Knie kapot - Juf niks gezien?


#1

Ben ik weer hoor dames,

Dit keer met een ander “vaag” verhaal.
Ik haalde gisteren mijn boy op uit school en zag direct dat zijn spijkerbroek kapot was op de knie.
Dus ik ging op mn hurken zitten en keek ernaar. toen zag ik dat hij een flinke schaafwond op zijn knie had en zijn spijkerbroek zat ook flink wat bloed op.

toen ik hem vroeg wat er was gebeurd verteld hij dat hij met het terug lopen van de gym gevallen was. De gymzaal is om de hoek, bij een andere school en wanneer ze klaar zijn met gymen moeten ze 2 aan 2 hand in hand terug lopen. Dat is ongeveer 300 meter lopen langs een weg.

Toen ik het aan de juf vroeg zei ze dat je niks gezien had. Waarop ze tegen mijn boy zei dat hij naar haar toe moet komen als hij gevallen is.
Ik heb het er op dat moment maar even bij gelaten maar heb het er in de auto nog even met mijn boy over gehad.

Hij vertelde uiteindelijk het volgende. Hij was inderdaad gevallen met het terug lopen en huilde wel even maar de juf had niks gezien. die liep een stuk verder voorop.
ik heb toen een vriendin gebeld waarvan haar kindje bij mijn boy id klas zit en gevraagd of ze eens aan haar kindje wilde vragen of die zich nog kon herinneren wat er was gebeurd. Haar kindje vertelde hetzelfde verhaal maar vertelde erbij dat mijn boy HEEL hard heeft gehuild maar dat de juf niet aan het opletten was.

Hoe kun je zoiets nou missen vraag ik me dan af? je loopt met 10 kindjes dat lijkt me redelijk overzichtelijk toch? En daarbij komt nog dat je met de kinderen langs een straat loopt waar auto’s rijden. dan mag ik toch wel aannemen dat je extra oplet??
EN, heb je de rest van de dag niet gezien dat mijn boy met een flink gescheurde en bebloede broek/knie rond heeft gelopen??
De gym was om half 9…toen ik hem ophaalde was het half 3!

Wegens omstandigheden is dit zijn laatste week op deze school en zal hij na de vakantie bij een andere school instromen dus heb ik er maar niks over gezegd maar … Dit kan toch niet??

Groetjes,
ILoveMyBoy


#2

Ik weet niet wat dat voor een juf is bij hem in de klas maar samen met het topic “fruit”…valt ze bij mij af.
Als er bij je zoon maar 10 kids in de klas zitten dan neem ik aan dat ze hem wel heeft moeten horen huilen omdat het groepje dan dicht bij de juf loopt.
Hebben de andere kindjes die voor hem liepen de juf niet gewaarschuwd…zo van…“juf"lovelyboy doet huilen”?
En tja…een oplettende juf ziet wel dat een kind bloed heeft op zijn kleding…je gaat er toch vanuit dat een moeder smorgens schone kleren aangeeft neem ik aan.

Ik lees dat je hem overplaatst naar een andere school…was dat fruit een mede reden?..en dan nu dit ook erbij.

Veel suc6 op zijn nieuwe school in ieder geval!
Toch zou ik de juf nog even aanspreken zodat je laat zien dat (ook al is het zijn laatste week) je niet met je eigen en je kind laat sollen.

Gr, Danielle


#3

Ik zou hier toch ook even melding van maken.
Erg onoplettend van die juf.
Ze is er om die kinders in het oog te houden,
zeker als ze met de groep over straat gaan.

M.


#4

Iets van zeggen, zeker nu je overstapt naar een andere school. Vraag een eindgesprek aan met de directeur waarin je de goede maar ook minder goede dingen benoemt. Daar heb jij recht op, maar ook zeker die school! Wat ik hiermee bedoel? Er komen nog vele kinderen na die van jou bij die juf in de klas en je kunt door een eindgesprek dingen op gang brengen…

Doen hoor! Doe je het niet voor je eigen kind, doe het dan voor de kinderen die nog gaan komen!

Succes.


#5

ach toch dit kan niet…

lexje had een vaag verhaal. 5 jaar oud is ie bijna 6. komt uit school met pleister op zijn pols, kan hem helemaaal niet gebruiken etc etc drama verhaal… oh bloed dit en dat mama… en ik kijk hem aan en hij begint dramatisch te huilen
hup juf erbij, bleek dat het gewoon een krasje was, hand en hand gelopen met ander kindje ook richting de gym, lex was netjes naar juf gegaan en had pleister gekregen , maar bij lex is het gelijk drama… normaal… maar dit drama werd uitgesteld tot mama er was, oke lex uitgehuild , juf uitgetroost en juf en ik keken elkaar aan… oke mama kim en juf niks aan handje , lex wilde effe aandacht…

maar lex zit in klas met 30 kindjes… hij krijgt een pleister om niks en aandacht… jou kind moet minstens zijn arm breken geloof ik…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#6

Ja jullie hebben helemaal gelijk. Ik ga straks de directeur bellen om het eens aan te kaarten.

