Kma?

Hallo,
Even een vraag voor een vriendin… wie heeft een KMA geconstateerd en advies hierin gegeven? Consultatie bureau, huisarts, kinderarts??

Groeten en alvast bedankt!
Jo

Gewijzigd door - jo79 op 22 Jan 2012 23:33:06

Bij ons de kinderarts, na aanleiding van mijn eigen vermoedens/bevindingen.
Maar wij stonden met Jasper van begin af aan al onder behandeling van de kinderarts.

Ik kan me voorstellen dat een huisarts ook best hierin kan begeleiden.
Consultatiebureau kan wel adviezeren, maar zij kunnen geen dieetvoeding op recept voorschrijven dus daarvoor zal je vriendin dan nog naar een huisarts moeten gaan (de huisarts zou dan evt. ook een verwijzing voor de kinderarts kunnen schrijven).

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Geen ervaring mee, maar wat mij betreft heb je daar je huisarts voor. Mocht deze er niet uit komen, dan zal die je door verwijzen naar een kinderarts,
Zulke ‘medische’ dingen raadpleeg ik geen consulatiebureau voor. De laatste keer dat ik dat deed kwam ik gewoon in het eerste gaatje in de agenda, wel 2maanden na dat ik gebeld had!

Hier via de kinderarts. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij mag alleen de kinderarts een recept uitschrijven voor evt dieetvoeding voor kindjes met KMA zodat je die via de zorgverzekering vergoed krijgt.

Hier heeft de HAP het gedaan maar achteraf denk ik dat hij de verkeerde diagnose gesteld heeft. Persoonlijk zou ik vragen om een doorverwijzing naar de kinderarts. Zij hebben hier vaak toch meer ervaring mee.

De huisarts mag overigens wel het recept voor dieetvoeding uitschrijven.
Althans, dat is hier toen bij H.ayley gebeurd en ook goed gekeurd door CZ.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486