Knuffels

Hallo allemaal.
Hoe zit dat nou met knuffels.Het lijkt me zo leuk als Iris een favo knuffel of een doekje zou hebben maar ze heeft die tot nu toe nog niet.Niels heeft er ook nooit een gehad.Dus mijn vraag.Kun je dat een beetje sturen? en welke leeftijd is dan het beste om te beginnen?
Groetjes Eljada

Stephan heeft zelf zijn favoriete knuffel uitgezocht. Op een gegeven moment pakte hij gewoon steeds dezelfde knuffel als hij in zijn bedje lag. Hij was toen een paar maanden oud (weet niet meer precies hoeveel maanden).
Ik heb geen idee of je het kan “sturen”.
Je kan natuurlijk wel steeds dezelfde knuffel geven, maar als je kind er niks “mee heeft” lukt het denk ik niet.
Maar waarom wil je graag dat je kind een favoriete knuffel heeft? Het is zoveel handiger als ze met méérdere knuffels willen slapen enzo!!
Ik ben als de dood dat Stephan zijn lieve giraffe een keer kwijt raakt want ik heb dus nergens meer een “reserve” kunnen vinden (hij is zo handig geweest om de knuffel uit Amerika als favo te kiezen, hahaha!).

Groetjes, Bianca

Hoi,Ja als hij hem kwijt raakt zit er niets anders op dan weer op vakantie te gaan!haha.
Het lijkt me gewoon erg fijn voor haar dat ze altijd iets bij haar heeft wat vertrouwd is en waar ze lekker mee kan knuffelen.het lijkt er bij ons namelijk bij allebei op dat ze daar mama voor hebben uitgekozen endat is vaak best lastig.maar die raak je niet snel kwijt,dat is wel weer zo)
groetjes Eljada

Ik ben er juist nooit aan begonnen om die drama’s te verkomen, kwijtraken,vergeten,enz

jordy/roy heeft zijn speentje met slapen dat is nu nog zijn groote vriend

Liefs Tries

Jah Tries, das wel het makkelijkst. Maar Lucas heeft na een paar maanden zijn duim gevonden en een speen wilde hij absoluut niet.
Daarbij had hij dan zijn konijn van happy horse tot favo knuffel gebombardeerd. Nou is Lucas en zijn konijn ook wel een verhaal apart (dat zei mijn vriendin in ieder geval). Van dezelfde lijn van happy horse heb ik ook de geit en mijn moeder het schaap. Hij vind het alledrie goed.
Die worden dus ook regelmatig uitgewassen. Dus tot nu toe kan me nog niet veel gebeuren

Groetjes Miriam

Wij hebben Pipo, een Chicco clown, voor Veronica. Die was eigenlijk niet eens van ons, maar van mijn oppas neefje (die intussen al 7 is, toevallig kwamen we die pop weer tegen en Veronica wilde het gelijk hebben. Is dus een echte slaapknuffel geworden. Zo ziet er ook uit. Reserve knuffel heeft geen nut bij dr, ze ziet direct, dat het niet de goede is. Lucas slaapt sinds kort met een mini Bob de Bouwertje (Bobje, heet ie) en dat is ook toevallig gegaan. Hij kreeg zo’n popje, omdat ie he zo leuk vindt allemaal en ja, die moest mee naar bed. Dat is dus vaste prik geworden. Op zich is het best lekker hoor, als je dat popje geeft, gaat de duim in de mond (bij Lucas ook nog een handje naar zijn kraag) en dan kunnen ze lekker bijkomen. Alleen tja…je moet die popjes wél in de gaten blijven houden hoor! Pipo ziet er intussen niet meer uit. Intensief beknuffeld in die 3 1/2 jaar (ze is nu 4 jaar), is al vaak weer aan elkaar genaaid, maar het is echt háár popje. Ben het ooit eens een paar dagen kwijt geweest, lag in de AH hier. Och och, ik had het er zelf ook nog slecht mee! Het is zo’n onderdeel van mijn dochter geworden hahaha.

Lucas was dus bijna 2 jaar en Veronica 1 jaar. Het is toevallig dat ze die pop wilden denk ik. Andere poppen moesten ze niet. Het is dus niet echt te sturen.

groetjes Monique

Dat zeg ik ook niet… alleen ik leg geen beer en of speeltjes in bed bed is om te slapen en hoop daar dus bij dat ze niet aan 1 ding gaan hechten… want dat zijn vaak drama’s

Liefs Tries

Nee Tries, ik doel niet op jou met dat “het is niet aan te sturen”, maar Eljada vroeg of het te sturen is en dat denk ik eigenlijk niet. Vandaar. Of bedoelde jij dat niet?

groetjes Monique

ja oke sorry hahahaha

Liefs Tries

Nou ik snap het al.Hetligt dus ook wel een beetje aan het kind zelf.Net als jouw kinderen,Armanda,hebben de mijne ook nooit echt behoefte aan een speen.Maar ik ben wel eens jaloers als ik andere kinderen zo lekker rustig in de wagen zie zitten te sabbelen terwijl die van mij een en al onrust zijn.Nou ja jammer.Maar ik vondt het toch leuk om te lezen welke knuffels er bij jullie kinderen horen.
Bedankt!
Groetjes Eljada

Heb “voor de grap” maar eens een foto geplaatst van Stephan’s allerliefste lievelingsknuffel!
Te zien bij: "ikke ben gek op…"
Enne…tevens een oproepje: mocht iemand ooit zo’n zelfde giraffe tegenkomen, laat het ons dan even weten! Een reserve is erg welkom!

Groetjes, Bianca