Klok een uur terug.. wat dan?

31 oktober gaat de wintertijd weer in, de klok een uur terug dus!
Hoe zal dat gaan met onze kleintjes?
Waarschijnlijk worden ze dan een uur eerder wakker! (AAAAH!) Daar zullen sommige mama’s niet zo blij mee zijn, inclusief ik!
Hoe kunnen we dat een beetje sturen?
Ze in ieder geval later op bed leggen, de avond ervoor? Zodat het wat meer gelijk blijft?

nou volgens mij valt het wel mee. Hier is hij sowieso niet altijd om dezelfde tijd wakker, meestal zo tussen 7.00 en 08.30, maar als hij zo vroeg is dan slaapt hij na de fles weer vrijwel meteen. Het is ook nog donker dan 's ochtends dus misschien helpt dat. Ik hoop het tenminste.

22-12-2009 colin geboren

Nou mijn man zegt dat het een uur later licht wordt dus ja de nacht duurt een uur langer maar het is ook later licht buiten dus zal de kleine ook later wakker worden…duim, duim, duim…

Afgelopen zomer zijn wij naar Engeland geweest en het uur tijdverschil was voor Abby geen probleem. Ik denk dat je de laatste voeding moet proberen te rekken zodat uk alvast aan het tijdsverschil kan wennen.

Ik was niets extras van plan, maar als dat zo was dan zou ik dat proberen.

Greetz,
Yadi en Abby

Niet over nadenken! Hier komen elk jaar topics over terug.

Gewoon op z’n beloop laten en dan komt het vanzelf goed. Heeft totaal geen zin om daar nu al energie aan te verspillen.

Groetekes, Sje

Als de klok een uur terug gaat is het toch juist vroeger licht buiten?
Normaal zou het bij wijze van spreken 8 uur licht, en dan is het dus nu pas 7 uur. Of ben ik nu in de war?

Anyway, je kunt er niet veel tegen doen. Later op bed leggen heeft hier geen enkele zin gehad in voorgaande jaren. Jack werd gewoon zijn “normale tijd” wakker maar dan dus een uur eerder. Dus in plaats van 8 uur was het 7 uur. Maar goed wij hebben het geluk dat we hem altijd nog een tijdje lekker kunnen laten liggen, dus hij kwam dan alsnog pas 8 uur uit bed.
Alleen de eerste dag was hij dan vroeger wakker he, want dan hield ik dus gewoon wel zijn dutjes-tijd overdag aan zodat hij weer op zijn normale tijd in de avond op bed lag en dus gelijk in het ritme zat zeg maar.

Je kunt niet veel anders doen dan afwachten.
Het lijkt me wel irri als je kindje normaal al 6 uur wakker is, dan wordt het nu ERG vroeg

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

quote:
Nou mijn man zegt dat het een uur later licht wordt dus ja de nacht duurt een uur langer maar het is ook later licht buiten dus zal de kleine ook later wakker worden..duim, duim, duim....

Het wordt een uur eerder licht 's ochtends in de eerste periode dat de klok verzet is. En 's avonds is het een uur eerder donker.

Dus het is precies andersom!

Straks eind maart wordt het een uur later licht 's ochtends en een uur later donker 's avonds.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Oct 2010 20:12:22

Niets doen, het regelt zich vanzelf. Ik kon me er eerder ook druk om maken, maar de ervaring heeft uitgewezen dat het zichzelf inderdaad prima oplost.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Idd ik denk ook dat je maar het beste gelijk met het nieuwe ritme mee kan gaan. dan wennen ze er het snelste aan. Ik moet mezelf ook altijd weer even aanpassen, da’s met die kleintjes niet anders. Wat Sje zegt, niet de moeite om je druk om te maken. Is waarschijnlijk met max 2 dagen gepiept

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh dit jaar hebben we er geen last van, ze is uit logeren dan en wij kunnen uitslapen… Maar wij doen niks, we laten haar rommelen en we doen alles die dag op dezelfde tijden als de dag ervoor en dan regelt het zichzelf wel.

