Knagen aan het bed!

Hallo,

Mijn dochter van net 1 jaar heeft iets nieuws verzonnen: ze knaagt aan het bed!!
Een paar weken geleden zijn haar boventanden namelijk doorgekomen. .

Ik haalde haar net uit haar bedje (ze wilde niet slapen, huilde hard), en ik zag dat er allemaal verfrestjes op haar gezicht zaten, en dat er kale plekjes op de rand van het ledikant zaten!

Ik ben heel boos geworden, en heb gewezen naar de plekken en gezegd dat dat niet mag. Ze merkte dat ik heel boos was (en ik ben niet vaak boos op haar!) en ze was er stil van.

Maar moet ik dit soort gedrag nu juist negeren of juist boos worden? Want ik merk met andere dingen verbieden dat ze dit als een soort spelletje beschouwt. En dit is géén leuk spelletje… dit moet heel snel stoppen!

groeten
Iris

Een troost: als het goed is is het ledikant geverfd met verf die geen kwaad kan.

Ik kan je vertellen dat dat knagen niet alleen op het bed gebeurd,
maar op alles waar ze maar de tanden in kunnen zetten.
En dat hebben ze gewoon even nodig. Over een paar week is het weer over.

Wat betreft het bed: geef haar iets waar ze wél op mag bijten.
Boos worden helpt eventjes, maar als je zegt: niet op het bed bijten,
maar je mag wel op deze bijtring knagen, dan gaat het al snel een stuk beter.

M.

Mijn dochter van bijna 1 doet dit ook.

Zag het vanmorgen ook voor het eerst, verfkruimels over haar hele gezichtje. Ik maak me er erg zorgen over. Wij hebben een IKEA ledikant, hoop dat het geen kwaad kan.

Misschien kan je naar IKEA (of een andere) winkel/leverancier bellen voor de zekerheid. Niet dat ze het dan wel mogen, maar als het geen kwaad kan heb je toch weer een zorg minder.

Groetjes Frauk

Lilypie Tweede Ticker