Knobbel bij zn nek?

ik ondekte net wat engs,
rico keek naar rechts en toen zag ik duidelijk een knobbeltje zitten,
ik dacht nog zal wel een klein kliertje zijn ofzo, maar toen ik eraan voelde schoot het weg en weer terug??
is dit normaal? vind het doodeng en sta bijna op het punt om gewoon meteen de dokter te bellen aangezien ik er zo van schrok,
het is dus geen klier ofzo het zit zeg maar tussen nek en keel in, maar meer tegen zijn nekje aan schuinachter zijn oor maar dan wel veel lager richting schouder… haha snapje m nog?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Meid, als dit je ongerust maakt. Bel de huisarts. Die zijn er niet voor niets.
Het is moeilijk om zoiets via internetforum te beoordelen!
Ik moet zeggen dat ik bij Sanne ook wel eens rare werveltje zie in haar ruggetje maar als ik erover heen wrijf dan voelt het wel goed aan.
Maar alleen de huisarts kan je hierbij gerust stellen denk ik.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ja ik zag het pas in de avond en dan kan ik natuurlijk niet de huisarts bellen, het zit er waarschijnlijk al wel langer want het viel me vorige week ook al wel op maar ik dacht toen nog: zal wel een klier zijn ik bedoel… ja… je denkt toch niet meteen het ergste of is dat stom?
maar nu viel het me weer op en ik dacht toch eens voelen en het schoot echt weg
het schoot ook meteen weer terug maar het is niet zo dat het op dezelfde plek bleef dus daarom ja ik weet ook niet wat ik moet denken.
en aangezien ik niet nu naar de dokter kan maar morgen pas en ik me toch zorgen maakte hoopte ik stiekem dat jullie misschien wisten wat het was omdat jullie kindjes het ook (gehad) hebben…

Hoi hoi,

hier een “ervaringsdeskundige” van de hals/nek… ik heb die dingen ook en bij mij zijn het opgezette lymfeklieren, kan geen kwaad. Lisa heeft er ook een precies op de plek die jij beschrijft… Het zou eventueel een vetbultje kunnen zijn en ook die kunnen geen kwaad. Als je het niet vertrouwd, langs de huisarts gaan, maar maak je er niet te druk om. Straks zit je helemaal in de stress om niets… maar ja, daar ben je natuurlijk moeder voor

Sterkte en als je naar de HA gaat, wel ff laten weten wat het was/is ajb…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

ja rijco zei ook al; misschien vetknobbeltje
juist omdat hij weg schiet snapje.
maar ik voelde bij mij op exact dezelfde plek als waar dat knobbeltje zit en ik heb daar geen klieren zitten niet op die plek tenminste of misschien wel haha weet ik veel maar zijn ze niet voelbaar ofzo. normaal stel je hebt keelontsteking dan zit echt bij je keel zo’n dikke frot snapje?
dat is dus niet bij rico niet op die plek het zit echt in het midden een stuk onder zijn oor als je je hoofd helemaal naar rechts buigt (dus rechter oor op rechter schouder) dan voel je links bijna bij je nek zo’n spier zitten zeg maar.
en precies daar
en het is ook echt een klein knobbeltje dus niet zoals ik al eerder zei dat als wij een opgezette keel hebben dat dat ook zo’n grote klier is, echt een tja…waar vergelijk je het mee…
ik zit echt te denken haha… iets groter dan een muisje die je op je boterham kan doen… goede vergelijking?

Jack heeft ook een knobbeltje in zijn nek, en dat is een klier. En echt een MEGA klier, die is echt wel zo groot als een…kleine knikker!!! Nou niet altijd hoor, maar wel als hij bijvoorbeeld verkouden/grieperig is, kiezen krijgt of whatever. Als zijn weerstand in actie komt dus!
Ik heb er door meerdere doctoren naar laten kijken en maak me er inmiddels geen zorgen meer over. Als jij dat wel doet moet je hem even door je huisarts laten beoordelen.
Sterkte meid!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik gok ook op een klier.

Toen Nora de waterpokken had, was ik een beetje aan het voelen waar ze allemaal zaten en toen ontdekte ik dus ook twee van die knobbeltjes, van die grootte, die niet echt vast zaten, maar ook niet los onder de huid. Ik heb geen moment getwijfeld en zat 10 minuten later bij de huisarts. Die vertelde me dat het kliertjes zijn die op kunnen zetten als het lichaam even extra hard werkt bij ziekte, verkoudheid, uitslag noem maar op. Hij begreep heel goed waarom ik naar hem toe was gegaan en me zorgen maakte.

Hoewel mn man ook al zei: opgezette klieren, was ik pas gerust nadat ik bij de dokter was geweest en hij ze met eigen handen had gevoeld.

