Kleine slaapt niet door

hallo mijn zoon is 15 maanden hij slaapt s’nacht nooit door
is dit normaal en komt dit vaker voor
of moeten we toch iets anders proberen want we hebben al zo veel geprobeert zo als mijn man gaat bij hem liggen tot hij in slaap valt
gewoon laten huilen
wat langer wakker houden en juist vroeger op bed
zelfs overdag op zijn kamer spelen en laten wenen en zeggen dat hij moet slapen en dat wij ook zo op bed gaan
kan iemand anders een andere oplossing ik hoor hem graag

Hallo Marjan,
Nou hier hetzelfde probleem hoor ! Onze dochter wordt 19 dec. een jaar en slaapt soms een week of 2/3 door en dan is het weer voorbij. Ook wij hebben al tig dingen geprobeerd, maar zijn er nooit bij gaan liggen. In slaap komen doet ze wel, maar rond de klok van 4 uur of rond half 6 komt ze en dan geven we de tut en slaapt ze verder, maar als ze een paar nachten doorslaapt is dat wel ontzettend lekker hoor dus valt altijd tegen als je eruit moet. Ik heb een vriendin en haar dochter slaapt ook niet door. We hebben tegen elkaar gezegd dat we ze gewoon laten huilen, maar na een nacht of 5 heb je dat wel gezien. Het is niet uit te houden om nacht in nacht uit wakker te liggen. Dat houdt je niet vol. Hier is het dus ook zo en ik ben bang dat we er weinig aan kunnen doen helaas. Als ze straks een jaar of 16 zijn en komen om 13 uur uit hun bed rollen dan denken we nog terug aan deze tijd hahahahahahaha. Nee sorry heb geen oplossing, maar weet precies wat je meemaakt.
Hopen dat het over gaat en wij weer een heerlijke nachtrust hebben.
Gr. Natasja

nou ik blij dat wij dus niet de enige zijn die dit hebben
maar je hebt gelijk over een aantal jaar denken we nog vaak terug dat ze niet wouden slapen maar dan willen ze er niet meer uit komen
nou ik hoop ook dat het snel voorbij is voor ons en voor jullie

Hoi Marjan,

Wij hebben hier geen problemen mee gehad gelukkig maar kan
misschien wel helpen.
Gaat je zoontje tussen de middag nog op bed?
Je zou het middagslaapje anders kunnen laten vervallen en dan
gaat ie om half 7 op bed.
Je kan hem ook nog vlak voor het slapen gaan savonds een papfles
geven. Hierdoor is zijn maagje goed gevuld en denk ik niet dat
hij nog wakker wordt.
Wordt hij nog wel wakker snachts dan kun je even een schone luier aandoen en speen in doen.
Elke 2 1/2 wil niet altijd meer op bed tussen de middag en die wil
dan graag om 6 uur slapen.
Zij wordt wel elke dag tussen half 6 en 7 uur wakker.
Anne van 19 week is ook elke dag om half 6 wakker en wil dan pas weer
rond 7 uur slapen, dus het vroege opstaan zijn we gewend.
We denken maar zo, kleine kindjes worden groot en dan slapen ze vast
wat langer smorgens.
Kunnen wij ook eens uitslapen!

Groetjes heleen

hallo dat heb ik ook al geprobeert om hem s’middags niet meer in slaap
te doen en dan gaat hij inderdaad vroeger op bed maar s;nachts blijft hij wakker worden
en hij krijgt voor het slapen gaan nog een pap fles maar helpt ook niet
en ik kan hem de speen niet geven want hij is vies van de speen dus dat is ook niet de oplossing maar ik ga er ook nog met de consultatie burau over hebben want ik neem aan dat er vast nog wel iets is wat ik nog niet heb geprobeert
ik laat het dan wel weten want dan hebben andere er mischien ook nog wel wat aan
jullie horen het dan wel
groetjes marjan

Nee je bent niet de enige Marjan. Gelukkig maar he ?
hahahahaha
Die papfles is mij juist afgeraden, omdat ze daar fit van worden en dus nog wakkerder worden in de nacht. Heb dat dus niet meer gedaan en toen heeft ze twee weken doorgeslapen, maar was ook maar van korte duur.
Dat 's middags niet naar bed gaan is ook geen optie inderdaad, heb ik ook geprobeerd, maar helaas.
Ik moet vanmiddag ook naar CB voor spuitjes en zal het dan ook eens vragen, maar het enige wat ik dan krijg te horen is “laten liggen en geen aandacht aan besteden, dan is het zo voorbij”, maar dat heb ik dus wel eens een dag of 5 geprobeerd en dat breekt op. Je kan dan zelf ook helemaal niet slapen en na 5 nachten ben je kapot dus dan kies je eieren voor je geld.
Ik hoop dat het toch wel over gaat ! Laten we hopen Marjan dat het toch niet zo lang meer duurt.
Gr natasja

Het enige wat ik kan zeggen, het gaat over.

Wij hebben met Julia ook zo’n periode gehad, rond 1 jaar.
En ineens was het over en sliep ze weer door.

Dus volhouden.

Liefs Wendy

hoi hoi
Mijn zoontje Randy is nu 16 mnd en nog steeds slaapt hij niet door.
dus je bent niet de enige ga nu proberen zijn dutje in te korte.
verder hebben we alles al geprobeerd pyamapaje voor het slapen,schepje druivensuiker in zijn papfles,schepje bambix(voor langzame afbreek).
we hebben een erg vast ritme.
nu wil ik ook gaan proberen om hem wat later in bed te doen hij gaat normaal 7 uur. maar eerst maar eens dat dutje verkorte.
ik hoop dat er wat tussen staat wat je nog kan proberen.
verder weet ik ook geen tips meer
groetjes Tess

een lach van een kind geeft je dag zonneschijn