Kleine rode puntjes

Hallo allemaal,

Mijn zoontje Dilon van 10 maanden heeft sinds een paar dagen kleine roodbruine puntjes op zijn wangetjes. Het zijn geen puistjes of bultjes, maar echt kleine puntjes in zijn huid. Net zoals de zwarte stekels van een zee-egel eruitzien, maar dan rood. Er zitten er ook een paar op zijn oor.

Hij gedraagt zich normaal (nou ja, normaal ) is vrolijk en niet ziek.

Ik dacht eerst aan sproetjes, maar daarvoor zitten ze dan net op een rare plek.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groetjes, Linda
Mama van Dilon

Zon uitslag / warmte uitslag ?

Lilypie In verwachting Ticker

Zie hier topic van gisteren:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=17711

Groetekes, Sje

Hallo en dank voor jullie reactie!
Ja, ik had alles al gelezen van die rode bultjes/pukkeltjes, maar dat is het nu juist. Het zijn geen bultjes of pukkeltjes. Ze liggen niet op de huid, maar het zijn puntjes in de huid. Zeg maar sproetjes, maar dan kleiner.
En warmte-uitslag ziet er volgens mij anders uit… Maar zou kunnen…

grtz Linda

Warmte-uitslag hoeft er ook niet op te liggen.

Groetekes, Sje

quote:
Hallo allemaal,

Mijn zoontje Dilon van 10 maanden heeft sinds een paar dagen kleine roodbruine puntjes op zijn wangetjes. Het zijn geen puistjes of bultjes, maar echt kleine puntjes in zijn huid. Net zoals de zwarte stekels van een zee-egel eruitzien, maar dan rood. Er zitten er ook een paar op zijn oor.

Hij gedraagt zich normaal (nou ja, normaal ) is vrolijk en niet ziek.

Ik dacht eerst aan sproetjes, maar daarvoor zitten ze dan net op een rare plek.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groetjes, Linda
Mama van Dilon

Misschien huisarts even vragen? Die is tenslotte arts en wij niet Wanneer je de huid van het wangetje wat indrukt met je vinger, gaan de puntjes dan weg? Zo niet dan zou ik voor morgenochtend meteen (of vanavond nog) even naar huisarts gaan! Wil je niet ongerust maken, maar puntjes die niet weggaan als je erop drukt schijnen wel ernstig te zijn... (check je CB boekje!)

Hier ook die bultjes gehad… niet weg te drukken … geen pijn … en ook niet voelbaar. Ze zaten vorige week vrijdag op rechter wang. Zaterdag werd het erger en zondag werd het iets minder … nu is het bijna weg. Jurian krijgt dit in mijn ogen echt van de zon. Ik ben er niet mee naar de huisarts geweest … gewoon omdat ik niet vond dat Jurian er ziek van was / of jengelig oid. Het lijkt dus heel veel hetzelfde.

Belangrijk:
*niet tussen 12-15 uur in de zon (echt zeeer slecht voor de huidjes).
*petje oid op in de zon
*insmeren de huid voor de zon
*niet te warm aankleden als hij naar bed gaat etc.

Bij onze jongste trekt de uitslag op haar wangetjes inmiddels ook weg.

Zorg in elk geval als je kindje buiten komt dat je goed insmeert met een hoge factor (er bestaat zelfs factor 70 van Zwitsal geloof ik). En denk niet “het zijn de eerste zonnestralen, de zon is nog niet zo sterk”. De zon is wel sterk, ook als het niet warm is. Dus goed smeren!

Groetekes, Sje

Gister nog gehoord van dermatoloog dat mensen zo weinig weet van de zon hebben … zoveel mensen die rond 12-15 uur pal in de zon gaan liggen.

Haha, nog een pukkelmelding. Volgens mij gaat iedereen zich steeds minder ongerust maken nu! Gewoon een eerste-zon-probleem!

Groetekes, Sje

Ik zag vandaag bij Dion iets van 5 peipkleine rode pukkeltjes. Ik zei al je komt in de pubertijd. Maar hij heeft er ook een op zijn been en die is zeker niet in de zon geweest. En ik smeer gelijk met zonnebrandcreme omdat ik ook een echte Nederlander ben haha.
Ook Dion is niet anders dan anders dus ja zeg maar wat het is maar heb niet zoiets van hier moet ik mee naar de dokter. Ik kijk wel en mss na een week zou ik het aan de dokter kunnen vragen als ze er dan nog zitten. Je kunt voor elke bultje pukkeltje wel naar de dokter gaan maar bij dit soort onschuldig lijkende bultjes trek ik niet gelijk aan de bel.