Dus gewoon even langsgaan bij de arts en dan opgelucht zijn als hij vertelt dat het een opgezette klier is!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Is zeker een klier!
In je nek/hals-gebied zitten heel erg veel klieren, die iets op kunnen zetten als ze hard aan het werk zijn om bacterien enz. weg te werken.
Daar hoef je niets van te merken dmv koorts oid, want daar zijn ze juist voor (om bacterien/virussen buiten te houden, te vernietigen zonder dat je het merkt).
Niets aan het handje dus!

liefs, Anne

hij is verder ook gewoon niet ziek dus daarom twijfelde ik idd.
hij is gewoon net zo druk als anders
behalve dan dat hij veel huilt en zeurt en schreeuwt de laatste 3 dagen.
s’nachts slaapt hij echt maar amper, s’middags al helemaal niet, en overdag is hij erg lastig.
en hij zit niet eens in zn sprong meer
ik snap er echtn iks van
is dit nou de peuter pubertijd? en wanneer gaan ze dan wel weer een beetje normaal slapen? het is vandaag dan de 4e dag dat het aan de gang is overdag en al 3 dagen met het slapen overdag, en s’ochtends vroeg wakker en niet meer willen slapen is ook al weken aan de gang
(sorry even off topic)

Wil toch nog even melden: Wij kunnen allemaal zeggen het is een klier, en dat is ook het meest logische, maar we zijn geen dokters en kunnen al helemaal geen diagnose op afstand doen. Dus: Als jij het niet vertrouwt, toch naar de dokter he!

Alleen weet je nu dat opgezette kliertjes er zo uitzien en doen als je nu beschrijft.

liefs!

ja ik denk zelf ook wel aan klieren, hij begint ook af en toe wat te hoesten nu dus misschien toch een virusje,
ik denk als het echt mis zou zijn dat ik me wel meer druk zou maken omdat je zo’n dingen toch aanvoelt ofzo.

De gedachte dat je bepaalde dingen wel aanvoelt als moeder moet je niet gaan overschatten natuurlijk Tuurlijk voel je bepaalde dingen aan, maar soms kun je ook dingen over het hoofd zien omdat je je net op het verkeerde richt… Heeft ie geen last van zijn oortjes als hij zo slecht slaapt? En ja, van dat slechte slapen wordt ie natuurlijk jengelig…zo werkt het bij mij trouwens ook

Ff zijn oren in de gaten houden zou ik zeggen. En die klier kan dan inderdaad van een verkoudheid komen die misschien wel gepaard gaat met wat oorpijn.

@Freubeltje:

nee dat is ook waar, maar ik bedoel eigenlijk dat als het echt iets ernstigs zou zijn je zoiets wel aanvoelt, ik voel zo’n dingen in ieder geval wel aan ook als er iets in de familie is ofzo zonder dat mij dat is verteld…enfin
om even op je opmerking terug te gekomen
idd die oren, dat zou kunnen inderdaad, alleen hij trekt niet aan zijn oortjes ofzo
ik merk wel (wat niks met zijn oor te maken heeft) een uitslag rond zijn mond die kapot is, ik blijf vaseline smeren 3x daags en ook voor het slapen gaan (de 3e keer is dat)
daar heeft ie LIJKT mij last van maargoed zijn wangen zijn vuurrood, en ik denk ergens ook aan zijn laatste kiezen.
hij heeft geen koorts of verhoging trouewns…

Weet je wat goed helpt tegen die uitslag? Balneum babycreme. Julian heeft een paar maanden geleden ook een heel kapotte huid rond zijn mondje gehad en alleen met Balneum kreeg ik het weer rustig. Ik gebruik het nu op alle droge plekjes op zijn huid, echt super goede creme.

bedankt freubeltje! kun je dat gewoon bij elke drogist kopen??
ik smeer nu sudocreme met vaseline
en normaal gesproken hielp dit altijd maar nu helemaal niet,
ik denk dat het ook door zijn tut komt dat het niet rustiger wordt (hij slaapt nog met tut uiteraard)
maargoed vaseline houdt de huid echt goed vet en dan zou het ook moeten herstellen in combinatie met sudocreme,
echt tot nu toe altijd geholpen maar nu hij het weer heeft helpt het dus niet, vraag me af of het dat wel is ook.
hij slaapt nu al 2 nachten super
vanacht helemaal, echt niet wakker geworden en om half 9 vanochtend werd ie pas wakker.
denk dat dat ook meer door de poepluier kwam dan door wat anders want hij viel op het aankleedkussen weer bijna in slaap
ik merk wel dat hij beter slaapt sinds ik de combisleeper weer gebruik.
misschien had hij het gewoon koud s’nachts, dat kan natuurlijk ook.