Klokje rond slapen

Dag,
Ik vraag me af wanneer babietjes (ongeveer) het klokje rond gaan slapen? Of anders gezegd vanaf wanneer is het okee om ze het klokje rond te laten slapen? Hoe ging dit bij jullie?
Groeten,
Marjolein

Dat geven ze vanzelf aan wanneer ze daaraan toe zijn.

Groetekes, Sje

Ik snap dat ze dit zelf aangeven, maar ik vraag me af wanneer ze dit vaak doen, in de praktijk. Een beetje een richtlijn misschien vanuit ervaringen van andere moeders…

Je vroeg “wanneer is het okee om ze het klokje rond te laten slapen”. Vandaar dat ik antwoordde “Dat geven ze vanzelf aan”.

Niks op te zeggen wanneer ze de klok rond slapen. Het ene kindje slaapt bij een paar maanden de klok rond en het andere kindje bij 3 jaar nog niet.

Zodra ze naar school gaan slapen ze omdat school zo vermoeiend is sowieso de klok rond over het algemeen.

Groetekes, Sje

Madelief is nu zes maanden en slaapt af en toe het klokje rond. Meestal wanneer ze naar het KDV geweest is. Zo rond zeven a acht maanden gaat de namiddagslaap vervallen en dan zijn ze vaak moe genoeg na het avondeten om het klokje rond te slapen. Tot die tijd slapen de meeste babietjes nog drie keer overdag en worden ze 's avonds nog een keertje wakker.

Maar goed geen kindje is hetzelfde, dus wanneer die van jou aanstalte maakt om het klokje rond te slapen is een beetje afwachten… wel lekker hoor, dan heb je weer een avondje voor jezelf!

Hoe oud is je kleintje nu?

Groetjes. Anne-Marie

Hoi,
Mijn dochter is nu 4 maanden. Ze heeft een paar keer doorgeslapen vanaf een uur of half acht. Omdat ik nog gedeeltelijk borstvoeding geef en sowieso altijd de laatste voeding (die ze toen oversloeg) was ik geneigd om haar wakker te maken. Ik vind het ook niet niks om van de 5 voedingen er zomaar 1 over te slaan. Ik weet niet zo goed of ik er goed aan doe om haar te laten slapen als ze het nog eens doet. Dan zou ik zelf gaan kolven. Ik maak haar liever niet wakker als ze slaapt, maar ik vind 4 voedingen ook zo weinig. Is het niet heel vroeg om met 4 maanden al het klokje rond te slapen?
Vandaar mijn vraag…

Anna sliep erg vroeg het klokje rond en dat doet ze nog steeds. Nu kan ik mij niet meer herinneren of ze toen nog bv kreeg.

Als je kleintje genoeg plast en verder voor de rest vrolijk en op schik is, zou ik zeggen dat het wel kan. Maar met bv is ook altijd het geval dat je op je moedergevoel moet afgaan. Inderdaad een moeilijk dilemma!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

lieke sliep ook met een maand of 4 het klokje rond.
Haar namiddag slaapje is er nog niet af ze heeft het nog echt nodig en is echt niet langer wakker te houden. begint dan te huilen omdat ze moe is. Ze slaapt ook direct in dus ze zal het nodig hebben. Nu is lieke altijd een kindje geweest die veel slaapt maar is ook erg actief!!!
Komt vanzelf denk ik.
Zo ook met dat klokje rond slapen.
Ze geven het zelf wel aan.

groetjes Gytha

Hoi,

Anne is 7 mnd en die slaapt van 18.00 tot half 6 smorgens.
We maken haar om 21.30 nog wakker voor de papfles.
Het laatste midddagslaapje rond 15.30 heeft ze ook nog nodig.
Is dan echt al weer moe.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 7 mnd

Mijn dochter is vandaag 2 maandjes geworden. Gister een beetje een vreemde avond gehad. Om 6 uur voeding gegeven en lag om 7,30 in bed. nou slapen tot 9 uur toen gevoed. Om 9.30 op bed omdat ze in mijn arm in slaap viel. Ging niet gelijk slapen. Huilde eerst een beetje. Toen een half uur stil en rond 09.45 huilen en huilen geen idee wat het was… Ze wou ook niet eten dus een beetje getroost en op bed gelegd. Toen was het al bijna half 11. Rond 11 uur hoorde ik haar wakker worden dus toen voeding gegeven. Ze viel in slaap en rond 02,30 uur hoorde ik haar, maar ik probeer de laatste dagen haar voeding in de nacht steeds te verschuiven tot 4 uur. Nou toen ik haar weer hoorde keek ik op mijn mobiel en het was 04.58 uur! Ik schrok, want dan had ze al vanaf 11 uur geslapen, Toen een beetje wakker gemaakt voor een voeding. Ze dronk goed en ging slapen tot 8 uur.

Nou zit ik zo te twijfelen of ze nou de nacht een beetje heeft doorgeslapen omdat ze ervoor zo slecht heeft geslapen? Meestal geef ik haar bij de voeding van 23 00 uur twee borsten, maar gister maar een en toch hield ze het 6 uur uit.
En ook vraag ik me af of ze dan overdag toch niet te veel slaapt. Ik leg haar alleen in bed als ze zelf aangeeft moe te zijn, is het niet geeuwen, dan een beetje huilen na een uur of 1 uur en kwartier dat ze wakker is geworden.

