Kleuterschool

afgelopen zondag is mijn dochter Lindsey 4 jaar geworden. Alweer een hele leeftijd, het is echt voorbij gevlogen. Maandag gaat ze voor het eerst naar de kleuterschool we zijn erg benieuwd hoe ze het vind. Ze heeft er heel veel zin in en het opstappen is ook goed gegaan, integenstelling tot de peuterspeelzaal dat was vaak een drama…
Lindsey is een meisje wat een echt moederskindje is, daar hebben we met haar zusje van 8 maanden geen last van die hangt meer aan haar vader.
We zijn ook erg benieuwd hoe het allemaal gaat.
Ze is erg verlegen en in de belangstelling staan vind ze ook niet echt fijn…gelukkig heeft ze wel veel vriendinnetjes op school.
Ikzelf vind het wel een hele ervaring ook voor mij, het moeilijkste vind ik dat ik geen controle meer over mijn kleine meisje heeft als ze op school zit. Thuis kan je haar overal voor beschermen maar dat moet je op school aan de juffrouw overlaten die ontzettend lief is overigens, maar daar heb ik nog al moeite mee.
Veder vind ik het erg leuk dat ze gaat maar zal haar wel missen.

Zijn er mensen die zichzelf hierin herkennen en het willen delen met mij.

Hallo Diana,

Het gaat vast goed met Lindsey op school!
Mijn jongste is in sept naar school gegaan, op de peuterspeelzaal was het vaak een drama.
Ze was daar heel stil en timide.
Vanaf dag 1 ging het hier goed, ze is totaal anders op deze school.
Ik verwachte ieder moment een telefoontje (gebeurde nog wel eens bij de peuters), maar het ging (en gaat) heel goed.
Ze kende de klas al wel (ik ben vorig jaar overblijfmoeder geweest in deze klas).
De oudste zit sinds dit jaar helaas niet meer op deze school,maar op het sbo.
Ik laat de jongste niet overblijven (wil ze wel, maar eten is een probleem(zie dit forum,altijd ziek).

Het zal wel even wennen zijn , ze zijn zo snel grooot (en wijs!).

Wij hebben nu vakantie,5 maart begint de school weer!
Heel veel succes maandag!

Gr. Demelsa

hoi hoi
tja loslaten heet dat,en dat is moeilijk hihi
maar ook wel goed hoor en zeker als je zegt dat het een moederskindje is
het is voor een kind op den duur echt wel goed om een ‘eigen’ leventje te hebben buiten jou om
en voor jou ook ff lekker toch ( bij mij ging de vlag altijd uit als ze naar school gingen hahhaha) heb je lekker even een op een met je andere meisje
ze veranderen wel vind ik als ze op school zitten van een stil verlegen meisje kan ze ineens een stoere meid worden met een ietswat ‘grote mond’ hihi
ze denken dat ze er al zijn als ze op school zitten
maar goed hoeft voor jou dochter niet op te gaan natuurlijk . maar ik heb het meegemaakt met mijn oudste hihi lache en om mij heen heb ik het ook wel gezien en meegemaakt met vriendinnnen die dan hun eigen kind niet meer herkenden
wijze mensjes worden het (ook superleuk)
veel sucses en plezier
komt goed

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

het zal allemaal best goed komen hoor

wens lindsey veel plezier morgen op school en jij sterkte met de dag door komen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn