Knoeien met voeding door spruw?

Hoi dames,

Even een vragje voor een kennisje van me.
Ze heeft net een meisje van 2.5 week. Gisteren mocht ik hem de fles geven en zag ik dat hij spruw had.
Nu vertelde ze dat hij al een paar dagen aan het rommelen is met zijn voeding. Hij komt vaak en drinkt zijn fles niet helemaal leeg.
Eerst dacht ze aan een regeldag.
Maar nu zat ik me ineens te bedenken volgens mij kan dat toch ook komen door de spruw???
Ze gaat zo wie zo vandaag even naar de ha voor de spruw.

Kan een van jullie aangeven of het inderdaad door de spruw komt het rommelen.

groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 09 Aug 2010 11:01:25

ohja rico heeft ook spruw gehad, ze moet echt naar de huisarts dit gaat niet zonder medicijntje weg hoor!
en het is onwijs pijnlijk dus ja dan gaan ze rommelen met eten.
sterkte met het kindje, spruw is echt niet tof!

Bij spruw kunnen kindjes inderdaad moeilijk doen met drinken.
Laat je even weten welke behandeling en instructies je kennisje van de huisarts gekregen heeft voor die spruw? Daar worden nogal eens fouten mee gemaakt door huisartsen. Kan ik mogelijk de instructies bijstellen zodat het kindje echt van de spruw afkomt.

Groetekes, Sje

bij spruw heb ik een gaasje genomen en deze gedrenkt in rode druivensap of was het nou bessensap weet het niet meer precies maar iig zonder suiker en de kids er lekker op laten sabbelen maar ze waren niet zo heel klein als die van je kennis dus dat zou ze even bij het cb moeten navragen want daar heb ik de tip vandaan

before you judge me, try hard to love me

Spruw is een schimmelinfectie. Die los je niet op met huis-tuin-en-keuken-middeltjes. Daar is iets van Daktarin Orale Gel voor nodig. En er horen instructies bij hoelang je door moet gaan met behandelen enzo. En dat je moet stoppen met het geven van een zogenaamde “troostpink”.

Groetekes, Sje

hier werkte het wel heel goed en heel snel heb er nooit medicijnen voor hoeven gebruiken

before you judge me, try hard to love me

inderdaad die pink weglaten nu,
wij moesten daar ook meteen mee stoppen omdat je anders kringbesmetting krijgt. dus: baby besmet, mama besmet, baby beter mama niet dus baby weer besmet.
die rommel blijft overal aan hangen en dat is echt niet de bedoeling.

Hoi,

Dank voor jullie reactie’s zal ze doorgeven aan haar. Ook zal ik vragen hoe en wat en jou dan even laten weten Sje.
Ze geeft in indergeval voor zo ver ik weet geen troostpink.
Dat heb ik wel gelijk aangegeven. En daar reageerde ze niet op als van oh zal ik niet meer doen. Maar hij knauwt ook veel op zijn eigen handjes en daarvan kan je het ook krijgen. Je kan ze niet constant schoon houden.

Alvast bedankt,
groetjes

lon106