KNO buisjes

Hallo
Mijn zoon kane is 1,5 en zit eigenlijk al een jaar steeds aan zijn oortjes. Hij heeft 2 keer oorontsteking gehad maar er blijft vocht achter de trommelvliezen zitten. De KNO heeft besloten buisjes te plaatsen 23 juni. Ik vind het toch spannend ook al zeggen ze dat het niet zoveel voorstelt.

Wie kan zeggen hoe het in zijn werk gaat vanaf de narcose? Hoe lang duurt de ingreep? Hebben kinderen er geen problemen mee om nuchter te blijven? Kane is pas om 13.40 aan de beurt en mag 6 uur van te voren voor het laatst iets eten. Ik zit dus met het probleem dat hij honger kan gaan krijgen maar ook nog dat ik hem uit zijn middagslaap moet halen. Hoe gaan jullie hier mee om?

groetjes Joyce mama van Kane

joyce Kurstjens-huber

Je mag bij je kindje blijven tot hij onder narcose is. Dan moet je de OK uit.
Krijg je koffie van een verpleegkundige en je krijgt niet eens de kans om je koffie rustig op te drinken, want dan is die kleine mop alweer uit de OK en ligt weer gewoon op zaal. Stelt dus helemaal niks voor die ingreep.

Alleen zorgen als je kindje uit narcose komt dat-ie niet ineens rechtop gaat zitten. Hij moet nog even rustig blijven liggen.

Dat nuchter blijven valt in praktijk wel mee. Hoewel ik het wel heel vreemd vind dat ze zo’n jong kindje op zo’n onmogelijk tijdstip helpen. Net wat je zegt: honger en slaap!

Is die afspraak echt niet naar een ander tijdstip te verzetten? Desnoods proberen of dat via je huisarts geregeld kan worden.

Groetekes, Sje

Wat een rare tijd!!! Ik vind dat ze dat niet kunnen maken bij kleine kinderen.
Hier worden die ingrepen alleen tussen 8 en 9 uur 'smorgens gedaan!!

Ik zou idd proberen de tijd te verzetten.

Succes in ieder geval!

Hier was het ook gewoon 's ochtends. Ging op geboortedatum. Dus de allerkleinsten eerst en dan zo naar de grotere kinderen toe.

Groetekes, Sje

Wij werden om 9u geholpen en we waren er een kwartier eerder en mochten meteen meekomen.

Het is inderdaad een “fluitje van een cent”. Zo gepiept.
Zorg dat als hij bijkomt dat je zijn favo knuffel ofzo bij je hebt. Iets vertrouwds.

Ik zou ook even bellen en vragen of je niet eerder kan of een andere datum dat je eerder kan. Met onze honggerlap is het goed gegaan maar als ik `s middags had gemoeten had ik 1 groot drama voorzien hoor…

Raar dat je zo laat aan de beurt bent. Danielle krijgt morgen haar buisjes en we moeten om 7;30 uur in het ziekenhuis zijn. Dat is in Nijmegen het CWZ.
ik ivnd het echt slecht als je pad zo laart aan de beurt bent met zo’n kleine. Hoe kun je nu uitleggen dat hij geen eten krijgt.

Ik kan je morgen meer vertellen hoe het gegaan is .

We zijn nu een uurtje terug van het ziekenhuis.
We moesten om 7.30 er zijn er waren nog 7 andere kindjes die ook een operatie moesten ondergaan, buisjes en amandelen.
Aangezien dat Danielle de jongste was mocht ze tekens als eerste .
Eerst naar de zuster uitkleden en plakkertjes op de borst en een mooi dingetje aan van het ziekehuis. Toen weer even spelen tot iedereen klaar was en de operatiezaal klaar was.
Toen mama ook even een “mooie” short aan en naar binnen. Danielle begon goed te janken en toen werd ze onder nacose gebracht. Een paar minuten later mocht ik al naar de uitslaap kamer. Een kwartiertje later stonden we alweer buiten en was alles weer goed. In de auto weer wat tranen, maar dat kom meer door de honger .
Al met al viel het mee voor de kleine meid en ook voor mama (dacht dat ik meer emotioneel zou zijn ivm de zwangerschap en om alles bijna kan janken).

Ik zou je wel willen aanraden om te proberen om de ingreep zo vroeg mogelijk te laten doen

Groetjes Corina

Ik vind het ook een vreemde tijd. Senne was om 830 aan de beurt (werd 9 uur) en dat was een perfecte tijd. 13.40 is niet te doen voor zo’n wurm…

@Corina Wat fijn dat het zo goed ging, wat ging dat snel! Senne moest echt eerst even bijkomen, wat drinken en dan mocht ze pas naar huis. Aangezien ze niet dronk werd het voor ons pas 1330 uur dat we naar huis mochten

Hoe gaat het nu met de kleine meid?

Groetjes van Sascha en Senne

@ Sascha en Senne
Het gaat zeer goed met Danielle. Vanmiddag heb ik gewoon lekker de tv aangezet op kindernet, die oude serrie , en heeft ze lekker gespeeld en mama lekker tv gekeken. Er was geadviseerd om vandaag niet naar buitne te gaan. Wel jammer wat het is hier vandaag mooi weer geweest, maar veel wind, vandaar dat ik toch maar binnen gebleven ben. Het viel me wel op dat ze echt de hele middag honger had. Dus lekker peer en rozijnen gegevan. Vanmiddag 1 uurtje geslapen. Vanavond goed gegeten en ligt nu op ben. We hebben de eerste nachtmerrie al achter de rug. Dus zal vanavond nog wel een paar keer naar boven mogen.

Maar al met al viel mij vandaag mee.