Ik hoor graag van jullie je mening!

Our littel angel is Larissa

Het is altijd zo dat de ene baby meer slaapt dan de andere. Anna sliep best veel de ene dag en de andere dag was ze weer wat langer op. Ze kunnen het zelf wel aangeven en als je daarop let, gaat het vast goed.

Misschien moet je een keer proberen om je kleine door te laten slapen. In een keer zal het niet lukken, maar als je het een paar dagen zo volhoudt merk je vanzelf of je kleine eraan toe is om door te slapen.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Pfff een ding hou ik voortaan ALTIJD voor ogen, baby´s zijn onvoorspelbaar. De nacht hiervoor toen heeft ze na badje van 7 uur doorgeslapen tot 23.00 uur vanaf 8 uur. Toen kwam ze om 02.00 uur en heeft ze geslapen tot 06.30 uur. Gisternacht heeft ze weer geslapen van 23.00 uur tot 03.00 uur. Dus het is weer iedere keer anders. En ze heeft wel honger denk ik omdat ze tegen 7 uur wel nog steeds goed drinkt… dus waarschijnlijk was die ene keer gewoon dat ze doorsliep omdat ze zo moe was…wat me wel weer aan het denken zet over het boek van GINA FORD. Daarin staat een schema voor Larissa´s leeftijd waarin ze maar 3,5 uur tussen 7 en 19.00 uur mag slapen. Volgens haar zouden babays dan s´nachts langer doorslapen… Ik weet het echt niet. Ik ga nu maar door zoals ik bezig ben.

Morgen naar het CB en dan ga ik ook aangeven dat ik ga stoppen met BV. Dat heb ik al lang besloten, ik wil vanaf maart beginnen met afbouwen, omdat ik per 1 april weer aan het werk moet. Ik zie het echt niet zitten om te kolven, ik ken mijzelf. Als ik ook maar even gestrest ben dan begint mijn melkproductie achteruit te lopen. Ik vind het echt jammer dat ik niet langer thuis kan blijven bij de kleine. Soms word ik wel boos op de huidige omstandigheden waarin wij leven, ik bedoel waarom kun je als moeder nou niet minstens 1 jaar bij je kind blijven zonder dat je zonder inkomen komt te zitten. DAt is toch het minste wat je kan doen voor je kind, in ieder geval het eerst jaar…

Sorry zit me erg hoog nu het allemaal zo nadert het werken en zo en de gedachte haar weg te moeten brengen. Ik ga trouwns eerste half jaar 3 dagen werken… Valt mee opzich, maar toch…

Hoi, Jelle is nu 6 maanden en sinds een week of 5 slaapt hij door vanaf zijn laatste voeding tot 5.30 a 7.30 ( is nog weleens wisselend hoor) daarvoor sliep hij de enne keer niet 's avonds en de andere keer vanaf 7 uur. Het is gewoon nooit geen slaapkond geweest. Zeker overdag niet, al was/is hij nog zo moe. Hij wil er niet aan toegeven of na een half uurtje gillend wakker worden, maar ook dat komt nu goed. Ik was best weleens jarloers op mama’s, waar de kinderen bv. 2 a 3 uur slaapten overdag achter elkaar. Maar ach, dan moesten we maar weer wat rondjes gaan lopen, ben dat nu al bijna vergeten. Vind het ook erg lekker dat Jelle gewoon iets minder slaap nodig heb overdag en heerlijk kan spelen en lachen in de box.

En Vartien, even spuien moet ook wel eens hoor. Ik werk nu ong 3 maandjes en begin er nu net in te komen. Het is ook wel lekker even een dag iets anders. En als je thuis komt is het lekker genieten en kroelen. Je moet gewoon doen wat jij denkt wat goed i en waar je je goed bij voelt.

Groetjes Anita, mama van Jelle

Hallo,

Ik heb een vraag en hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen: VANAF welke leeftijd mag je bambix of nutrix door de laatste fles doen?
Ik geef nu mijn dochter 6x fles van 130. Omdat ik aan het afbouwen ben van borstvoeding zitten we nu op 3x fles nutrilon hypoallergeen en 3x bv.

Nu slaapt ze vanaf de fles van 22.323.00 uur, waar ze helaas altijd nog zo´n 40 cc laat staan, door tot max 05.30. Ze heeft dan ook echt honger en laten liggen heeft geen zin. Nu vroeg ik me af of ze nu al wat bambix of nutrix door haar laatste fles mag hebben en dat ze het daarop redt tot 07 uur. Ik begin hoe dan ook altijd de dag om 7 uur. Ook omdat ik binnenkort ga werken en dus dan ook wakker moet worden.

IK HOOR HEEL GRAAG VAN JULLIE

bambix vanaf 7 maanden.
Nutrix volgens mij vanaf 4 maanden kan het niet nakijken heb geen pak meer staan.
Maar staat op de pak.

groetjes gytha

nutrix 4 maanden ja, maar heb ergens gelezen dat je een 2 theelepels er al eerder in kan doen.
Bambix staat bij mij erop vanaf 6 maanden…