuws te verzinnen.
Ik loop alleen maar met kinderen van 1-1,5 jaar.
Om dan steeds een nieuwe knutselactiviteit te bedenken is erg lastig.
Ik heb al best veel gedaan qua activiteiten.
Ik heb al gekleid met de baby’s, vingerverf met handafdruk, tekenen (met waskrijt)
ik heb zelfs al met ze geplakt. Ik heb zelf de vingerverf gemaakt zodat het niet schadelijk is voor de baby als die het opeet. ook heb ik ‘eetbare’ klei zelf gemaakt . Ik lees boekjes met ze, ik probeer ze te laten puzzelen ik heb ze al gemasseerd! ik von dt het allemaal heel leuk! alleen mijn inspiratie is een beetje op!
Hebben jullie nog wat ideetjes??

Groetjes!!
Alvast bedankt!!

rol over de grond met ze, met ballen, blokjes of andere vormen, ondekt cq bekijk de wereld eens vanaf hun nivo

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hoi

Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en wat wij wel eens deden is met scheerschuim spelen.

In hun rompertje zetten wel omgeveing niet te koud en een beetje op hun arm op been spuiten of zelf in je hand doen en in je handen klppen.

Trotse mama van Milan Lucas Simon 10 maart 2005

Hoi,

Op deze leeftijd gaan ze vanalles ontdekken, erg leuk hoor. Bryan vond het erg leuk om met een houten pollepel op zijn trommel te slaan, of juist met de garde, maakt net weer ander geluid. Zowiezo alles wat maar eningzins muziek kan maken is leuk. vul bv kleine plastic potjes met macaroni (ongekookt) of rijst.
Dansen op muziek is ook prachtig, mooie gekleurde lamp erbij, helemaal top. of liedjes zingen, maar dat doe je vast al wel. met name die waarbij je moet bewegen (dit zijn je wangetjes, in de maneschijn, klap eens in je handen, treintje ging uit rijden, enz.)