misschien een domme vraag maar vanaf welke leeftijd wou jullie kindje graag een knuffelbeer bij hem hebben als hij moest gaan slapen. en hoe pakken jullie dit aan
Knuffelbeer
Hmm, ik had eigenlijk vanaf het begin een aantal knuffels bij hem in bed gelegd! En die wisselde ik dan zo nu & dan om, nu heeft hij 1 knuffel/tutteldoekje … En die moet altijd mee na bed! Dus ik kan je daar geen specifieke tips aan geven omdat mijn zoontje dit altijd al had!
Nayaro - Danil / 14 September 2008
ik deed dat ook in het begin maar toen hebben ze me van kind en gezin op de vingers getikt dat dat te gevaarlijk was wegens verstikkingsgevaar dus deed ik het niet meer maar nu ze wat groter is ligt er steeds een bij haar maar sind gisteren besteedt ze er echt aandacht aan
Onze dochter heeft vanaf het begin af aan al een knuffel gehad in bed.
Ik heb een konijn met muziekdoosje. Die zette ik bij haar in bed. Elke keer als ik bij haar kwam heeft ze hem stijf naast haar liggen.
Dus dat is nu haar vaste slaapknuffel.
Als ik je nog een tip mag geven…als je kindje een knuffel/doekje heeft en je het idee hebt dat dat de knuffel wordt, koop er nog een bij. Ik heb er ook twee. Mijn dochter was laatst ziek en had over haar knuffel gespuugd, dus toen kon ze de andere krijgen.
Ik was de knuffels ook met regelmaat zodat ze een niet liever heeft dan de ander.
Succes
hier niks in bed vindt ik veel te gevaarlijk. mirte heeft een nachtje een tutdoekje in bed gehad en die lag smorgens boven op haar hoofd! grrr dood eng!
dus hup eruit ermee. als ze er om gaan vragen mag eht van mij. lieke was denk ik 1 jaar voordat ze wat in haar bedje had.
Groetjes Gytha

Nooit en ze is nu 21 maanden en vraagt er nog niet om en ik wil het liever niet! Ik vind het gevaarlijk. Mijn dochter heeft wel atijd haar tut mee naar bed. Ze kan ook niet zonder terwijl ze er amper iets mee doet!
Morgan heeft al heel lang een badstofslab en tegenwoordig 2 in der bed. Overigens zonder touwtjes hoor. Maar wij kwam er achter dat ze niet sliep als ze niks over der hoofd had. Ik heb een camera in der kamer dus kan alles in de gaten houden en nu is ze oud genoeg om ze door der bed te sjouwen. Overigens heeft ze geen knuffels in bed want dan wordt het een talk show in plaats van slapen.
Groetjes,
Michèle

Danique heeft ook nooit een echte knuffel in bed gehad, ook omdat me dat werd aangeraden ivm stikkingsgevaar. Ze heeft wel altijd een tut doekje gehad, zo’n doekje met een beestenkop in het midden. Heb er inmiddels ook 2, maar haal er nog maar een paar bij denk ik. Straks met het heen en weer pendelen tussen papa en ons huis zullen er vast wel eens een paar blijven liggen.

