Kleven na een gezellig weekend!

Jada en ik hebben echt een super leuk weekend achter de rug, samen badderen, boodschapjes gedaan, ijsje gehaald, Agogo (Oma hier) opgezocht, naar de tandarts en huisarts geweest (hebben een super leuke speelkamer voor kinderen) naar het park, 's avonds een BBQ bij vrienden (lag ze pas om 10 uur!!! te slapen) in de tuin met water gespeeld met een vriendje, echt heel gezellig!

Maar vanochtend toen ik mezelf aan het klaar maken was voor werk, werd ze ineens kleverig! Ze kan je dan zo goed aankijken met die poppenogen, en dan zegt ze; don’t go! kiss, hug, i love you, don’t go! Zo zielig! Natuurlijk niets aan de hand, heeft een lieve nanny en zij is het naar 10 minuten vergeten, maar ik zit de hele ochtend met een vieze smaak in mijn mond zo van; bah weer werken! Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat!

Wat doen al de werkende mama’s hier om daarvan af te komen? Gewoon inbeelden dat ze een leuke tijd heeft weet ik wel, maar krijg toch niet die gedachte uit mijn hoofd van; is het werken van mij wel het beste voor mijn kind! (ookal kan ik niet stoppen vanwege het feit dat we geld nodig hebben om van te leven, en omdat ik thuis stapelgek zou worden)

herkenbaar! allereerst, wat een fijne dingen hebben jullie gedaan! heerlijk!
ik werk dan ook niet omdat ik net als bakmama 24/7 bij rico ben.
Maar ik herken het wel heel goed, als ik weg moet b.v. dan is het brullen tranen met tuiten.
kom ik terug, met vriendin, moet ik haar daarna uitzwaaien loop ik dus mee… denkt rico weer dat ik ga, weer brullen…en tranen met tuiten huilen. zo zielig!
ik merk altijd dat ik hem enorm gemist heb ook al ben ik maar 2 uurtjes weggeweest.
ik krijg ook altijd een rotgevoel dus ik bel ook meestal net als bakmama haha, of alles weer goed met m is, dan is zn humeur meestal ook weer normaal en dan kan ook ik weer fijn mijn ding doen.
ik zou dus gewoon eens bellen naar de nanny vragen of ze nog verdrietig is of dat ze weer lekker aan het spelen is. zo hoef jij niet met een rotgevoel naar je werk te gaan.

Inderdaad ik bel altijd even naar huis hoe het gaat met Jony, en of ze verdrietig is 9 van de 10x is het binnen een zeer korte tijd over.
Afgelopen woe. nog ga ik haar een dikke kus, met van doeg ik ga naar mijn werk… Jony zei: “neeee mamma thuis blijven hoeve niej werken”! Toen zei ik daarop: “jij gaat straks gezellig naar de kindjes toe”. Nou dat hoefde niet hoor Jony gaf aan dat ze lekker thuis bleef en pappa moest werken, en mamma moest thuis blijven.
Dus onder luid gebrul verliet ik het huis. Kon hoog en laag zingen niks was meer goed.
Net als Jada is ze het na 10 min al lang vergeten. Ik moet zeggen ik kan het wel los laten. Met het is echt niet leuk.
En tja de vraag te beantwoorden is het werken het beste voor je kind. Dat vindt ik lastig… Ik hoef in principe niet te werken voor het financiële plaatje. Ik werk meer omdat ik niet thuis kan wezen, ik wordt echt knetter hier als ik 7 dagen per week thuis ben. Jony gaat max 2 dagen naar het KDV. Meer niet, mijn man werkt 4 dagen per week dus die vangt ongeveer 1 dag per week op. En voor Jony is het goed om eens onder andere kindjes te wezen aangezien ze niet in een wijk woont en geen broertje/zusje heeft.

