Kliederen met eten

Zoals jullie op de thicker kunnen zien is Luka nu 9 maanden en een week oud.
Hij eet als een bouwvakker, nu ook 's morgens. 's Morgens was eerder een probleem, daar had ik al een topic over geplaatst.

Luka eet dus nu super, maar wel met een truc… Hij wil graag met zijn handjes in zijn bord graaien en kliederen, het maakt niet uit wat er in zit. Dan eet hij geweldig! Steeds gaat zijn mondje open voor een hap, terwijl hij druk is met kliederen… En zo eet hij zijn hele bordje leeg!

Mijn schoonzus zag dit en kreeg zo wat een beroerte, ze vond het maar raar…
Nu eet haar dochter van 3,5 jaar erg slecht, dus ik denk dat ze een beetje jaloers is maar toch ga ik een beetje twijfelen… Is het erg dat hij alleen zo goed eet? Wanneer moet dit stoppen?

Hij wil nu eigenlijk alleen maar zo eten, anders eet hij helemaal niet…

Liefs, Marloes

Lekker laten kliederen. Is alleen goed om te ontdekken hoe dat eten voelt. Zolang hij maar niet met eten door de kamer gaat gooien. Ze zou kunnen proberen om hem af en toe en lepel of vork in de handen te geven en dan proberen zelf te eten/smeren. Ze moeten het toch een keer leren.
En trek je niet teveel van anderen aan zoals je al schrijft zal vast wel jaloezie zijn. Volg je eigen gevoel.

Ik zou hem niet alleen maar laten kliederen ermee. Lucas is ook 9 maanden maar die at altijd al goed, ik merk dat hij het eten wel heel interessant vind. Ik geef hem nu eerst zijn eten en dan als er nog 2 hapjes ongeveer in zitten dan geef ik de lepel en het bordje aan hem en dan laat ik hem gewoon een beetje uitproberen hoe dat gaat en dan word het natuurlijk ook een kliederboel maar hij eet wel eerst netjes zijn eten op voordat hij dat mag. Ik wil hem namelijk eigenlijk niet laten spelen met zijn eten.

Maar zoals ik al zei hij at altijd al heel goed dus ik snap heel goed dat je nu allang blij bent dat hij eet ookal is hij dan aan het kliederen, ik zou wel proberen het langzaam af te leren maar dat is helemaal aan jezelf en jij bepaalt hoe en wanneer je dat doet en natuurlijk niet je schoonzusje (of wie dan ook).

Groetjes

Hier ben ik weer!

We hebben Luka no zover dat hij zijn bord voor de helft normaal leeg eet, zonder te kliederen en daarna mag hij met een lepel zelf ‘scheppen’.
Terwijl hij met de lepel bezig is geef ik hem happen tussendoor. En dat gaat tot nu toe echt super!
Hij vind de lepel onwijs interesant, en dan kliedert hij minder met zijn eten. Hij doet het nog wel, maar idd met de laatste hapjes.

Bedankt voor de adviezen!

Groetjes, Marloes

Helemaal goed toch…
Wel fijn dat hij nu zo goed eet.

Senne doet precies hetzelfde!! Ik vind het zelf niet zo fijn maar anders eet ze helemaal niets!
Ze is op dit moment weer een hele slechte eter (keelontsteking)dus ik ben al lang blij dat er iets in gaat… erg hè?

Normaal kon ze ook wel wachten totdat haar bordje of (yoghurt) bakje leeg was maar nu is het de hele tijd… vroeg me ook al hetzelfde af

Groetjes van Sascha en Senne

Laat hem lekker gaan, hij is nog maar 9 maanden. Het is juist goed voor ze om met hun handjes te leren eten; herkennen van structuren, etc. Zolang het kliederen is in de zin dat het gewoon lekker eten is, lijkt het me prima. Als 'ie ermee gaat gooien wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Erik ging zo rond het 1e jaar met een vorkje eten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker