Klier nog steeds niet weg + witte vlek op buik

Nog even een berichtje, want begin me nu ineens heel heftig zorgen te maken.
Ik leg net Rico op bed, maar moest m eerst verschonen. het viel me een paar mnd terug al wel op dat hij een klein wit vlekje op zijn buik/zijde had.
Nu keek ik er toevallig weer naar (normaal let ik er echt niet op) en hij is echt flink groot geworden.
het is net alsof er geen pigment in zit ofzo.
en dat in combinatie met die NOG STEEDS opgezette klier in zijn hals… nouja ik haal me even vanalles in mijn hoofd.

Even nader uitleg:
sinds de bevalling heb ik af en toe ronde plekjes wat schraal aanvoeld op mijn huid, die erg jeuken.
Op den duur is dat schrale weg en blijft er een wit vlekje over, alsof ineens het pigment weg is.
Nu heeft Rico dat dus ook, op zijn beentje (kan me niet herinneren dat dat eerst schrale plekjes waren geweest) en op zijn buik dan een behoorlijke.
Nu twijfel ik dus even over een paar dingen. Ik weet dat ik zoiezo de dokter moet bezoeken als ik me zorgen maak, maar ik zit me NU druk te maken dus ik wil het NU kwijt.
maargoed nu zit ik dus met een paar dingen in mijn hoofd.
Zou het een schimmel kunnen zijn die besmettelijk is omdat zowel ik als rico het hebben?
Het kan toch geen huidaandoening zijn ofzo? (ik maak me drukker om hem dan om mezelf eigenlijk terwijl ik er zelf meer last van heb… dit is trouwens meegenomen in het onderzoek toendertijd bij de internist maar we zijn er door de dingen eromheen niet zo diep op ingegaan)
En is het normaal dat mochten de witte vlekjes van mij en rico niets met elkaar te maken hebben dus dat het een totaal ander iets is, is het dan normaal dat als hij gewoon geen pigment heeft op dat stuk huid, dat dat binnen een paar mnd zoveel groter is geworden?

nouja ik maak me dus druk ja

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Toen ik een jaar of 1,5 was kreeg ik ook opeens een witte vlek, vlak bij mijn navel. Zelfde als wat jij beschrijft. Ik zou mij dus niet erg druk maken, maar het wel voor de zekerheid even na vragen bij de huisarts. Niet druk maken meid, volgens mij gebeurt dit wel vaker (ik ben het bewijs)

liefs woezel

Lilypie Second Birthday tickers

vind het toch een eng gezicht, ik hoop dat het weggaat, maar ipv daarvan wordt hij groter en de klier in zn hals wordt er ook niet minder op.

Kan een schimmel zijn, helemaal als je zegt dat het bij jou begint met een soort van schraal plekje wat jeukt. (dat klinkt naar mijn idee wel schimmel achtig)
Maar een schimmeltje is niet echt iets waar je je druk om moet maken. Komt vaak voor en is makkelijk te behandelen. Gewoon ff mee langs de ha.

Dat die klier nog steeds opgezet is vind ik wel iets waar je even goed naar moet laten kijken. Better safe than sorry toch?

Groetjes
Margot

ja ze zegt telkens dat hij gewoon weerstand aan het her opbouwen is maar dat duurt dan toch niet al 5 maanden?
maar het is meer dat in combinatie met die vlek waar ik me dan druk om maak.
idd omdat ik het heb zit ik ook aan een schimmel te denken en dat is zeker niet iets om ongerust over te zijn… dat weet ik ook… alleen toch het is niet tof als je bij je kind zoiets ziet en dat in combi met die klier
je weet hoe dat gaat…
ik maak me toch al gauw drukker om hem dan om mezelf

Die klier ( je weet inmiddels zeker dat het een klier is toch? ) kan groter worden als Rico een virus doormaakt bijvoorbeeld. Of wanneer zijn afweersysteem in actie komt. Dus ook bij het doorkomen van kiezen, of een verkoudheid of noem het allemaal maar op.
Ik weet niet of de vlek en de klier iets met elkaar te maken hebben. Als hij een schimmelinfectie zou hebben zou zijn afweer in actie komen en de klier dus groter!

Jack heeft ook duidelijk zichtbaar in zijn nek een klier. Die is momenteel ook weer erg groot omdat hij snotverkouden is. Misschien wel ter grootte van een knikker.
Ik heb meermalen naar die klier laten kijken omdat ik het ook eng vond. Maar meermalen werd mij verzekerd dat het echt een klier was en ik me geen zorgen hoef te maken.

Ik kan jouw onzekerheid niet wegnemen en wil ook niks bagetelliseren. Maar dit is hoe het bij ons is gegaan zeg maar.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb ook een bijna altijd opgezette klier in mijn nek.
Niks om me druk om te maken, en meestal heb ik ook nergens last van, maar is hij wel opgezet.

Over dat vlekje, zou schimmel kunnen zijn. Even in de gaten houden en je niet te druk maken, want het is niet ernstig!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Christamamavanjack:
Nee ik snap dat je het niet als onbeduidends wilde afschepen daarom denk ik ook dat ik het voor de zekerheid laat nakijken.
zeker omdat het in combinatie is. Hij is zoiezo al heel erg aan het sukkelen geweest de laatste maanden dus dat zou die klier wel verklaren. maar op den duur zou je toch denken dat het weg moet gaan.
maar van die vlek ik schrok me echt kapot ik dacht: wat nou een paar weken geleden was het nog zo klein. zo was het zelfs een paar maanden geleden ook en nu in een paar weken tijd is het zeker ten grote van de achterkant van een lepel.
Maargoed ik denk dat ik dus maar gewoon bel. Betaal niet voor niks zoveel per maand

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 26 Apr 2010 22:38:37

@mamavanrico:
Ik heb vorig jaar ook een plek ontdekt bij Nick op zijn been. Best groot en er zit ook geen pigment. Voor zover ik kan zien is hij niet groter geworden. Heb me er eigenlijk niet druk over gemaakt. Ik ga alleen vanavond wel even checken of ie niet groter geworden is. Ik zou ook niet weten wat het is. Maar als je het niet vertrouwd naar de huisarts.
De opgezette klier zou ik gelijk weer even aankaarten!

Groetjes Bianca