Kleinere fles aanmaken

Pfff…weten jullie nog dat Julia begin deze maand een ontzettend hongerlapje was? Het eten was niet aan te slepen! Ze ging van 165 naar 200 cc en dan nog kwam ze om de 3 uur! Nou, die trek had duidelijk te maken met een groeispurt en nu is ze dus weer ‘normaal’. Ze krijgt nu al een week of 3 200 cc (180+6) en 1x per dag een papfles (180+6+2 Nutrix). Die papfles drinkt ze NOOIT op. En nu laat ze bij de gewone voedingen ook 30-50 cc staan. Af en toe drinkt ze 200, maar meestal krijgt ze het niet weg.

Ik denk dat ik, voorlopig dan, even terugga na wat minder dan 200cc. Ze wil wel nog 5 voedingen, daar ontkom ik nog even niet aan. Maar als ik dan meteen terug ga van 180+6 naar 150+5, dan denk ik dat ze weer trek krijgt. 165 is wat weinig denk ik. Zouden jullie dan kiezen voor bv meer water of meer voeding? Dus bv 160 water+5 schepjes=175 drinken of 150 water+6 schepjes=180 drinken…Maar dan wordt het misschien een drap? Wat zou een goede verhouding zijn???

Groetjes Rainbow, trotse mama

Waarom kijk je niet welke flessen ze wel opdrinkt en welke niet. Dan maak je als ze ze wel leeg drinkt 200 en als ze ze niet leegdrinkt 165. Dan ben je ook niet aan het rommelen met meer of minder voeding dan wel water. Lijkt mij makkelijker dan.

Groetjes,

Michèle

Ik vond het eigenlijk zonde om steeds best veel melk weg te moeten gooien, maar ik blijf toch maar gewoon 180+6 maken…dan laat ze het maar staan. Anders wordt het allemaal zo’n geklooi. Net liet ze ook weer de helft staan…Maar ze moet eigenlijk op deze leeftijd gewoon 180 krijgen, dus dat doen we dan maar!

ik zou ook 180 water 6 schepjes doen en dan afgieten tot 180

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja dat hebben wij ook gedaan toen. Net zo lang tot ze alles pakte. Alleen de laatste zijn we weer aan het afbouwen daar drinkt ze zo ie zo maar 160 of minder van, maar ja die moet ze ook vanzelf kwijtraken he

Groetjes,

Michèle

ja dat komt vanzelf, volgens mij gaat de laatste fles er rond het half jaar pas helemaal af. kan iets langer kan iets korter duren maar ik dnek nie veel korter meid

Nee korter weet ik. Ze was een paar nachten aan het doorslapen maar kreeg op de dag meer honger dus vandaar dat ik haar nu om 22.00 wakker maak.

Groetjes,

Michèle

daarom bedoel ik te zeggen dat ze er toch misschien niet helemaal aantoe is juist omdat ze dus nog zoveel honger heeft.
maar wat ik wil zeggen…het is meestal een half jaar dat ze er helemaal vanaf zijn en dat het dan ook redelijk tot goed gaat.
stage gelopen een paar maanden op een kdo daar heb ik het weer opgevangen.
maar ik weet het ook niet honderd procent zeker.
zal wel per kind verschillen

Ja zou kunnen. Ach we zitten op 160 nu enne we zien wel wanneer daar weer wat af kan en wanneer we kunnen stoppen. Heb toch al geen klagen vanwege het feit dat ze over het algemeen verder goed doorslaapt

Groetjes,

Michèle

ja precies haha, ik ben nog lang niet bezig met die fles afbouwen, ik zit nog niet eens op 200cc per fles overdag dus ik doe het lekker rustig aan. ben wel de tijd aan hetinkorten van zijn laatste fles, want die zit nog op half 12…die wil ik weer naar 11 uur krijgen en dan als hij 200 cc krijgt weer afbouwen naar half 11 en als dat goed gaat naar 10 uur… en dan laat ik dat maar lekker een maand of 2 zo en dan zullen we wel is verder kijken

[img]http://lilypie.com/pic/090125/QCBl.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/USuWp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Morgan krijgt nu om de 4 uur eten en we starten altijd om 6.00 's morgens dus wij komen al om 22.00 uit. Toen ik haar nog zelf liet komen ging ik wel altijd al naar bed anders is het geen doen.

Groetjes,

Michèle

Op dit moment drinkt Julia vrijwel niets. Gisteren heeft ze, onder het oog van veel mensen, laten zien dat ze ook kan overgeven. Heel haar fles kwam eruit, echt alles! Ze bleef ook aan het overgeven. Daarna zag ze lijkwit…het was heel zielig. Nu is ze thuis bij papa en ik ga vanmiddag naar huis. Ze heeft totaal geen zin in haar fles, ze is duidelijk niet lekker…We geven nu steeds 90 cc en die laat ze zelfs half staan…Ach, komt ook wel weer goed…maar zielig is het wel, als je kleine meisje zo moet spugen en misselijk is!

Oh jee buikgriepje??? Hier nog een snotterende klini clown, Gelukkig gister wel weer een temp van 37.3.

Groetjes,

Michèle

rainbow hou je het wel inde gaten dat ie niet uitdroogd plasluiers goed in de gaten houden

Ik denk inderdaad een griepje, vast meegenomen van het kdv. Morgan is ook al een tijd verkouden he? Julia niet, maar die heeft gewoon rode ogen en een clownsneusje van de slaap en van het ziek zijn.

Lieke, dat moet ik goed in de gaten houden ja. Gisteren plaste ze ook heel weinig, het was haast een droge luier. Goed dat je het nog even zegt. Anders misschien ORS halen?

wat is ORS?

Ja Morgan in nu al twee weken aan het snotteren. Morgen bel ik op de dag even naar de creche om te kijken hoe ze dan is en we kijken vanacht even hoe of wat met het hoesten anders zitten we vrijdag bij de ha met haar.

en ja zou ik wel even in huis halen ja dat is wel beter, beter safe than sorry.

Groetjes,

Michèle

ORS is een soort ampul (nooit gebruikt nog, dus geen idee of het een ampul of een pil of zoiets is?) die je moet gebruiken tegen uitdroging, bv als babies veel overgeven of diaree hebben. Je hebt het voor volwassenen en kindjes. Ze raden het ook aan bij het cb en huisartsen enzo, je koopt het bij drogist en apotheek!