Kma?

Herkent Iemand dit

Voor ons gevoel heeft Amber KMA ( koemelkallergie )

wat zijn de symptomen van Amber
Extreem droge huid
eczeem heeft ze vorige week zalfje voor gehad (Hormoonzalfje )
verder veel windjes laten die echt stinken denk je echt dat haar luier vol zit …
Vaak niezen en verstopt neusje of loopneus …
Verder is ze erg benauwd hiervoor heeft ze nu ventolin via babyinhaler …
Na de fles spuugt ze wat terug …
rode pukkeltjes op borstkast

verder ja drinkt ze de flessen standaard 1 wel leeg
alleen nu viel me op dat als ze dat op heeft
worden haar wangen heel rood tijdens het drinken laat ze scheetjes en na het drinken is ze erg onrustig …

dat is vandaag zoiezo al bij de twee voedingen die ik heb gegeven zo
ben er vandaag extra op aan het letten …

herkennen jullie die en wat kon je het beste doen ???

Amber is trouwens nu 5 maand

Hoi,

Amber is nu dus 5 maanden. Geef je al groente of fruithapjes?
Of rijstebloem?
Want daar kan ze natuurlijk ook op reageren.

Als ze dit nog niet krijgt,zou ik daar ook nog even niet mee beginnen.
Je kunt hypo-allergene voeding proberen.
En komt KMA voor in de familie?Want dan is zij daar waarschijnlijk ook gevoeliger voor.

En bij twijfel ALTIJD naar de huisarts gaan!Beter te veel dan te weinig.
Leg hem uit wat je zorgen en vermoedens zijn, want nu lijkt het vooral op symptoombestrijding; zalfje hier, pufje daar…

Succes!
Liefs, Lieke

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Het zijn symptomen die erbij kunnen horen.
Maar meestal hebben ze dan ook wel buikpijn en begint de eczeem al veel eerder.

Ik zou inderdaad even contact opnemen met de huisarts of het CB (dat hadden ze hier liever omdat het CB vaker met het bijltje gehakt heeft…)

Ja allemaal wel herkenbaar, jasper heeft kma en alle klachten die jij omschrijft heeft hij ook gehad voordat we over gingen op km-vrije voeding. Daarnaast veel buikkramp, witte stukjes onverteerde melk in de ontlastig (maar dat kan ook door veel te gulzig drinken), onrustige nachten (vaak idd na de voedingen), slecht slapen overdag, hoge spierspanning, overstrekken.
Het eerste halfjaar gaf ik borstvoeding en volgde zelf een km-vrij dieet. En vanaf een half jaar kreeg hij friso-allergy care en sinds dien gaat het ook stukken beter met hem. Hij krijgt daar nu nog steeds een beker per dag van en we gaan binnenkort weer wat provoceren en kijken hoe hij nu op melk reageert.

Volg je gevoel, meestal klopt die wel!
Gewoon naar de huisarts (of kinderarts als je daar onder controle staat) en je vermoedens bespreken. Je kan een tijdje km-vrije voeding proberen om te zien of dat een positief effect op Amber heeft. (CB kan ook, maar die geven hier geen medische verklaring voor de dieetvoeding, dus dan moet je alsnog naar de huisarts)

Succes, en hoop dat het gauw wat beter gaat met Amber.
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers