Kleuter wilt niet luisteren


#1

Op dit moment zit ik zelf met mijn handen in het haar.

Mijn zoontje is begin november 4 jaar geworden en gaat sinds een maandje naar de basisschool. Dit bevalt hem erg goed en hij gaat met veel plezier.

De tijden dat hij thuis is luisterd hij niet, pest onze hondjes, gooit met speelgoed, doet eigenlijk alles wat niet mag… het ergste hij begint ons te slaan.
Geen enkele conseqentie of straf helpt.

Als wij bezoek krijgen of we gaan ergens naar toe maakt hij het ons al snel tegen en haalt zijn hele show uit de kast, rennen, druk zijn, TE enthousiast en vooral niet luisteren en dingen doen om onze aandacht te trekken.

Wie kent dit en weet wat ik hier nog mee kan doen?


#2

Is waarschijnlijk de spanning van school die er uit komt thuis. Was hier in het begin ook. Tel daarbij vermoeidheid bij op van hele dagen school, ook nog sintetklaastijd en je hebt een onhandelbare stuiterbal. Het gaat weer over. Zou zijngedrag mits het niet de spuigaten uitloopt zoveel mogelijk negeren. Hier werkte veel knuffelen, ik heb een echte knuffelkont en hij miste door hele dag school zijn knuffels met mama en even die aandacht helemaal voor zichzelf alleen, hoe graag hij ook naar school gaat

Liefs Michelle

Gewijzigd door - miremady op 02 Dec 2012 16:01:30


#3

Als ik dit zo lees IS het niet echt te negeren…
Dus ik zou zeggen:
Spreek met hem af dat hij een half uur mag uitrazen,
en daarna is het over en uit.
Dus daarna lief spelen, helpen, knuffelen,
eventueel even tv kijken of computeren.

en dan bedoel ik dus na dat half uur echt kort houden.
Als consequenties/straf niet helpen pak je hem nog
niet stevig genoeg aan…

M.


#4

Herkenbaar en wij hebben onze dochter nu een paar dagen thuis gehouden, je ziet gelijk dat het beter gaat … rust … Nu mag je ze nog thuis houden