Knijpen

Mijn dochtertje heeft er sinds een weekje ofzo ineens letterlijk 'een handje’van om heel hard te knijpen. hoe leer je dit af??? Ze knijpt dan in mijn wangen of trekt heel hard aan mijn lippen als ik haar optil. Heb al geprobeerd om NEE te zeggen, Heb het genegeerd en er geen aandacht aan besteed en heb ook een keertje terug geknepen. Toen keek ze eerst heel verbaasd en ik dacht: nu zet ze het vast op een brullen,maar nee… mevrouw barstte uit in lachen! Kon er niks aan doen, maar toen moest ik dus ook erg hard lachen… Wat zouden jullie doen?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Onze dochter doet dit ook, knijpen en zelfs bijten. Erg vervelend. Ik probeer haar nu als het ware te leren hoe ze moet “aaien” ik doe dit dan bij haar voor en zeg er steeds bij dat dit aaien is. Als ze knijpt pak ik haar handje vast en zeg dan auwa, niet doen. Maar of ze het begrijpt… Ik lees dus ook even mee…

Groetjes Jeuly

Nou ik had expres nog geen au geroepen, omdat ik me heb laten vertellen dat ze het dan juist als een leuk spelletje gaan zien. actie-reactie. Maarja, dat is nee zeggen ook en terug knijpen ook. Ik ben dus ook erg benieuwd of iemand nog tips heeft

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier idd ook knijpen. Ik probeer dan idd ook voor te doen hoe je zachtjes moet aaien. Ik zeg dan ook vaak, zachtjes doen. Volgens mij is dit ook een manier om te laten zien dat ze jou lief vind of zo. Ik bedoel volgens mij hebben ze nog weinig coördinatie. Dus ik zeg nu vaker zachtjes aaien in de hoop dat hij het ooit doorkrijgt.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Haha heel herkenbaar, alleen hebben wij geen dametje dat knijpt, maar eentje die slaat
Als ze dan gaat slaan pak ik haar handje en zeg inderdaad ook zachtjes, lief doen.
Ze kijkt me altijd heel verbaasd aan, want ze snapt er natuurlijk nog niet veel van, maar je kan er niet te vroeg mee beginnen denk ik

Onze zoon knijpt ook en hij trekt aan mijn haren. Als hij dat doet pak ik zijn handje en zeg dan “aaie mama” en aai met zijn handje over mijn gezicht. Hij lacht erom, maar volgens mij dringt het niet tot hem door. Hopelijk wel als we het veel herhalen.

Hier ook eentje idd die ook niets liever doet aan de haren trekken. Ik begrijp nu waarom vrouwen hun haren kort laten knippen!! haha Heb het serieus overwogen )

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Als er hier geknepen of aan haren getrokken wordt,
dan is het meteen aan de kant.
Ga jij maar even op jezelf zitten.
En dat hoeft niet eens in de hoek of in de gang.
Gewoon van je af zetten, met zijn/haar rug naar je toe.
Zonder enig verder commentaar,
of hooguit: “als je dat doet ga je maar even niet bij papa zitten.”

Het leuke wat er eigenlijk zou gebeuren
(een knuffel, weet ik het wat je wilde doen voordat
hij/zij begon te knijpen), gaat dan dus even niet door.

M.