Klimmen

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Onze zoon Daan is een echte klimgeit.

Hij klimt overal op. Op de bank, stoel, tafel. Lukt het niet meteen dan via een kruk of stoel hogerop.

Hij vindt dit natuurlijk prachtig, want dan kan hij overal naar kijken en overheen kijken.

Ik ben niet bang dat hij valt, want hij is voorzichtig genoeg. Alleen vind ik het niet goed dat hij dat doet. Dit maak ik hem ook duidelijk. Alleen de volgende dag gebeurt het weer.

Hebben jullie nog tips om de klimgeit te stoppen.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

zulke tips kan ik hier ook gebruiken.

ook zo’n geit hier in huis. klimt overal op. als het niet meteen lukt idd, blokkenwagen halen, en dan via speeldoos op een mand, waardoor je op de tafel kunt komen.

op zich heel knap natuurlijk, dat ze dat allemaal bedenkt, en ook nog uitvoerd.

maar hier is gioia natuurlijk nog behoorlijk jonger, en ziet nog geen enkel gevaar. link dus.

en ik vind het idd ook niet zo nodig dat ze over de salontafel aan komt kruipen etc.

dus hier tips ook welkom hoor!

mo

consuquent (als het zo schrijft) blijven
denk dat je dat gewoon moet blijven doen,hoe moeilijk het ook is,nee niet daar op klimmen en eraf halen en afleiden met ander speeltje,op ten duur als je nee zegt doen ze het niet meer

Kaitlyn.beebiesite.nl

Ik zou het echt niet weten.
Stephan klom juist pas heel laat, dus ik heb dat probleem niet echt gehad.
Eigenlijk gaat hij het nu pas leuk vinden om te klimmen en lukt het hem ook beter (soepeler).

Ik denk dat concequent blijven en hem afleiden inderdaad het beste werkt, zoals mijn naamgenootje al zei

Groetjes, mamma van Stephan

Ik heb er niets aan toe te voegen. Consequent blijven is volgens mij de oplossing als je het hem wilt afleren.

Wij hebben Mats aldoor zijn gang laten gaan met als gevolg dat ie nou een soort Houdini is geworden en overal op, af, in en uit komt. Niet altijd even handig.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

haha, houdini, wel: dat kan voordelen hebben, wellicht kan ie daar straks als ie groot is zijn beroep van gaan maken?

mo

Hoi,

Dat van consequent blijven doe ik al. Maar nog wil het niet lukken. Het enige wat helpt na 2x proberen mijn stem verheffen, zodat ik streng klink (dit is niet altijd gemakkelijk).
Dank jullie wel voor de tips.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

ja, hier ook: zo consequent mogelijk. maar die grapjas is zo snel!
dus soms is ze al onderweg. en dan brul ik meteen, schikt ze zich het leplazeres, maar het werkt wel, dan stopt ze.
als je “gewoon” wat zegt gaat ze met een glimlach nog wat sneller en hoger.

mo

Ja en toch zeg ik ook: blijf consequent. Trek je kind als je 'm ziet klimmen er weg en zeg hem idere keer opnieuw dat ie dat niet mag (kijk 'm daarbij recht aan). Eventueel kun je hem ook afleiden met iets anders. Mocht ie 't na een aantal keren nog steeds doen, zet 'm dan even op de gang of zo.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

gaat hier denk ik nog niet op, denk dat gioia daar nog te klein voor is, om dat door te hebben. dat dat de consequentie is zeg maar. dus voorlopig nog wegsjorren etc.
enne: de gang is hier juist interessant,veel te klimmen, en een waterbak van hondje
mo

Denk idd dat Gioia daar nog te jong voor is met haar 10 maanden.
Je hebt gewoon een erg ondernemende dochter

Groetjes, mamma van Stephan

Hallo allemaal, Jasmijn is ook zo’n klimgeit en ze is pas 13 maanden!! we zijn heel consequent maar… ze begrijpt er nog maar weinig van , maar als ze wil gaan klimmen bijv op de bank schud ze al met haar hoofd NEE en kijkt mij aan en die stinkerd gaat lachen , volgens mij is het ook een manier van aandacht trekken, zo van als ik nu ga klimmen gaat mama met me praten of zo, maar ja ze laat zich ook gewoon vallen dus het is af en toe horror hier! hihi maar verder is het een skatje hoor hihi groetjes…

ja, dat is hier ook, op een bepaald niveau heeft gioia ook wel door dat het niet mag/kan.
bv ook met het in de hondemand klimmen, dan gaat ze er heen, glimlacht al, dan eerst rand beetpakken, kijken of er al reactie komt, en dan door. hondje zijn mand uit pesten. en dan weer door, box van de stereo op.
maar ze kijkt wel naar me, en lacht erbij, dus ze weet het wel.

mo