Kletsmajoor Erik

Wil jullie even laten delen in mijn trots…

Erik praat sinds een paar dagen in twee-woordzinnetjes. Hij zegt twee dingen heel vaak:

“Auto mij.” Om dus aan te geven dat z’n nieuwe brandweerauto met onwijs stoere sirene en muziekjes toch écht van hem is…
“Kom maar.” Als hij de poezen, hertjes en papa en mama roept.

Is het niet een dotje? En een knapperd, dat 'ie al met twee woorden kan spreken?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Logisch dat je daar trots op bent Mriek.

Echt goed hoor van Erik dat hij al zoveel woorden kan en nu ook al met 2 woordjes kan spreken. Tim begrijpt al heel veel, maar zegt nog bijna niks. Als ik zeg pak je schoentjes of waar is je jas. Dan loopt hij er wel netjes heen om die te pakken. En als ik zeg zullen we een boekje lezen dan pakt hij een boekje en komt naar me toe. Zo zijn er nog meer dingen die hij al begrijpt. Maar meer dan papa, mama, auto en hondje zelf zeggen kan hij nog niet ook al praten we al vanaf dat hij geboren is veel tegen hem. Maar goed dat komt vanzelf wel.

Lekker genieten van jullie kletsmajoortje.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Leuk he, de hele dag ondertiteling! En nu vind je het nog heel erg leuk, er komt een fase dat je hem smeekt om even zijn mond te houden. Kun je je nu nog niks bij voorstellen maar het is echt zo.

Op het moment dat je vragen krijgt als “mama, hoe maken ze stoplichten”, zorg dan maar dat je altijd antwoorden paraat hebt! ))

Groetekes, Sje

Wat knap van Erik & volgens mij is hij hartstikke snel! Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend trots bent.
Go Erik!

Veel plezier met opnieuw een erg leuke fase!

@Sandra; inderdaad, komt vanzelf! Tim loopt tenslotte toch al een tijdje zelfstandig en Erik nog niet. Hopelijk komt dat ook ooit goed, dan is het helemaal perfect…

@Sje: oh jee. Hoe worden stoplichten gemaakt? Geen idee. Mag je dat dan ook gewoon zeggen of val je dan genadeloos van je voetstuk als ouder? Dat wordt veel Discovery Channel kijken ben ik bang…haha.

@Saro: volgens mij is 'ie inderdaad iets sneller dan gemiddeld. Maar zoals ik al zei, hij loopt dan nog weer niet zelfstandig en dat doet Tim en Dani dan weer wel. En daar is Dani dan dus weer heel snel in. Leuk hè, dat het zo verschilt per kindje.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

“Stoplichten maken ze in een fabriek”.
En dan denk je dat je er vanaf bent, maar dat is niet zo.

“Maar hoe maken ze die dan in een fabriek?”. Zucht…

“Met palen van ijzer en die schilderen ze zwart met wit. Daar maken ze een zwarte kast op waar ze 3 lampen in maken: een rode, een oranje en een groene.”

En met een beetje geluk krijg je dan niet de vraag hoe ze dan om en om aan en uit gaan op een kruising! Zoek het telefoonnummer van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat maar vast op, dan kun je Erik daarheen verwijzen voor verdere vragen!

Groetekes, Sje

Of op een kerkhof: “Mama, wie moet er nou hier blijven liggen en wie mag er naar de sterretjes?”. Ook een hele fijne vraag die wat van je creativiteit vergt! Maar ook dat is me gelukt! Haha!

Groetekes, Sje

Wauw, wat een slimme vragen van jouw kinderen zeg. Hoe komen ze erop? Ach, gelukkig bestaat er Google voor de écht technische vragen zoals die over de stoplichten. Tegen de tijd dat Erik die vragen gaat stellen is 'ie vast al heel slim met de computer en zeg ik gewoon: “Lieverd, google maar even.”

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Of we verwijzen onze kindjes door naar Sje, die weet soms nog meer dan google

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ja hoor stuur maar door die kinderen. Ik heb inmiddels veel pasklare antwoorden!

