Knoeien met melk drinken uit fles


#1

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn zoontje van 6 weken oud. Hij is zo met de melk uit de fles aan het knoeien dat er onderhand meer uit dan in zijn mondje gaat. Als hij klaar is met eten en een boertje laat dan komt er negen van de tien keer ook nog melk terug.
Hij krijgt nu een fles van 150 met twee schepjes nutriton, als ik er meer bij doe dan krijgt hij weer niks uit de fles.
Ik weet nu echt niet meer wat ik er aan moet doen, heeft er iemand tips voor mij.

Diama.


#2

Hoi Diana,

Allereerst welkom op de site.

Heb je al gecheckt of de speen wel geschikt is voor je zoontje? Misschien krijgt hij teveel binnen, verslikt hij zich daardoor en gooit daarom heel wat melk eruit. Kan goed dat het beter gaat als je een andere speen gebruikt. Eentje met een kleiner gaatje bijvoorbeeld. Dan krijgt hij kleiner slokjes binnen en is de kans groter dat het binnenblijft en dat hij ook met het boeren niks meer terugspuugt.

Groetekes, Sje


#3

inderdaad misschien ligt het aan het speentje.
misschien als je tussendoor de fles er een paar keer uithaalt dat het dan beter gaat. is het ook een gulzige drinker? Lieke wel en dan liep er ook steeds melk terug. nu is tussendoor de fles er een paar keer uit haal gaat het beter.

groetjes gytha mama van Lieke


#4

Hoi Diama
Los van het feit dat hij speelt met de melk is de speen toch al niet goed naar mijn mening. Bij 150 cc water horen 5 scheppen voeding. Als hij dit er niet uit krijgt door de speen, is de speen dus niet geschikt voor hem. Daarbij komt dat hoe dunner de melk is, hoe eerder hij achteraf spuugt. Misschien heb je al andere spenen geprobeerd, als dat zo is zou ik een hele andere fles proberen. Ik zweer bij de difrax-fles. Heb van te voren de aventflessen gehad maar ik vind de difrax veel beter.

Succes ermee (ben benieuwd)
Ellen


#5
quote:
Hij krijgt nu een fles van 150 met twee schepjes nutriton, als ik er meer bij doe dan krijgt hij weer niks uit de fles.

Waarom doe je er maar twee schepjes in
Je kindje heeft echt 5 schepjes voeding nodig in zijn flesje
Koop inderdaad anders eens een andere speen
Misschien werkt het wel
Succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#6

Hoi Diana,
Net zoals de moeders voor mij zeggen, 150 daar horen 5 schepjes bij.
Mijn zoon knoeide alleen bij de avent flessen (te breed voor z’n mondje), ben toen overgegaan op difrax. Smaller mondstuk en toen was het over.
Misschien helpt dit voor jullie ook.

Groetjes.


#7

ik denk dat ze bedoelt , dat ze twee schepjes nutriton (is johannes broodpitmeel) extra erbij doet !!!
verder inderdaad met spenen uitproberen , geloof dat menig moeder een winkeltje kan beginnen!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd


#8

Oeps, excuus.
Dacht dat je gewoon nutrilon bedoelde,
Misschien teveel johannesbroodpitmeel? Dat het weer te dik word?
Ik deed altijd een half theelepeltje en dat werkte goed.
Het is ook een uitzoekerij…
Kan inderdaad ook winkeltje beginnen, maar mijn mening is: als je iets heb gevonden dat werkt, niet meer veranderen!! Anders word dat winkeltje alleen maar groter, ha ha

groetjes


#9

Ik kan niet in haar berichtje vinden hoor iets over johannesbroodpitmeel
En mag een kleintje van 6 weken al johannesbroodpitmeel heb daar verder geen idee van eigenlijk

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#10

ja dat mag wel hoor , je hebt nutrilon en dat is voeding en nutriton is johannes broodpit meel wat je los kan toevoegen
ik gebruik zelf voeding waar het al inzit van friso , maar nutrilon heeft het ook appart

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd


#11

het zit m dus in lon en ton hihihi

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd


#12

Hoi meiden,

Nou bedankt voor jullie reacties en ik denk inderdaad dat ik op zoek moet naar andere speentjes. Heb gisteren zo’n driestandenspeen ban bibi geprobeerd op stand 1, maar dat was een nog grotere ramp.
Dus ik zal mijn “winkeltje” ook maar gaan uitbreiden.