Hou de gedachten vast van: ze is het na 10 min weer vergeten, en je hebt een top Job (toch …). Straks vliegt ze je weer om de nek

Greetzz Cora

Tja Minke is ook altijd verdrietig als ik weg ga of als ik haar op de creche breng en natuurlijk vind ik dat niet leuk. Neeltje heeft het nog niet door als ik weg ga en die is ook blij als ik terugkom van heel even weggeweest (van de wc ofzo) hahaha die is altijd blij als ze me weer ziet! Maar ik vind werken ook leuk en wil dat graag naast mijn moederschap blijven doen. Juist de afwisseling maakt mij een gelukkig mens en dus een fijne mama. Dus ik kan het aardig loslaten, ik zal wel moeten!

Gewijzigd door - Linette1 op 16 Aug 2010 15:39:38

Klink als een heerlijk weekeind waar jullie beide van hebben genoten!
Misschien daardoor vond ze het ook wel even moeilijker dat je weg ging, of heeft ze daar altijd moeite mee?
Ik heb gelukkig nog niet zoveel moeite met het wegbrengen van Jasper, hij is echt een allemansvriendje en (nog) niet eenkennig. En ik zie dat ie ontzettend veel plezier met de andere kindjes bij de dagopvang heeft, dat stelt me gerust. Ik heb ook het volste vertrouwen in de lieve leidsters en in oma en weet zeker dat als het niet gaat of Jasper wel een tijd overstuur zou zijn ze met me zullen bellen om te overleggen. Je moet er op vertrouwen dat het wel goed komt, en ze het idd na 10 min alweer vergeten is en lekker aan het spelen is of iets leuks doet met haar nanny. En vervolgens stort je je op je werk voor de afleiding

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Het was een heerlijk weekend, normaal heeft ze er niet zo’n last van, ze heeft af en toe d’r momenten zeg maar, gisteren kwam ik thuis en was ze aan het hoesten, vanacht ook flink ziek geweest. Dus vermoed dat ze zich op Maandag ochtend al niet zo lekker voelde, denk ik! Ze was gisterenavond ook heel hangerig! En vanochtend lag ze nog te slapen toen ik weg ging! (deed ze dit maar in het weekend ) Dus hoop dat het gewoon was van niet lekker zijn!

Allereerst: wat een moppie is Jada toch! Dat bikini-tje! Helemaal top! Ze staat er echt zo als een peutermodelletje bij, ze kan zo in een bikini-gidsje! Ik vind de bikini echt superrrrrrr en dan die haartjes, schattig!

Eva had het vorige week ook opeens heel erg. Ik ging werken en zoals elke vrijdag bleef papa de ochtend thuis. Nooit iets aan de hand. Deze keer heeft ze vanaf toen ik weg reed gehuild en heel zielig om mama zitten roepen. Niks hielp! Ze had nergens interesse in. Toen pakte papa de kinderbijbel, want daar staan leuke plaatjes in. Zag ze Maria, die in de bijbel een staartje en bruin haar heeft. Zoals IK. Roept ze: ‘Mama!’ Heeft ze zeker 20 minuten alleen maar naar dat plaatje zitten staren, prevelend: ‘Mama, mama’. Ze wilde ook geen andere plaatjes kijken. Uiteindelijk was het wéér huilen en het hielp pas toen papa me op had gebeld en ze mijn stem hoorde! 's Middags was ze weer gewend aan mama en ik kreeg ik als vanouds weer een klap met haar portemonneetje! Zo ken ik haar weer!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik moet echt schaterlachen hier op mijn werk om dat portemonneetje

hey mamajada,
hier ook een uitziekend kindje, wat gisteren bij papa heel de dag om mama heeft geroepen, papa vond het verstandiger mij dat ff niet te laten weten toen ik op me werk zat (halleluja) …
bij het kdv doet ze het ook hoor, gillen krijsuh mummmuuuu (mummu ben ik !.. )
maar als ik de deur van de wagen opendoe,hoor ik haar alweer giegelen…
ze zijn snel afgeleid he, da scheelt…
en of het het beste is dat jij werkt, dat kan je natuurlijk alleen zelf bepalen… ik vind het bij mij verantwoord… want punt 1 voor de financien… en punt 2 om geen loco mama te creeren,want als ik 7 dagen thuis ben, heeft ze een moeder die tegen de muren omhoogspringt…en dat lijkt me voor een kindje ook niet leuk, de dagen dat ik er nu wel ben met haar vind ik leuk, dan heb ik ook meer aandacht voor haar, en ben ik minder geirriteerd… omdat ik ook weer mag werken en even mezelf mag zijn de andere dagen van de week !
Een blije mama is ook leuker voor een kindje he… als je er van houdt thuis te zijn 24/7 dan ist zeer moeilijk om op je werk te zitten natuurlijk…

@ rainbow bedankt van haar lieve tantes gehad!

