Klonterige melk

Ik ben overgestapt van Nutrilon Standaard naar Friso Standaard. Alleen vanwege het prijsverschil. Friso is prima hoor, maar…sinds ik dat gebruik, zitten er onder in de fles enorme klonten melk die niet oplossen. Bah. Zo ‘mist’ Max natuurlijk ook voeding, al lijkt hij daar geen last van te hebben. Ik schudde de fles normaal altijd, maar nu moet ik steeds roeren en mijn lepels zijn niet zo lang dat ze lekker in die fles passen zeg maar, dus het is even klooien om die klonten weg te werken. Vinden jullie Friso ook meer klonteren dan Nutrilon of een ander merk?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hai,

wij hebben vanaf dat we over zijn gegaan op flesvoeding Friso, maar ik heb er geen enkel probleem mee.
Je maakt het water toch wel eerst warm en dan pas de poeder erbij?
Hier lost alles goed op tijdens het schudden…

Groetjes

Hier gewoon nutrilon…maar een mes gebruiken om te roeren? Dan kom je ook onderin. Is maar ideetje, wie weet… Succes! kan me voorstellen dat het irritant is zo bij elke fles.

Eigen merk van de Jumbo heeft dit ook, wij roeren met een vork, en nergens last van! Schudden werkt hier inderdaad ook niet.

Groetjes Manderijn

hoi rainbow, ik heb zelf nooit friso gebruikt, maar ik roerde die poedermelk altijd met chinese stokjes… (je weet wel van de Chinees…) die zijn lekker lang en komen helemaal tot de bodem van de fles !!! heel handig ter voorkoming van kloten aan de onderkant,want ook onze lepels kwamen nie zo ver !

Hahaha, dat wordt dan gewoon een vork of een stokje gebruiken! Het ligt dus niet aan de Friso, maar meer aan het feit dat schudden niet werkt! Gelukkig maar, anders zou ik wéér overmoeten op die dure Nutrilon en dat wil ik nu net NIET!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik heb er ook wel eens last van hoor Rainbow.
Maar puur omdat ik niet altijd roer met een vork of lepel.
Ik maak eerst het water warm, en bij elk schepje dat ik er bij doe roer ik al.
Zo weet ik zeker dat ik geen klonten heb…

Liefs, Melanie

Wij gebruiken ook Friso standaard, maar we hebben nergens last van.
Nou weet ik natuurlijk niet of er verschil zit tussen nr 1 en nr 2, omdat wij pas Friso zijn gaan gebruiken nadat Sylvie een half jaar is geweest.
Ik schep altijd eerst de poeder in de fles en doe er vervolgens water van 37 graden bij. Wel gekookt, maar ik kook het al eerder, niet pas als zij een fles moet.
Maar ik krijg het altijd weg met schudden. Ik schud niet 2 keer natuurlijk, maar een paar keer flink heen en weer en bij mij blijft er nooit wat op de bodem liggen…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hier schep ik de voeding voor elke dag uit in de verdeelbakjes zodat ik op het moment dat Levi wil drinken niet met die poeder hoef te klooien. Dan doe ik warm water in zijn flesje en leeg ik 1 bakje en schud het door elkaar… (beetje ronddraaiend zeg maar) … en dan nergens last van.

Momenteel wel keer tussendoor nog ronddraaiend roeren ivm de nutriton die beetje klontert…

nergens last va. Je kan dan het beste water is verwarmen. Alhoewel ik eerst koud water pak, scheppen erin en dan in de magnetron. Voordat het erin gaat even met vork roeren. Niet echt gaan schudden. Zo komt er veel lucht in en kunnen we meer krampjes krijgen!!!
Bewaar je trouwens het scheplepeltje in de voeding? Kan daaraan liggen. Als het scheplepeltje wat vochtig wordt dan kan het in de verpakking al iets gaan klonten…

Schudden, schudden en nog eens schudden…
Hahaa. Ik heb voeding van kruitvat.
Geen problemen mee…
Succes…
Groetjes Kristine