Klompvoetjes

hallo,
ik ben joyce, 22jaar jong en ben onverwacht zwanger geworden.
eindelijk aan dat idee gewent krijg je alle bezoekjes van verloskundige en echo.
afgelopen maandag heb ik mijn 20 weken echo gehad (21 weken zwanger)
helaas hebben ze geconstateerd dat mijn kindje klompvoetjes heeft en ook alle 2 de voetjes.
veel informatie is te vinden op internet maar toch heb je ook alle horror verhalen erbij zitten,
hier hou ik echt niet van eigelijk, en ben eigelijk op zoek naar meer moeders die ook een kindje hebben met klompvoetjes of 1 klompvoetje om daar mee in contact te komen en ervaringen mee te delen maar vooral om informatie te verzamelen,
aanstaande vrijdag moet ik naar de verloskundige en die gaan mij natuurlijk ook heel veel vertellen, maar voor mijn gevoel is het voor een verloskundige toch anders dan een moeder die dit allemaal al heeft meegemaakt. omdat de verloskundige toch geen band met het kind heeft.

kort om, heb jij een kindje met klompvoetjes en wil jij misschien met mij mailen over de ervaringen en dergelijke hoor ik het heel graag.

groetjes joyce

Hoi Joyce, gefeliciteerd met je zwangerschap en wat vervelend van de klompvoetjes. Gelukkig leven we in een land waar deze dingen makkelijk opereerbaar zijn. Ik ben zelf geboren met een hol voet. Dit is als ze er niet op tijd bij waren geweest een klopvoet geworden, mijn spieren in mijn voet zijn te kort en zijn tijdens een operatie verlegd. Ik kan normaal lopen en ik kan normaal schoenen kopen. Ik heb ook even gekeken voor je of ik iets kon vinden dat minder angstaanjagend is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Klompvoet Kijk hier eens op. Ik weet namelijk dat het goed te behandelen is nu. Ik heb ik het ziekenhuis toen ook naast een kindje gelegen met klompvoetjes. Het is alleen niet leuk. Heel veel sterkte en probeer toch zo veel mogelijk van je zwangerschap te genieten.

Groetjes,

Michèle

Hoi Joyce,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En al 21 weken zeg, het gaat snel hè! Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent dat je kindje klompvoetjes heeft. Nu heb ik er zelf ook geen ervaringen mee, wel bij vrienden wiens zoontje met klompvoetjes is geboren. Het kind is nu 6 en hij loopt/rent als een kievit!
Maar omdat je graag ervaringen van andere ouders hoort, hebben zij mij onderstaande link gegeven.
http://www.klompvoet.nl/index.php/lotgenoten/forum
Hopelijk heb je daar wat aan.
Sterkte!
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Dubbelop schrikken dus…eerst van de zwangerschap en nu door het bericht dat je kindje klompvoetjes heeft. Dat is tot dusver niet echt een ontspannen zwangerschap voor je… Hopelijk went het toch voor je en kan je een beetje genieten van je zwangerschap, het is zo iets bijzonders!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wilde even iets positiefs met je delen, het zoontje van mijn nicht is ook met twee klompvoetjes geboren, hij is geopereerd, inmiddels 5 jaar en het gaat super goed, hij klimt en rent net als andere jongetjes! Je kan alleen op z’n enkeltjes wat lichte littekens van de operatie zien maar verder gaat het echt super met hem.
Als ik je nog een advies mag geven…niet teveel googlen, daar wordt je echt niet vrolijk van en meestal komen alleen de horrorverhalen op het internet terwijl er ook ontzettend veel positieve verhalen zijn. Laat je goed voorlichten door deskundige mensen (huisarts, verloskundige, misschien kan je ter voorbereiding al eens met een kinderarts of orthopeed praten).

Sterkte en hopelijk kan je toch ook een beetje genieten van je zwangerschap,
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hoi

dat is inderdaad schrikken!

Ik heb zelf geen ervaring met klompvoetjes, maar wellicht kun je kijken (via google als dat nodig is) op de site van Sophia ziekenhuis in Rotterdam of het Wilhelmina kinderziekenhuis in Utrecht en dan op de afdeling kinderorthopedie.

Onze zoon is een aantal weken geleden in Rotterdam geopereerd aan een schedelafwijking en daar zag ik een folder van (o.a.) klompvoetjes. Deze werden niet op dezelfde afdeling behandeld als onze zoon, maar toch.

Mocht je op internet gaan zoeken, dan zou ik op sites van ziekenhuizen, brancheverenigingen of wikipedia kijken. Daar staat (over het algemeen) de meest betrouwbare informatie!
Succes!

Afgelopen vrijdag nog wat wijzer geworden bij de verloskundige?

@mooie_zoon 2010: Geopereerd aan een schedelafwijking…das ook heftig bij zo’n kleintje. Dat is me hier volledig ontgaan? Gaat het inmiddels allemaal goed?

Groetjes Carolien.

Hoi

ja, het gaat inmiddels erg goed. Hij is 15 febr geopereerd omdat zijn schedelnaad op zijn voorhoofd (zeg maar van neus richting fontanel) te vroeg gesloten was. Ze zijn er al achter gekomen toen hij 5 mnd oud was, maar ze kunnen pas operen als hij 9 mnd oud is, omdat het bot dan pas hard genoeg is. Onze zoon was te vroeg geboren, dus ze houden rekening met de gecorrigeerde leeftijd.

Ten eerste is het onvoorstelbaar wat ze tegenwoordig in de medische wereld allemaal kunnen (de operatie was in Rotterdam) en ten tweede is het zo mogelijk nog wonderbaarlijker hoe snel zo’n kleintje er weer bovenop is. 4 dagen na de operatie mochten we weer haar huis en een paar dagen later kroop hij alweer de kamer rond.

Ik ben benieuwd of Joyce88 wat wijzer is over de klompvoetjes! Ik hoop van wel, want onzekerheid is bijna het ergste wat bestaat in dit soort situaties.

Jeetje dat is snel zeg, na 4 dagen alweer naar huis! Wat een opluchting dat het nu zo goed met hem gaat! Hoeveel te vroeg is hij geboren? Zie dat je nu ruim 31 weken zwanger bent…hopelijk blijft dit kindje nog even lekker zitten!

Joyce88, nog nieuws?

Groetjes Carolien.

Onze zoon is 11 weken te vroeg geboren, dus ik ben nu al “over tijd”, haha. Ik voel me goed, maar dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook wel trouwens. Hopelijk blijft hij/zij nog ruim 6 weken zitten en dan ben ik tevreden (liefst nog iets langer, maar goed).

Jeetjemina, 11 weken! Wat een wonder dat het allemaal goed gekomen is zeg. Mijn zoontje is 7 wkn te vroeg geboren, maar nog eens een maand eerder??? Dat moet een spannende tijd geweest zijn. Fijn dat je dat inmiddels al hebt ingehaald, maar laat dit kindje idd nog maar rustig even blijven zitten!
We zitten wel heerlijk het topic van Joyce vol te kletsen he?! Maar euh, nog geen reactie van haar… hopelijk heb je inmiddels meer info gekregen via de verloskundige. Ze kunnen tegenwoordig zoveel! Zie maar naar onze reacties, een kindje 11 weken te vroeg geboren, een operatie aan de schedel, en eentje 7 weken te vroeg geboren en dat is ook allemaal goed gekomen. Met jouw kindje komt het vast ook helemaal goed!

Groetjes Carolien.