Knutselen!

Dames wat voor dingen doen jullie zoal met de kids? Schilderen, tekenen, stickers plakken, bloempot beschilderen etc!

Ik zoek een nieuw knutsel projectje voor Jada en mezelf, mag gerust verdeelt worden over meerdere dagen! Iemand een super leuk idee?

Ik zit te denken aan maken van sokpoppen, iemand iets anders?

Sokpoppen zijn zeker leuk of potatoheads maken?? Als dat kan bij jullie hoor want ik weet niet of jullie aardappels hebben (of ben ik nu erg dom??)

Groetjes,

Michèle

@ michele, aardappelen komen oorspronkelijk uit Afrika en zijn meegenomen door de zeevaarders naar Europa. Die zijn ze gaan planten en aten de bloemen op (giftig) en gingen dood, toen hebben ze het veld platgebrand en omgeploegd om aardappelen aan te treffen (das het verhaal iig) Weer wat geleerd vandaag! Dus om duidelijk te antwoorden; Ja wij hebben wel zeker aardappelen!

o dat verhaal kende ik ook niet leuk zeg.

knutselen foto lijstjes beschilderen en beplakken

gipsbeeldjes maken en beschilderen (hier heb je zulke pakketjes bij elke speelgoedwinkel verkrijbaar) maar dan wel even zelf het gips doen en dan jada laten schilderen (over onder zwaar toezicht)

before you judge me, try hard to love me

Oh ja daar staat me iets van bij van mijn geschiedenis lessen inderdaad… Oke dus Mr potatoehead is mogelijk dus

Groetjes,

Michèle

Ja leuk, en nu kwam ik papiermache tegen! hihih heb weer veel ideeen opgedaan!

• Propjesschilderij
  • Grote pasta beschilderen (Penne, grote macaroni etc) en als het droog is, als kralen gebruiken en lekker gaan zitten rijgen
  • Textiel beschilderen
  • Serviesgoed beschilderen (is speciale verf voor en moet dan afgebakken worden)
  • Beschilder een plankje in 1 effen kleur. Print een foto van het gezicht van Jada in zwart-wit uit en knip haar gezicht incl. haren uit (dus het idee van een borstbeeld). Plak dat op het plankje en laat Jada zichzelf versieren met allerlei leuke gekleurde glittertjes, lintjes, kraaltjes etc. Zo kan ze een hele mooie prinses van zichzelf maken en je hebt een heel leuk schilderijtje om neer te zetten of op te hangen.

Groetekes, Sje

Wat een leuke ideën Sje! Daar ga ik ook wat mee doen. Die pasta, verf je die gewoon met waterverf of vingerverf ofzo?

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

Hey Sje, wat een leuke ideeen heb jij! Vooral dat laatste is super! Maare even een vraagje, wat is een propjes schilderij??? Heb totaal geen idee?
Groetjes

Pasta met waterverf beschilderen zal niet gaan. Eerder vingerverf of plakaatverf gebruiken.

@Mamamalawijada, je maakt van crepe-papier of van ander dun papier allemaal kleine propjes. Print een kleurplaat uit en kleur niet in met potlood/stift, maar plak er die kleine propjes op om de kleurplaat in te kleuren. Eigenlijk is het kleuren met propjes. Snappie?

Groetekes, Sje

Ohhh Sje, wat leuk! Ga eens op zoek naar crepe papier! Super idee, dat ze makkelijk kan doen! En heel leuk gaat vinden denk ik!