Groetekes, Sje

Lang leven discovery en het programma “How it’s made” Echt een aanrader voor de mamma’s die nog niet weten hoe het allemaal in elkaar steekt…

He maar netjes van Erik hoor Mriek. Morgan kletst heel veel maar zegt nog heel weinig

Groetjes,

Michèle

Hier kijken ze inderdaad ook naar How It’s Made. Erg leuk programma! En ze vinden Mythbusters op Discovery ook een erg leuk programma. Moeten we wel een en ander vertalen en uitleggen maar dat doen we graag.

Groetekes, Sje

Wat goed van Erik!!
Seth kletst ook de oren van je kop, maar of hij nu echt wat zegt?
Hij zegt papa na, en wijst naar veel dingen en zegt dan soms ‘dat’ (ipv die, wat veel kinderen zeggen), maar ook dat gaat niet helemaal bewust volgens mij, haha…
Het zijn in ieder geval hele leuke fases!
Liefs, Anne

Wowww Toppie mriek das echt snel, en indd wat Sje zegt op een dag zeg kun je aub even je mond houden

Heel herkenbaar die vragen, Heel leuk (not) die waarom vragen, wordt je gek van hahahaha

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Je wordt inderdaad af en toe flink gestoord van die vragen maar het is wel een uitdaging om op z’n peuters of kleuters toch een zo goed mogelijke uitleg te geven. Goeie braintraining voor jezelf!

En alleen maar een goed teken ook dat ze die vragen stellen. Betekent dat ze leergierig zijn.

Als ik echt een keer het antwoord niet weet, zeg ik het ook eerlijk. “Papa’s en mama’s weten heel erg veel maar sommige dingen weten papa’s en mama’s ook niet.”. En daar nemen ze dan ook genoegen mee.

Groetekes, Sje

Super leuk als ze net praten Vind het bij bjorn ook erg leuk
Vandaag hadden we een vietuig met de klemtoon verkeerd
Maar weet ook uit ervaring dat je wel eens dol kunt worden van de hele dag het geklets
Mijn stiefdochter kletste echt om het kletsen
Heb well een voor de grap een stopwatch aan gezet en gestopt toen zij stopte Voor een min of 3 57 min stond er op
Heel soms was ik het wel eens spuug zat en dan zette ik de kook wekker op 5/7 min en daarna mocht ze weer verder Meestal had ik er dan aan tafel gezet met stiften en dan vergat ze de afspraak dat ze weer mocht en was er even rust in huis
De kook wekker gebruikte ik ook bij de, poep op een plankie/plas/kakkie periode
Moeder liep de hele dag Dat mag je niet zeggen. enz enz
daar had ik geen zin in Wekker op 7 min en “verplicht” vieze woorden zeggen
5 Min leuk daarna heeeeeeeel erg vervelend voor ze Maar ze moest de 7 min volmaken
Dan hadden we het weer gehad voor een dag op 6/7

Maar zover is het nog niet Dus geniet nog van de eerste woordjes en zinnetjes
Leuk leuk leuk

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Ik verheug me inmiddels echt al op het vele geklets en de waarom-vragen, dames…

Leuk nog: ik haalde Erik vanavond op bij mijn ouders en m’n moeder zei trots dat Erik die middag een zinnetje met welgeteld vier woordjes had gezegd. Volgens haar had 'ie tegen de hertjes gezegd: “Kom maar bij mij.” Hmm. Eerst zien. Zou het zo snel gaan? Is die laatste sprong (waar we inmiddels aan het uitkomen zijn) toch nog ergens goed voor geweest…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Super zeg! Wat een knappe man is die Erik!

Heerlijk om zo te horen wat er een beeje omgaat in dat koppie!
Wij doen het nog even met enkele woorden en brabbelzinnen, maar ook Nora richt nu al haar pijlen op het kletsen, nieuwe klanken en wooren. Vanochtend zei ze huppakee na, toen ik het zei! Zo schattig!

Genieten ervan, Mriek!

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

O wat goed!
Echt super om te zien dat ze elke dag weer wat opsteken he :smiley:

kanp hoor! hier hadden we ook zo’n snelle prater en nu moet ik geregeld zeggen stil eens even hahahah

geweldig meid! geniet ervan!

Groetjes Gytha