Kleine voetjes wat zijn jullie kinderen hun maten

Hoi,

Onze dochter is bijna 1,08 meter maar heeft nog maar net aan maat 26. En naar ik verneem is dat er klein voor die lengte.
Nu heb ik mijn eigen babyboek gekeken en zag ik dat ik bij een lengte van 1,05 al maat 27 had. (onze moeder was daar erg ijverig in het bijhouden van dit zo dingen)
Nu vroeg ik mij af is maat 26 echt klein bij haar lengte.
Niet dat ik me zorgen maak ofzo maar ben wel nieuwsgierig.

Hoor graag van jullie.

groetjes

lon106

Meid, ik zou me geen moment zorgen maken! Onze jongste van 4 jaar is ook bijna die lengte en is net over naar maat 27. Ik heb nog nooit gehoord dat ze kleine voeten heeft!

De oudste is 5 jaar, 110cm en die heeft maat 28 en ook over haar hoor ik niks dat ze kleine voeten zou hebben voor haar leeftijd.

En voor je het weet zit ze in een groeispurt en slaat ze straks een maat over! Dat is mijn zus met mijn neefje overkomen. Gewoon een maat overgeslagen, zo snel was-ie uit zijn schoenen gegroeid.

Dus lekker op maatje 26 rond laten lopen die kleine meid! Niks mis mee!

Groetekes, Sje

toevallig gister met mijn zusje schoenen voor haar zoontje wezen kopen. Die is net 1 jaar en heeft maat 21…

het zegt mij verder niks hoor… groot/klein?! Weet wel dat er een vriedin was die haar dochter op té kleine schoenen liet lopen (wist ze niet hoor) en toen ging ze nieuwe schoenen kopen met haar en hup ze liep veel beterder dan eerst! Dus geen té kleine schoenen kopen…

Lieke is 21 maanden en heeft maat 22-23 maar hele smalle voetjes!
Zo moeilijk om voor haar goede schoenen te vinden.
Van de winter collectie een hele winkel vol had ik maar keus uit 2 schoenen die het beste paste! De rest waren allemaal veeel te breed.

groetjes Gytha

Hoi,

Nou ik zie het al een onzin opmerking dus. Ik zie dat onze dochter toen ze kleiner was netzo grote maat hadden als jullie kinderen.
Hoe kwam ik nu bij die vraag ik was van de week bij een sportklubje wezen kijken met mijn dochter en toen mocht ze niet zonder sportschoenen of balletschoentjes meedoen ( wat ik belachelijk vond want er waren geen dingen die op haar tenen konden vallen en een balletschoentje houd dat ook niet tegen en ze had antislipsokken/ sloffen aan). Toen kon ik wel een paar lenen van een paar moeder die daar zat toen ik vroeg welke maat het was maat 27,5 zei ik sorry maar ze heeft pas maat 26 toen ging de andere moeders gelijk van zo dat is een kleine voet. de rest van de meiden en jongens waren in de leeftijd van 4 en 5 jaar en ongeveer op dezelfde lengte of langer en hadden geen schoenen kleiner dan maat 27/28 naar ik mocht vernemen.
Vadaar dat ik jullie dat even vroeg.

lon106

Koop wel eigen schoentjes voor haar he als ze blijft meedoen?! Zeker gezien dat andere topic waarin je aangeeft dat ze met haar voetjes naar binnen loopt, zou ik haar niet op geleende schoentjes laten lopen.

Groetekes, Sje

Hoi,

Sje,

Het was ook maar voor een keer en uiteindelijk heeft geen schoenen aangehad daar er gewoon geen van haar maat waren en ik na een kleine discussie haar op eigen verantwoording heb laten meedoen.
Gisteren hebben we haar eigen schoentjes gekocht. Want het sporten was helaaml geweldig een deed niet onder voor de andere kinderen. Ondanks het niet zo leuke begin.

groetjes,

lon106

mijn zoontje van 18,5 maand oud heeft schoenmaat 25/26.

Hij is 94 cm lang bij 15,8 kilo zwaar.

Hij is groot en flink gebouwd dus zal raar zijn als hij kleine voetjes zou hebben met een mamma met maat 42,5 a 43.

En kleine voetjes nu zegt niets over later hoor.

Ik had met 5 jaar maatje 25/26 maar was toen maar net 96 cm lang.
En nu heb ik zoals ik eerder gezegd maatje 42,5 a 43.

En meisjes schelen vaak wel met jongens natuurlijk.

Mijn oudste van 8,5 jaar heeft schoenmaat 36. gaat met sandalen over op maat 37.

groetjes Bianca

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

onze jongste i(4 jaar) is ongeveer 1.06 en heeft maat 28, de oudste is rond de 1.25 en heeft 34 (5 jaar).

Maar volgens mij is er geen richtlijn over wanneer voetjes te groot zijn of te klein.

groetjes Miranda

onze oudste heeft is bijna 8 en heeft maat 30 onze jongste word in ahgusts 6 en heeft schoenmaat 31

Nanik heeft maat 24 (sinds kort)
Dewi van 9,5 jaar heeft al maat 37.
Ik heb 39 dus binnenkort kunnen we schoenen delen hahaha

Nike schoenen voor mezelf koop ik niet vind ik te duur maar voor haar wel. Dus dat is wel tof dan

Bianca

Joyce heeft deze week nieuwe schoenen gekregen in maat 25 en word augustus 4.
En Amy zit in maat 21 en wordt in juli 2. Ik vind het wel moeilijk om schoenen te kopen bij die kleintjes omdat ze zelf niets aageven en niet echt willen meewerken.

Mijn zoontje is 19 maanden en heeft maat 22.

mijn zoontje word 12 juni 2009 ,… 3 jaar hij heeft maat 22 vind het wel lief

hij heeft ook kledingmaat 86

klein manneke maar zijn moeder (ik dus) heeft ook schoenmaat 36 en is maar 1m59 lang.

Hoi,

Mijn zoontje wordt in oktober 3 en heeft nu maat 92 nog wel iets te groot en maat 23 van schoenen. Volgens mij vrij normaal , Tja en wanneer is iets niet normaal. Ik zou me daar dus echt niet druk om maken.

Groetjes Spruit

Mijn zoontje van 22 maanden heeft schoenmaat 26/27.

Maar hij is ook erg lang,nu 98 cm lang bij 17 kilo.
Dus het is mooi in proportie.

Oké ikke ook mee doen hihi

Jens is nu 2,5 en is 99cm lang, 15kg, kledingmaat 98 (broek), 104 (shirt), en schoenmaat 26.

Mijn lange lummel

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Mijn dochter is 6 en heeft maat 32. Ze is ongeveer 130 cm.
Mijn zoontje is 21 maanden en heeft maat 21/22. Hij is 83 cm.
Groetjes Gu.