Mijn zoontje heeft kleine rode stipjes op zijn buik en beentjes. Laats had hij ze ook, maar dat is vanzelf weer weggegaan. Hij is niet ziek geweest, dus daar heeft het niet mee te maken denk ik. Wel heeft hij een gevoelig huidje, wat snel droog word. Zou het gewoon een reactie kunnen zijn van iets? De meeste kleren was ik met een neutraal wasmiddel, dat is het ook niet. Dan misschien bepaald soort eten? Iemand een idee?
Kleine rode stipjes
Onze kleine uk heeft hetzelfde, ik ben al gaan wassen met Neutral. Ik kreeg z’n huidje niet aangesmeerd zo droog! En als het ene (beentjes bijv.) een beetje op waren geknapt begon het elder wel… Nu heb ik van de huisarts een vaseline creme gekregen, die doet het heel erg goed. Nu had hij van de week een rode uitslag in z’n nek en pukkeltjes op z’n arm, vuurrood. Ik heb hiervoor van Weleda Wecesin gekocht, dat is een soort talkpoeder. Het werkt!! Het trekt enorm bij en dat in 3x strooien! Hoop dat je wat er aan hebt.
Suc6, groeten kirsten
Het kunnen ook gewoon warmte-bultjes zijn. Worden ze duidelijker als hij in bad zit? Zo ja, dan zijn het sowieso warmtebultjes. Die bultjes willen ze ook nog weleens krijgen als ze bijvoorbeeld koorts hebben of hebben gehad.
Of 's ochtends hebben ze ook vaak meer van die bultjes dan de rest van de dag omdat ze heel warm zijn als ze uit bed komen.
Groetekes, Sje
Ons kleintje had net hetzelfde als jij beschrijft. Het kwam en ging en hij had ook een droge huid.
Dit is wat mijn dermatoloog gaf als tips om te voorkomen dat het erger wordt:
- wassen met le chat, nooit wasverzachter (ook niet van le chat) of calgon toevoegen - alle babykleding apart
- smeren, smeren en nog eens smeren - het beste is lipikar van roc - wij smeren telkens we hem een nieuwe pamper aandoen
- geen wol dragen en geen flanel (ook niet in bed als bvb kussentje of doekje)
- geen sleutels of metaalachtige dingen laten zuigen (denk dat dat normaal is maar dat heef thij toch ook vermeld - geeft aanleiding tot alergie op zink etc)
- badje met atopische produkten (van bvb mustela) - nooit olie en zeep in 1 bad! een dagje met olie, een dagje met zeep en shampoo…
Onze kapoen heeft een beetje last van exzeem omdat we te laat beginnen smeren zijn maar het zit wel in de familie (erg zelfs). Nu we deze richtlijnen volgen sinds een tweetal maanden is het bijna volledig weg.
Veel geluk!
Nou kreeg ik ineens een helder moment, afgelopen week heb ik ook andere luiers gebruikt. Om uit te proberen. Zou de reactie daar van kunnen zijn? Het zit ook vooral bij de luiergrens…
Ja als ik dat zo lees denk ik dat dat best eens zo zal kunnen zijn dat het van de luiers zijn. Maar gauw weer je oude merk gebruiken en hopen dat het wegtrekt.

Het kan idd van de luiers zijn ook… Goed insmeren en terug naar het oude merk. Doordat onze kleine kapoen zo’n gevoelig velletje heeft hebben we nog nooit een ander merk geprobeerd.