Knippen keel en neusamandelen

Hoi,

Ik stel mijn vraag een beetje voorbarig maar ben er toch even mee bezig. Bij onze dochter zij in iedergeval grote keelamandelen geconstateerd. Ze hoeft pas in het najaar naar de kno arts. Maar toch mijn vraag:

Als een van jullie kinderen zijn geholpen op welke leeftijd dan. Viel dit mee of tegen. (voor hun dan he). En heeft het effect gehad. (dus minder vekouden en ontstekeningen).
Kortom wat zijn jullie ervaringen hiermee?

groetjes

lon106

Bij Nanik zijn alleen de neus amandelen verwijderd en buisjes geplaatst net voordat ze 1 jaar werd.

Ze is er erg van opgeknapt en niet meer verkouden geweest en geen oorpijn.

De operatie opzich is niet zo prettig hoor vond ik. Het wegbrengen met zo’n kapje is zo zielig omdat je ze er ook niet op kan voorbereiden. Nanik raakte echt even in paniek. Toen ik haar weer mocht halen huilde ze heel hard en was het ook best wel bloederig.
Maar ;s middags speelde ze al weer heerlijk en na een paar dagen had ze nergens last meer van.

Dus het is niet prettig maar ze knappen er wel erg van op en daar doe je het voor.

Doei
Bianca

De amandelen kunnen beter nu geknipt worden dan als ze veel groter of volwassen zijn. Dan hebben ze er veel meer last van!

kevin is met 35 jaar geholpen nues amandelen en buisjes maar we hebben hem wel voorbereid er op met plaatjes en vooordat in het zieknhuis ook hooor

Bij mij zijn mijn neus en keelamandelen geknipt toen ik 6 was en daar heb ik behoorlijk wat last van gehad. Maar het heeft wel geholpen, ik heb nooit weer keelontsteking gehad en daarvoor een aantal keren per najaar/winter. Ik ben nog wel vaak verkouden, dus dat is niet weg gegaan.
Volgens mij kun je dit soort operaties maar het beste zo jong mogelijk doen omdat ze er dan nog het minst van meekrijgen.

quote:
Hoi,

Ik stel mijn vraag een beetje voorbarig maar ben er toch even mee bezig. Bij onze dochter zij in iedergeval grote keelamandelen geconstateerd. Ze hoeft pas in het najaar naar de kno arts. Maar toch mijn vraag:

Als een van jullie kinderen zijn geholpen op welke leeftijd dan. Viel dit mee of tegen. (voor hun dan he). En heeft het effect gehad. (dus minder vekouden en ontstekeningen).
Kortom wat zijn jullie ervaringen hiermee?

groetjes

lon106

Karin Savinsky

Hoi,

Mijn dochter heeft veel problemen gehad met haar gezondheid.Vanaf 2 jaar was het buisjes ,amandelen ellende en heel veel oorontstekingen. Eerst hebben ze buisjes geplaatst en haar neusamandelen geknip.Hier hebben ze geen last van.Alleen de uitwerking van de narose.& maanden later waren de buisjes er weer uit en moest ze nieuwe.omdat ze veel ziek was en veel keelontstekingen had hebben ze de amandelen ook eruit gehaald.Hier had ze wel last van.Keelpijn voral.Veel ijsjes rust en liefde .Dat is het enige medicijn.Verder krijgen ze paracetamol om de 3 uur in zetpil vorm.Dat help erg goed. Mijn dochter is er enorm van opgeknapt en is nu(afkloppen) veel minder ziek en hangerig.Haar eetlust is ook veel beter!!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Karin Savinsky

Ik heb ook op een ander topic van jou gereageerd, zie hier mijn mega positieve ervaring met het plaatsen van buisjes en knippen van zn neusamandelen. Prima.
En bij mij ging de narcose anders. juist goed. Milo is een erg pittig druk mannetje, maar we zongen met zn allen een liedje (waren erg leuke mensen op de o.k.) en hij gaf zich makkelijk over. rustig door het kapje ademen en rustig slapen. zo kan het dus ook.
het ontwaken vond ik minder gaaf, hij had een bloedneusje en schreeuwde moord en brand. Ze zeiden dat ie geen pijn had, maar daar geloof ik geen snars van/ een neusamandel knippen lijkt me niet pijnloos?
's middags was hij helemaal het ventje. lekker spelen.
hij was 15mnd toen het gebeurde.
Keelamandelen zijn wel pijnlijker, ik wind er geen doekjes om, ze zeggen het ook eerlijk in het zkh. Maar Milo is daar te jong voor, doen ze vanaf bepaalde leeftijd. maar hoe jonger hoe beter, ik hoop dat hij nooit hoef.
succes hé

x Floss

Hoi,

Een beetje laat maar harstikke bedankt voor de reactie’s. Ik heb nu even een idee wat ons te wachten staat als ze het gaan doen. maar zo als het op het moment gaat zal het wel waarheid worden (doorgaan). Ik kan me nu beter voorbereiden en ik weet (uit eerder opnames) dat ze in het ziekenhuis de kindjes ook voorbereiden maar mijn ervaring is dat het ook goed werkt als je thuis een weekje van te voren er alvast voorzichtig over begint en dat uitbreid. Ik kan me nu iets meer voorstellen van de evt pijn en dat dat snel overgaat.

Tegen die tijd horen jullie het vervolg van dit verhaal wel.

Groetjes

lon106

neusamandelen knippen hebben ze even last van daar kunje een zetpil voor geven.

buisjes plaatsen doet ook geen pijn