Diana.


#13

ja hahaha erg he , we kunnen wel een ruilbeurs gaan houden
ik heb voor die kleine van mij altijd dodie drie standen gehad, op zich wel ideaal om te kunnen wisselen van stand
zij heeft ook dikke voeding vanwege spugen , en krijgt dat uiteindelijk uit een avent nr 2 speen , de 1-2-3 speen van avent vind ik zo groot , daar drinkt ze nu pap uit op stand 1 en dat gaat nog heel snel
ja je rommelt wat aan

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd


#14

De 3-standenspeen komt pas in beeld als de kleine mop een papfles gaat krijgen.

Stand 1 van de 3-standenspeen is namelijk niet hetzelfde als speen 1. Daar heb ik me bij onze tweede ook in vergist.

Groetekes, Sje


#15

Ja, dat vind ik ook een uitzoekerij zeg, al die soorten en maten spenen.
Ik heb zelf avent. Jeske zit nu op speen 3 en voor de pap een 3-standen speen op 1.
Ik had eerst difrax, maar bij mij werkte dat juist niet. Jeske heeft een nogal aparte zuigtechniek waarbij de hele speen zo’n beetje in haar mond verdwijnt en
de difrax vond ze niet fijn…

Ik vraag me trouwens af: wanneer kan ik zo’n anti-lekbeker gaan gebruiken? Want Jeske ‘helpt’ op het ogenblik graag mee met de fles vasthouden…


#16

Geen idee wanneer ze precies antilekbekers mogen gaan gebruiken. Ik heb alleen gehoord dat ze liever hebben dat kindjes ze niet gebruiken maar dat er zo snel mogelijk begonnen wordt met drinken uit een gewone beker. Van Difrax heb je handige bekertjes om daarmee te beginnen. Kijk maar eens op de baby-afdeling van een uitgebreide drogist.

Mocht je toch met een antilekbeker willen gaan werken, dan bestaan er van Avent speciale spenen (groen zijn die) waarmee je van een aventfles een antilekbeker kunt maken. Zijn ook speciale handvatjes te koop die je dan op zo’n fles kunt zetten zodat ze hem à la antilekbeker kunnen vasthouden. Ook gewoon verkrijgbaar op de baby-afdeling van een uitgebreide drogist.

Groetekes, Sje


#17

Dan zou ik voor het moment al goed uit zijn met alleen de extra handvatjes…
Sje, bedankt voor de tip… Ik wist niet eens dat die ook los verkocht werden…
Binnenkort dus maar naar de stad…


#18

Hier ook een complete spenencollectie tot ik de goede had.
Ik zweer ook bij de Difrax fles, maar daar zit standaard een “s” speen op en als je die van Difrax loskoopt is het gaatje weer kleiner.
Ik had 7 “s” spenen van Difrax en de tijd om de fles leeg te drinken varieerde van 10 tot 30 min. Dat is ook wel apart, toch?
Maar nu heb ik een goede “s” van Difrax en nu gooi ik hem niet meer na precies 6 weken weg, maar zoek eerst een nieuwe goede haha.
Succes!
Inge


#19

ja dan heb je eindelijk een goeie , moet je m vervangen , duurt het weer langer pffff ik vervang m ook niet zo snel hoor

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd


#20

Al ik een nieuwe speen heb gekocht, ga ik 1x heen en weer met een nieuwe uitgekookte naald. Dat werkt goed.
Anders duurt het weer zo’n tijd voordat ie lekker door loopt.