Kleine rode vlekjes in gezicht

Hallo allemaal,

Onze zoon Julian heeft sinds enige tijd kleine rode vlekjes/bultjes op zijn hoofd. Ze komen en ze gaan per 2 a 3 dagen, maar hij heeft er elke dag wel een paar. Onze huisarts weet niet precies wat het zou kunnen zijn; maar zeker geen hersenvliesontstekng of andere narigheid. Verder gaat alles ok; hij slaapt-eet goed, maar ik ben toch wel benieuwd wat het nou is. We hebben geen huisdieren en het zijn ook geen muggebultjes. Heeft iemand een idee?

Foekje

Hoi Foekje,

Hoe oud is Julian? Zoë had dit de eerste paar maanden steeds, maar toen was het overtollig talg. Nu heeft ze nog een heel gevoelige huid en als er rode vlekjes komen smeer ik er gelijk uierzalf op en dan is het zo weg.

Groetjes,
Inge

Sinds twee dagen heeft onss dochtertje daar ook last van. Alhoewel, zij zelf heeft er denk ik niet zo’n last van maar het staat zo vervelend van die kleine rode vlekjes in het gezichtje. Ik zou niet weten hoe het komt daarom ga ik deze topic volgen en wie weet komen er nog meer tips van hoe deze weggaan.

Niets om je druk om te maken. Komt gewoon van de warmte.
Goed in de schaduw. Goed insmeren, dan is er niets aan de hand.
Komt omdat kleine kinderen hun zweetklieren nog niet volledig ontwikkeld zijn. Dit is pas zo wanneer ze 7 of 8 zijn.

Inderdaad waarschijnlijk gewoon warmte-uitslag.

Groetekes, Sje

mijn zoontje Sem heeft er ook sinds een week last van, hij heeft ze in zijn gezicht en achter zijn linker oortje zit er ook 1.
ik dacht eerst dat het muggen beten waren maar daar zijn ze volgens mij te klein voor.
hij eet, drinkt, slaapt en speelt net als anders en hij heeft er ook geen last van als ik hem zo bezig zie.
het zal wel aan de warmte liggen , dat hoop ik dan maar.
vind het wel zielig die rode bultjes in zijn gezicht maar zolang hij er geen last van heeft zal het allemaal wel goed zijn.

p.s. morgen is hij jarig wordt een leuk feestje hoop ik.

Mogelijk gewoon babyacné?

Ene dag vaak wat heftiger dan de andere. Heeft hij er last van?

Groetjes Nynke

Moeder van drie meiden, die alledrie borstvoeding gehad hebben met hypoallergeen dieet.

Hallo,

Roze vlekjes en kleine bultjes in het gezichtje zijn niks om je zorgen over te maken. Baby acne verdwijnt vanzelf. Gewoon nivea of uierzalf smeren kan helpen. Bij warm weer komt het weer opzetten en dat kan 3 maanden duren. Maar je kleine uk heeft er helemaal geen last van!

Groetjes,

Tamara