Klok terug vannacht

Hoihoi,

Nu is mijn vraag, hebben de kleintjes hier last van? Worden ze nu een uur eerder wakker, of valt het mee?

Thanks!

Hoi hoi

Vorig jaar, toen jens 10 mnd was, hebben we hem gewoon op z’n normale tijd naar bed gedaan enz. En die dag erna heeft hij eigenlijk geen last gehad. We schoven wel een klein beetje met maaltijden, maar niet zo verschrikkelijk veel. En dan te bedenken dat Jens er eentje is van zeer strikte regelmaat!
Dit voorjaar, toen hij 14/15 mnd was en de klok vóóruit ging… toen heeft hij er wel een paar dagen last van gehad.

Komt wel goed denk ik!
Gr. Marla

Marieke, er is vandaag ook al een topic Wintertijd gestart. Wordt allemaal een beetje dubbelop zo!

Wel een beetje opletten in de les he?!

Groetekes, Sje

Ah, Sje, dat is in het 1-4 forum, ( http://ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=12224 )
daar komt natuurlijk niet iedereen die hier in 0-1 komt.

Alles op z’n tijd natuurlijk

M.

Nou, dan ga ik er een starten in het forum van de schoolgaande kinderen!

Groetekes, Sje

of je klikt gewoon op actieve topics

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hallo,

Ik heb net de voorgaande topics gelezen over ingaan van de wintertijd, maar ik lees hier niet wat je nu kan doen als je kind wél ontregeld is.

Floortje werd vanochtend om 4.30 uur (wintertijd) wakker, wat op zich voor haar normaal is want ze wordt altijd tussen 05.30 en 6.00 uur wakker. Ze krijgt dan een papfles en dan stop ik haar weer terug in bed. De ene keer accepteert ze dat, maar soms ook niet.

Als ze om 04.30 uur blijft komen en ik geef haar dus steeds een uurtje te vroeg de fles, dan komt ze toch ook niet van de “zomerritme” af? Of gaat het aanpassen vanzelf in de loop van de week?

Floortje is trouwens 9 maanden en ik geef haar 's ochtends een fles omdat ze dus meestal meteen weer terug haar bedje in gaat.

Bedankt alvast,
Iris

iri ik denk dat je er weinig aan kunt doen mijn zoontje kwam vanmorgen ook nu om 6 ur de klok was al eerder terug gezet

gewoon doen wat je altijd heb gedaan

Morgan heeft nog wisselende tijden. Meestal is het tussen 5 en 6, van de week twee keer om 3 uur (poepluier en daar kan ze echt niet tegen die moet stante pe verschoond worden) en soms als ze vermoeide dagen heeft gehad komt ze tussen 7 en 8.

Vanmorgen was het 6.45 wintertijd, dus we hadden echt geen klagen. Gelukkig wilde ze na de fles ook weer slapen dus pappa en mamma hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt op de zondagochtend.

Hoe ze de rest van de tijd reageerd zie ik wel, wat ik al zei met bijna 8 weken is er toch nog geen vast ritme, hoe ik ook me best doe.

Groetjes,

PS ik zou ook nog niet op 1-4 jaar komen. Dat duurt nog even.

Michèle

Ik kijk nooit bij 1-4 jaar… Sorry! Maar hoewel ik had gedacht dat-ie eraan zou moeten wennen, kwam-ie om 8.30 uur i.p.v. 07.00 uur… Verbazingwekkend, maar vond het niet erg natuurlijk.

quote:
Hallo,

Ik heb net de voorgaande topics gelezen over ingaan van de wintertijd, maar ik lees hier niet wat je nu kan doen als je kind wél ontregeld is.

Floortje werd vanochtend om 4.30 uur (wintertijd) wakker, wat op zich voor haar normaal is want ze wordt altijd tussen 05.30 en 6.00 uur wakker. Ze krijgt dan een papfles en dan stop ik haar weer terug in bed. De ene keer accepteert ze dat, maar soms ook niet.

Als ze om 04.30 uur blijft komen en ik geef haar dus steeds een uurtje te vroeg de fles, dan komt ze toch ook niet van de “zomerritme” af? Of gaat het aanpassen vanzelf in de loop van de week?

Floortje is trouwens 9 maanden en ik geef haar 's ochtends een fles omdat ze dus meestal meteen weer terug haar bedje in gaat.

Bedankt alvast,
Iris

Tsja, maar vanavond heb je haar natuurlijk ook een uur “later” in bed gelegd,
dus zal de ochtend ook wel verschuiven.
Denk dat het morgen dus wel al goed zal gaan.

Zo niet: dan elke dag een kwartiertje langer rekken met die pap, dan ben je binnen een week weer op het winterschema

M.

Gewoon gelijk aan de normale tijd laten wennen…

das het beste, anders wanner je kindje moe is

Hier gaan ze ook de ene keer om 7 uur naar bed en andere keer half 8

gr Tries

gewoon an de normale tijd laten wennen

oh oh die klok… grr… ons manneke was wel in de war hoor! kwam uur te vroeg tja eigenlijk ook niet maar dat kwam door die klok

we hebben hem een uur in ons bed genomen (doen we nooit maar dacht wil het toch ff rekken) tja slapen doen we dan niet meer… ons manneke was erg druk. Toen om kwart over 7 nieuwe tijd de fles … was verder heel de dag onrustig… kwam elke keer te vroeg en weinig slapen… hopelijk vandaag wat beterder… hoorde hem vanmo om half 7 al … ik klaar wakker maar hij ging weer slapen en werd om kwart voor 8 pas goed wakker… NETJES hé. Dus heel benieuwd of hij er verder nog last van heeft… maar denk zijn moeder meer dan hij

Was vanmorgen om 7.00 uur wakker, dus ik vind het voorlopig goed gaan zo. Hij slaapt alweer van 8.30 uur tot en met nu.

Alleen straks richting zomer, ik moet er even niet aan denken, hoewel het nog lang duurt…

Hier hebben we geen wintertijd…dus nergens last van!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Bij ons hebben ze er ook last van. Alle twee vroeg wakker. BAby van 5 maanden is hele ritme kwijt. Slaapt weinig overdag, is echt zoekende. VInd het lastig om mee om te gaan.
Ze is nu om 6.45 wakker, met zomertijd nog om 8 uur/half 9. Hierdoor ligt ook het eetschema even op zijn gat. Hoop dat er snel weer wat structuur in komt.

Hallo,

Vanochtend had ik voor het eerst het idee dat Floortje aan de wintertijd is gewend. Normaal wordt ze dus half 6 en 6 uur 's ochtends wakker, afgelopen week was dat tussen 4 en half 5…pffff… wat doe je dan hè!!!

Daar komt bij dat onze kleine meid ziek was en nog steeds is, ze hoest als een achterlijke dus dat helpt ook niet mee.

Maar ze heeft dus erg veel moeite met de wintertijd gehad, ondanks dat we haar 's avonds gewoon volgens de wintertijd op tijd op bed legde.

groeten
Iris