Kleuter en sport?

melanie is ene heel lief meisje, eigenlijk te lief… ze kan best een kattekopje zijn maar is dat tegen dr zusje of neefje, kindjes die ze goed kent en waar ze zich veilig bij voelt…
maar ze zit nu op school en het is vreselijk maar ze word nu al behoorlijk geplaagd.
ze klaagt nog niet, maar ik zie het gebeuren, als ik dr smorgens heen breeng zie ik dat een aantal meisjes haar buitensluit en toen ik gister watte vroeg was ging ik ff in de gang zitten, de juf liep de klas uit en direct pakten 2 jochies haar bij dr haar om dr flink hard aan te trekken…
en zo zijn dr meer voorbeelden… mijnmoeder hard kan dit niet aanzien… ik vind het vreselijk!
ik heb me beheerst gister ik dacht ik ga die klas niet inrennen want dan hebben ze nog een reden om haar te plagen en pijn te doen…
dus toen de juf een paar minuten trug kwam lopen sprak ik dr gelijk aan, juf sprak de jochies aan en daar wa t klaar mee…

ik wil eigenlijk nu al ingrijpen, niet door die knuletjes en andere kinderen of hun ouders aan t espreken, maar door melanie te leren hoe ze voor zichzelf op komt…
ik heb t idee dat ik dr op een sport moet doen… iets waar ze leeert voor zichzelf op te komen…
maar wat??
ik heb wel eens gehoord dat judo oid goed is, maar is dat zo??
ik wil geen verchetersbaasje cre-eeren, ik wil een meisje zelf vertrouwen geven, ik wil haar leren dat ze zich niet hoefd te laten slaan…

heefd iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?? en wat ik dan als sport moet kiezen?? waar word ze beter van??
meer zelfvertrouwen en het leren van zich af te bijten…(niette letterlijk:D)

Hoi,

Das natuurlijk niet leuk om te zien dat je eigen kind geplaagd wordt.
Er zijn ook een soort trainingen in de vorm van speltherapie om te leren omgaan met dergelijke situaties. Weet alleen niet waar je dan moet wezen.
Ik werk in een instelling met verstandelijk gehandicapten en bij ons doen de pedagogische medewerkers dergelijke therapieën.

Qua sporten zou ik het niet precies weten.

Succes ermee!
Groet Vanessa mama van Senna.