Zoiets mag je inderdaad niet missen als juf.
Ik weet niet hoe ik foto moet plaatsen hier anders zou ik het doen.
Heb namelijk meteen een foto van zijn broek/knie gemaakt vd week…als je die ziet kun je je haast niet voorstellen hoe een juf ziets kan missen! ziet er echt niet uit.

Gelukkig gaat hij naar een andere school. De overplaatsing heeft trouwens niks te maken met deze voorvallen maar ik zou hem zeker niet op deze school laten na wat hier allemaal gebeurd is in zo’n korte tijd. Dus dan had ik hem nu toch van school gehaald.

Groetjes,
ILoveMyBoy


#7

Volgens mij lukt het me toch…

Gewijzigd door - Ilovemyboy op 06 Feb 2013 10:04:23


#8

nou dat is zeer zeker niet te missen!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#9

NOU ZEG!..das toch niet te missen!
En zelfs een gaatje IN zijn knie!
jouw zoon heeft zich groot gehouden zeg…de mijne had echt wel daarna nog eens gehuild.

Wat een school…snel weg daar!
En trouwens…zeg de directie ALLES wat je te binnen schiet…je hebt straks toch niks meer met hun te maken.
En zorg ervoor dat de buurtkinderen die nog 4 jaar moeten worden daar niet naar school gaan…vertel de ouders wat jij hebt meegemaakt en hoe jij over die school denkt.

suc6!
Gr, Danielle

Gewijzigd door - Ronda op 06 Feb 2013 11:28:45


#10

Ik ben benieuwd hoe de school erop reageerd. Dit had een juf ( zeker met maar 10 kindjes) zeker moeten zien. Daarbij had het even schoon gemaakt moeten worden. Het maakt niet uit of je kindje nu naar een andere school gaat, dat ze dit maar mooi even meenemen om de juf erop aan te spreken.
Succes

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#11

dat is toch echt niet te missen!
Ik vind dit al meer dan genoeg reden om een gesprek aan te gaan en dan heb ik het fruittopic nog helemaal niet gelezen…
Opkomen voor jezelf en je kind hoor, je boy gaat dan wel naar een andere school, maar daarmee hoef je dit nog niet te accepteren en ook omwille van de andere kindjes zou ik hier zeker iets mee doen! Ben benieuwd hoe de directeur reageert.

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#12

Natuurlijk kan een juf niet alles zien, maar dit is zo duidelijk als wat. Dit had ze gewoon moeten zien, dus ik zou het zeker weten aankaarten. Ondanks dat hij naar een andere school gaat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#13

Hoi Dames,

Ik ben kort na mijn laatste bericht in gesprek gegaan met de directeur en hij vond het op zn minst gezegd vreemd dat de juf zijn kapotte knie niet had gezien.
Hij heeft het dezelfde dag nog met de juf besproken. Ze belde me meteen op om “het uit te praten” maar voor mij viel er niks uit te praten.

Ze zegt dat het gebeurd moet zijn op het schoolplein met het naar binnen rennen. zij liep achteraan het schoolpein op en kan dan de voordeur net niet zien.
Toen ik vroeg hoe het kan dat ze zo’n flink kapotte knie de hele dag kan missen had ze niet echt een antwoord…tja ik weet het niet, erg vervelend maar ik kan er niks anders van maken…

En daar moet ik het dan maar mee doen…maar goed…ik heb het mooi wel gezegd.

Ondertussen zit mijn boy alweer bijna 2 weken op zijn nieuwe school waar hij een ONTZETTEND lieve juf heeft die super lief voor hem is!
Ik ben erg blij! en ook erg blij dat we weg zijn bij die andere school!

Groetjes,
IloveMyBoy


#14

top

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#15

Fijn zo, geeft je een beter gevoel als je je mannetje daar zo achter laat…

Groetjes,


#16

Fijn! Ik meen me te herinneren dat er wel meer dingen speelden op school die niet lekker liepen. Nu is hij nog jong en in de kleuterklassen is er zoveel wisseling van groepen dat het me voor hem makkelijk lijkt dat hij nu is overgestapt en niet pas veel later. Nu zijn de vriendschappen nog niet zo hecht en komt hij er waarschijnlijk makkelijk tussen. Ik hoop dat hij het op zijn nieuwe school erg prettig gaat krijgen!

Groetjes Ramona


#17

Goed dat het besproken is ja.
Denk ook dat je zoon op deze nieuwe school wel meteen tussen de kinderen terecht komt en snel vriendjes zal maken omdat er steeds nieuwe kids bij komen door het jaar heen.

Succes op de nieuwe school.

Gr, danielle