Hoi,
Wat moet is een normale kleur van de ontlasting… Want hij is vandaag al de hele dag eigeel (kleur) en het stinkt ernorm en het is niet echt dik…
Verder kan het kwaat als je een paar dagen geen potje geeft…
Hoi,
Wat moet is een normale kleur van de ontlasting… Want hij is vandaag al de hele dag eigeel (kleur) en het stinkt ernorm en het is niet echt dik…
Verder kan het kwaat als je een paar dagen geen potje geeft…
Ah, tandjespoep noemen wij dat!
Bij baby’s is er geen normale ontlastingkleur. Zeker niet als ze borstvoeding krijgen. Het heeft heel vaak een andere kleur, geur, dikte.
Zodra ze met tandjes bezig gaan, is die ontlasting dunner, geler en hij stinkt zurig. Dus mogelijk is dat de oorzaak van de luiers van vandaag.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 29 Feb 2008 16:44:02
Oke kan het dan ook zijn dat haririg is, veel spuugt en veel slaapt want ik zie nog niks zitten… hij bijt wel op zijn speen en fles,
lieke heeft dan ook andere ontalsting en dunner en stinkt enorm.
ook bijt ze dan overal op.
en kwijlen!
Spugen hoort r volgens mij niet bij.
Ook was ze heel hangerig, dus waarschijnlijk zijn het tandjes die op komst zijn.
groetjes Gytha

Deze verschijnselen zijn hier ook bekend. Fréderique is er vroeg bij vandaag net 4 maand, maar haar eerste tandjes komen er al door. Flesje gaat moeilijk leeg, dunne ontlasting e.d. Voor de rest heeft ze er echter weinig last van. Wel een speen gegeven met een grotere gat, lijkt minder pijnlijk te doen bij het drinken. Maar ik kan het me ook verbeelden hoor.
Marleen (trotse mama van Fréderique)

Kan kloppen dat je nog niks van tandjes ziet of voelt. Die dingen komen met groeischeuten door, dus het kan net zo makkelijk dat hij over een paar maanden pas zijn eerste tandje heeft.
Onze oudste begon tegen het half jaar met last van tandjes en uiteindelijk kwam bij 9 maanden pas de eerste door.
Bijten op speen en fles zijn ook symptomen van doorkomende tandjes. Je kunt hem een bijtring geven. Zo’n ding wat je in de koelkast moet bewaren. Is lekker koel, verdooft wat en ze kunnen hun bijtbehoefte kwijt.
Groetekes, Sje
Anna heeft ook vaak last van het doorkomen van de eerste tandjes. Elke keer dnek ik, nu komen ze echt door… NOT! Ze heeft elke keer last van gele ontlasting, rode wangetjes, kwijlen en nu voel je ook een heeeeeeeeel klein bobbektje op haar tandvlees!
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.