Groetjes,

Michèle

Ik doe altijd meteen alles op de nieuwe tijd alsof er niks geks is en de kinders zijn er hierdoor ook nooit van uit hun doen geweest.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Idd niet druk om maken. Gewoon voor alles de nieuwe tijden nemen, zodat ze het snelst gewent zijn. De avond daarvoor ook gewoon dezelfde bedtijd aanhouden en niet later op bed leggen. Hier is het tot nu toe ook altijd vanzelf gegaan de nieuwe tijden. Vaak maken de papa’s en mama’s zich drukker dan de kids zelf.

Groetjes,
Sandra

Haha…kwam ik zo paniekerig over? Bijna iedereen zegt nl. maak je niet druk.
Ik maak me niet druk hoor, ik hoorde het toevallig van de week iemand zeggen. Zo van, ik ben benieuwd hoe hij het doet als de klok straks teruggaat, dus vandaar dat ik het even in de groep gooide.

Bij ons kun je er trouwens echt geen pijl om trekken hoe laat hij 's ochtends komt. De ene keer wordt hij om 6u wakker (speen erin en hij gaat nog even door…) en de andere keer om 7u of zelfs om 8u pas.
Grote verrassing straks dus…!

Ook ik heb er geen last van Dat is net het weekendje weg van ons Arme grote zus

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Het is eigenlijk alleen zo dat er op de dag dat de klok om gaat, 1 uur extra in de dag zit… toch? En daar maak ik me beetje druk om… zo stom…

Alleen die dag heeft inderdaad een extra uur, maar er zijn zat mensen die er soms nog wel een week last van hebben dat het ritme anders is.

Groetekes, Sje

Ik denk eigenlijk dat je er meer last van hebt, als je elke keer denkt: anders was het nu zo laat geweest, anders had ik nog een uur kunnen liggen, anders was ik al vrij geweest etc. je snapt het idee.

Toen jullie de zomertijd ingingen ging het toch ook goed ^^, iniedergeval als ik het even vlug doorlees gaat het hier om de mamas met de wat oudere babies.
Dim zelf was toen al een week lang voor de tijd een uur verschoven, was hij eerder toen geloof ik, heb ik zo gelaten toen de klok verschoof zat hij meteen weer op de goede tijd. Die kleintjes regelen zichzelf (alleen is de mijne dan een beetje extreem vroeg afentoe).

Alleen tja nu mogen ze wel een uurtje langer uitslapen, normaal 7 uur is dan 6 uur. Aan de andere kant, waarschijnlijk kun je dan nog een uurtje slapen naar het ontbijt ^^, heb je het gevoel dat je uitgeslapen hebt.

Hallo allemaal, ik maak me er ook niet druk om meestal ben je zelf na 2 nachten ook gewend aan het nieuwe ritme, is maar een uurtje en volgensmij hebben onze kleintjes nog niet hetzelfde tijdsbesef als wij ik denk dat ze er zelf vrij weinig van merken. Maar als de klok een uur terug gaat dan is het voor je eigenlijk 8 uur `s ochtends en op de klok dus 7 uur dat is toch een uur langer slapen voor ons gevoel dan???!! Dus je gaat er dan niet om 7 uur uit maar om 8 uur gevoelsmatig. Of ben ik nou zo blonT?
Maar het zou inderdaad niet gunstig voor onze ukkies kunnen zijn die niet uitslapen maarja dat is dan toch maar hooguit 2 daagjes… positief blijven denken hè TJAKKAAAAHH hihi!

Groetjes xxx

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@Jaantje, dat lijkt mij ook dat je er meer last van hebt als je er die eerste dagen steeds de “oude tijd” nog bij haalt. Gewoon zo snel mogelijk op de nieuwe tijd leven, dat went het snelst.

Groetekes, Sje

Mijn ervaring is dat het zichzelf helemaal regelt. Bij mij zitten ze gewoon binnen een dag in het nieuwe ritme, tot nu toe. Ik denk er eigenlijk verder ook niet over na en doe alles gewoon meteen op de nieuwe tijd. Dan zijn ze denk ik het snelst gewend.
groetjes!