@ sugars303, tja ik kan helemaal niet thuis blijven, heb het 1 jaar gedaan en werd gillend gek! Dus nee wil ik helemaal niet, maar soms had ik gehoopt part-time te werken maar dan kan hier gewoon niet! alleen als ik ooit voor mezelf zou beginnen! Dus we zullen zien Maar ik denk dat het komt omdat ik zelf zo’n fijne jeugd heb gehad met mijn moeder die wel altijd thuis was met 6 kinderen!

@mamajada,
nou ik heb veul respect voor jou mama, en voor de andere thuisblijvende mama… ik zou de pruik uit me kop trekken ik ben (verplicht, kon geen werk vinden) 10 maanden thuis gebleven …AHHHHHGGGGRRR nou je kon me bijna opnemen…
ik vond het echt niet grappig ! serieus, hoe lief ik die kleine ook vind hoor, voordat ik haar kreeg heb ik ook een half jaar thuis gezeten, werd ik even lijp hoor!
ik ben zeer dankbaar voor mijn parttime baantje! (gelukkig kan dat wel…)
en ja mijn mama was vroeger ook thuis (maar denk dat dat vroeguhhh toch iets anders was…, nog niet zo ingeburgert als nu) maar ik weet niet of ik daar nu een gelukkigere jeugd door heb gehad, ik had ook vriendinnetjes met een sleutel om dr nek… (je weet wel wat ik bedoel he) en die waren ook redelijk gelukkig hoor !
en jij hebt een lieve nanny … dus je hebt iemand die goed voor haar zorgt, zodat jij gezellige weekenden met je kindje door kunt brengen, da’s fijn, beter als een mama die doordraaid door het thuisblijven ! (vind ik dan hoor)

@ sugars 303, Tja je hebt ook gelijk, de tijden zijn er hier ook bijna niet meer na, om het in je eentje bol te werken, maare wie weet komt dat part-time wel ooit! Maar volledig thuisblijven daar zou ik ook doodongelukkig van worden! Zou niet goed kunnen verzinnen wat allemaal te doen, maar das meer omdat de nanny al het hele huishouden op zich neemt! Ja das toch ook wel fijn hoor, soms!

hahaha nou ik wil dr wel lenen hoor ! hihihihi !
nou ja ik heb niet zo’n groot huis en niet zo’n last van smetvrees, da scheelt ook hoor ! maar af en toe (deze week en vorige week werk ik fulltime) loop ik lichterlijk achter de feiten aan, kwa wasmandoverload zeg maar… maar ja papa heb gisteren zijn best gedaan met de droger (natuurlijk niet geheel naar mijn wens…maar ja …) halve wasmand hebben we nu hahaha! ken nie allus hebben…

maar iets wat ik me al een tijdje af zit te vragen, hoe kom jij in malawie, jou hubbie komt daar vandaan ? of jij ?

@ sugars 303, mijn man komt hier vandaan, ik ben hier als verpleegkunde student heen gegaan op stage en beetje blijven plakken zeg maar! Toen was ik binnen 9 maanden zwanger, gekkehuis, maar goed! Nu zit ik hier dus nog steeds, ben zelf gewoon Nederlands, geboren en getogen in het land van Heusden en Altena!

ow hahaha kijk nu weet ik hoe het zit wor … toch leuk om te wete !

@Linette: hahahaha, ze is en blijft een diva natuurlijk! Viel me mee dat ik geen klap kreeg van haar tas met inhoud (diva hondje chihuahua)!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Rainbow, hahahah die Eva van jou is me er ook eentje! Zie het helemaal voor me!