hoi,
Mijn oudste dochter heeft nooit een vaste knuffel gehad. Toen ze nog echt klein was (<1 jaar) heb ik ook bewust niets in haar bedje gelegd, vond dat een beetje eng. Naar het KDV gaf ik altijd dezelfde knuffel mee en dat vond ze wel prettig. Verder had (en heeft) ze de ene week voorkeur voor de ene knuffel/pop en een week later is er weer een andere die absoluut favoriet is. Ik vind het wel leuk dat ze het zo zelf ‘bepaalt’.
Dat van verstikkingsgevaar, ben ik eigenlijk nooit op gewezen door mijn kraamhulp toendertijd! En ik heb er ook geen ‘last’ aan ondervonden! ( Gelukkig natuurlijk ) want het klinkt wel logisch!
Maar Nayaro lag de 1e maandjes heel vaak bij ons op de kamer, omdat hij anders niet sliep! Dus ik kon alles heel makkelijk in de gaten houden! Vandaar heb ik juist die knuffels altijd in zn bedje gehad/gehouden om hem te laten wennen aan zn eigen bedje ( dezelfde knuffels etc of hij nu in zn eigen bedje lag of bij ons op de kamer in de wieg )
Maar nayaro heeft nu gwn 1 favo tuttel, en indd aanraden om 2 te kopen! Heb er zelf nu nog maar 1, ben er 1 kwijt geraakt … die van ons komt dus uit de efteling, dus die kan ik ook niet zomaar even bijhalen :S
Nayaro - Danil / 14 September 2008
Onze oudste dochter “speelde” rond een maand of vier met een en hetzelfde knuffeldoekje in de box. Vanaf toen is dat haar favoriete knuffeltje en het moet dan vandaag de dag nog steeds overal mee naar toe.
Voor onze jongste hebben we meteen ook zo’n doekje gekocht in een totaal andere kleur (om misverstanden te voorkomen) en die heeft ze vanaf de geboorte in haar bedje. Ze is nu 5 mnd. en speelt en knuffelt er heerlijk mee.
Ik zou gewoon eentje geven en blijven geven, iets zachts zonder touwtjes e.d. en als het in de smaak valt meteen nog eentje kopen!!
Ben ook geen voorstander van grote beren in bed, beetje link.
Groetjes,
Anne-Marie
[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Ha Kartouche,
Ik zat ook met die vraag. Ik slaap zelf nog met een knuffelbeest en dacht dat dat ook wel leuk zou zijn voor mijn dochtertje. Ik heb alleen wel gewacht totdat ze zichzelf kon omdraaien, ze was toen ca 6 maanden oud geloof ik. En ik heb dat toen ook eerst gevraagd bij het KDV, waar ze me trouwens heel raar aankeken toen ik vroeg of dat mocht… alsof dat vanzelfsprekend was.
Ze slaapt nu al maanden met Leo de leeuw. Die ze overigens zelf heeft uitgekozen, doordat ze daar altijd zo naar lachtte als ik m voor haar hield.
Gewijzigd door - tamarah op 04 Jan 2010 17:27:44
Hoi,
De eerste paar maanden slapen kindjes aan het voeteneind en kun je rustig een knuffel in bed leggen aan het hoofdeind.
Zou de knuffel/doekje nog niet bij je kindje leggen iv.m verstikkingsgevaar.
Onze kinderen hebben altijd een muis in bed gehad.
De oudste (bijna 5) is er gek mee en is al helemaal versleten. De pootjes heb ik er laatst afgehaald want die zaten helemaal los en kon niet meer hersteld worden. Nu heb ik er een paar gebreide babyslofjes omheen gedaan en staat hardstikke leuk.
De knuffels moeten altijd mee naar bed/uit bed.
Ik heb mijn schaapje van vroeger ook nog steeds en daar spelen de kinderen regelmatig mee.
De kinderen hebben maar 1 muis. De muisjes blijven ook in huis en worden alleen meegenomen als we bij opa en oma blijven logeren.
Gaan we een dagje ergens heen of op visite mag ie niet mee.
Groetjes lisan
`heej heej
ik wilde nooit een doekje of knuffel voor in bed maar ze had een keer haar slap nog in dr handje en sliep toen heel erg snel.
nu slaapt ze met het doekje die uit de blije doos van prenatal komt.
wij wilde geen doekje omdat stel dat we ergens zijn en we hebben hem niet bij dan slaapt ze straks niet nu ligt er 1 in de auto en die blijft daar zodat als we er geen hebben toch nog een reserve hebben
groetjes
Wij hebben sinds de geboorte van Tim altijd een nijntje knuffel en een hondje in zijn bed gehad. Dat hondje is op een gegeven moment echt zijn knuffel geworden. Zonder die hond gaat hij echt niet slapen. Moet hem dus wassen als hij niet slaapt. Nijntje ligt ook nog steeds in zijn bed, maar hij grijpt altijd meteen zijn hond en gaat dan slapen.
Wij laten hond altijd in zijn eigen bed en nemen hem nooit ergens mee naar toe. Wil niet dat als hij straks kwijt is hij helemaal over zijn toeren is. We hebben bij beide opa’s en oma’s en op de creche een andere knuffel staan. Dat zijn echt zijn slaapknuffels, zodat we niet hoeven te sjouwen met knuffels. Of naar opa en oma gaan terwijl we zijn knuffel misschien vergeten.
Groetjes,
Sandra