haha als je een schema wilt voor 7/8 mnd is van het consultatieburo:
200ml flesvoeding + pap
Broodmaaltijd (bruinbrood, dieetmagarine en evt beleg) + 200 ml flesvoeding of 200 ml flesvoeding + pap
warme maaltijd + toetje (bijv. magere halfvolle yoghurt)
Fruithapje
Volgorde mag je dan zelf bepalen. Pas vanaf 9 maanden komt er sapjes en koekjes ed bij op te staan op hun schema ^^
Maar ik ben het wel eens met de Mama van Rico, je kan wel elke keer kijken naar wat ze opkomen maar er moet natuurlijk ook een maximum aan gesteld worden, het laatste wat je wilt is een kind later met overgewicht en alle problemen die daarbij komen, lichamelijk en geestelijk. Het ene kindje eet wel wat meer dan het gemiddelde het andere minder dat is geen probleem, maar niet het driedubbele bij wijze van spreken.
Hier is het op dit moment:
Ochtend: Pap 200 ml
Tussend: Koekje of fruit + sap naar behoefte geef 200 ml kijk gewoon wat hij opdringt
Middag: 1/2 plak brood (boter/beleg) probeer het optevoeren naar een hele + 200 ml flesvoeding.
Tussend: koekje of fruit + 200 ml sap naar behoefte
Avond: 200gr groentehap + toetje kwark/yoghurt 85/125 ml verschilt per kuipje
Fruit of koekjes verschillen nogal eens, eigenlijk wat mij uitkomt, maar zo is het ook op het kdv eigenlijk smorgens maar als de leverancier nog niet is langs geweest krijgen ze het smiddags, eerst had ik zoiets van jah maar ik wil dat hij het smorgens krijgt, nu heb ik zoiets van dit komt mij ook wel goed uit… dat het kan. De ene keer eet hij alles netjes op en drinkt hij alles op, heeft ook met de temperatuur buiten te maken, de andere keer laat hij een half koekje of een half groentehapje staan is ook prima volgende dag weer verder.
Had laatst een keer bij mijn moeder, dat hij alles al op had zelfs zijn sapjes en toen ook nog extra water en extra liga die ik nog in mijn tas had en toch honger had. Toen heb ik hem maar een fruitcupje gegeven wat mijn moeder gelukkig had en toen was het ook weer goed. haha zelf heb ik ook mijn momenten dat ik naar al mijn eten nog een zak chips opeet savonds dus voor een keer kan het geen kwaad ^^